Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان از افزارش مراکز ترک اعتیاد مجاز این استان به ۴۰ مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقا میرزایی در همایش سازمانهای مردم نهاده چهار بحران جهانی فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست، تهدیدات هسته‌ای و مواد مخدر روانگردانها
وجود دارد که به بحران‌های هزاره سوم مشهورند اظهار داشت: اگر کشورها برنامه‌ای برای مهار کنترل، پیشگیری و درمان این بحران‌ها نداشته باشند خواه یا ناخواه محکوم به نابودی هستند و لذا اجرای برنامه‌هایی در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سازمان‌های مردم نهاد افزود: یکی از بهترین و مهمترین پایه‌های اساسی اجتماعی کردن مواد مخدر ارتباط با مردم است و از این رو سازمان‌های مردم نهاد پل ارتباطی بین سازمان مواد مخدر و مردم هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ اولین انتخابات نمایندگان سمن‌ها برگزار شد که در آنجا دو نماینده از طرف شورا انتخاب شدند و این روند هر ساله ادامه داشته و امروز انتخابات برای تعیین ۵ نماینده برگزار خواهد شد.

آقامیرزایی در ادامه در خصوص وظایف سازمان‌های مردم نهاد گفت: در تمام حوزه‌ها از جمله پیشگیری، درمان و حوزه‌های متعدد آسیب‌های اجتماعی با اولویت مناطق آسیب‌دیده این نهاد فعالیت دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های حوزه مواد مخدر نیز گفت: در حوزه مقابله با عرضه طی سال های ۹۴ و ۹۵ قرارگاه عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در راستای پاکسازی مناطق آلوده با حضور ۳۱ دستگاه اجرایی استان تشکیل شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: در حوزه درمان افزایش مراکز اقامتی میان مدت را داشته‌ایم به نحوی که از ۲۰ مرکز تعداد آنها را به ۴۰ مرکز ارتقا داده‌ایم، همچنین باید گفت تا ابتدای سال ۹۴، هفت شهرستان فاقد مراکز اقامتی بودند که در حال حاضر همه این شهرستان‌ها دارای مرکز شدند.

آقامیرزایی ادامه داد: در حوزه پیشگیری در سال ۹۴ طرح گسترده آموزش معلمین و دانش‌آموزان اجرا شده که در این طرح ۲۰ هزار معلم به مدت به ۶ ساعت آموزش ضمن خدمت داشتند که در سال ۹۵ علاوه بر برنامه‌های روتین حوزه پیشگیری توانمندسازی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم سه شهرستان خرم‌آباد، دلفان و بروجرد را برگزار کرده که تا پایان امسال در ۸ شهرستان باقی‌مانده این طرح اجرا خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه صیانت از بهبودیافتگان قدم بعدی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: ۸۰۰ میلیون وام کم بهره برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان صادر شده و آمادگی این را داریم که از طرح‌هایی با امکان ایجاد اشتغال استقبال کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

استاندار لرستان رسانه‌های این استان را به ایجاد وحدت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری دعوت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور، اظهار داشت: ایجاد وحدت یکی از مؤلفه‌های توسعه در لرستان است.

وی با درخواست از رسانه‌های لرستان برای دعوت مردم و شخصیت‌های سیاسی به وحدت، اضافه کرد: تقویت وحدت در این استان باید رویکرد خبرنگاران باشد.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود وحدت به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند و امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان نیز افزایش می‌یابد.

شفقت با بیان اینکه ایجاد وحدت برای افزایش نظارت‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و برای رشد و تعالی اثرگذار است.

وی بیان کرد: رویکرد نظارتی بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره است و اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت برای ایجاد دعوت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مهربانی مردم این استان مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کند، اعلام کرد: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در لرستان است.

شفقت با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خرداد ماه، گفت: روز عملیات حاج عمران و 300 شهید این عملیات به‌نام این روز تصویب شده‌ است.

وی دربارۀ مطالبات رسانه‌ها برای اجرای قانون م.‌الف، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان مطرح می‌شود تا خبرنگاران از مزایای آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان