Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:44:00 GMT

جوهر ایمان، ثبات قدم در مسیر الهی است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۵۵۱۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی، مرجع عالی‌قدر شیعه و تولیت مسجد جامع (سید) زنجان، ظهر دیروز جمعه 26 خردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)، اظهار کرد: با نگاهی به قرآن‌کریم باید ببینیم خواسته انبیا چه بود و خدای متعال از ارسال پیامبران چه هدفی را دنبال می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت مسجد جامع (سید) زنجان با اشاره به اینکه داستان انبیاء، روایت حقایق تاریخی هستند، تصریح کرد: در آیه 101 از سوره مبارکه یوسف می‌خوانیم: «رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ»؛ «پروردگارا تو به من دولت دادى و از تعبير خوابها به من آموختى اى پديدآورنده آسمانها و زمين تنها تو در دنيا و آخرت مولاى منى مرا مسلمان بميران و مرا به شايستگان ملحق فرما».

وی افزود: در این آیه شریفه حضرت یوسف در مقام شکرگذاری از خدای متعال، نعمت‌هایی که به وی ارزانی شده را می‌شمارد که می‌توان گفت اگر انسان در برابر سختی‌ها از یاد خدا غافل نشده و همانند یوسف (ع) مسیر تقوا پیشه کند، خدای متعال به او پاداش محسنان را عطا خواهد کرد همانطور که خدای متعال در پاداش صبوری و تقوای حضرت یوسف (ع) به او سلطنت عطا کرد.

آیت‌الله حسینی زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های بارز حضرت یوسف (ع) ولایت‌پذیری آن حضرت در برابر ذات اقدس الهی است، تاکید کرد: در همین آیه شریفه می‌خوانیم: «أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ»؛ «تنها تو در دنيا و آخرت مولاى منى مرا مسلمان بميران و مرا به شايستگان ملحق فرما». که باید گفت مسلمان یعنی خاضع در برابر حق و قطعا بهترین دعا نیز عاقبت‌به‌خیری است.

این مرجع عالی‌قدر شیعه با بیان اینکه شخصیت هر فرد بر اساس تفکرات حاکم بر او شکل می‌گیرد، گفت: اگر تفکر فرد الهی باشد، انسان در مسیر الهی گام برمی‌دارد و اگر تفکر شیطانی باشد، در این مسیر طی طریق خواهد کرد که در همین راستا دشمن در جبهه فرهنگی به دنبال شکستن استقامت توحیدی مسلمانان است.

تولیت مسجد جامع (سید) زنجان با بیان اینکه ثبات قدم، جوهر ایمان است، تصریح کرد: رسیدن به نعمت بخشی از سعادت است و نگه داشتن آن، توفیق بزرگی است که باید از خدای متعال بخواهیم ما را در مسیر ایمان ثابت‌قدم نگه دارد، همان‌طور که در زیارت عاشورا نیز می‌خوانیم: «اللهم ثبت لی قدم صدق» و گام نهادن در مسیر انبیا و اولیای الهی مسیر صدق در راه رسیدن به معنویت الهی است‌.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • نشانی یوسف آسمانی به زمین رسید
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • فال انبیا فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳