Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:23:13 GMT

معرفی دو کتاب از فرهنگ نشر نو

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۶۱۷۹

معرفی دو کتاب از فرهنگ نشر نو

کتاب‌های سرگذشت تاریخ‌نگاریِ ادبیات معاصر ایران نوشته حسن میرعابدینی و ادوارد براون و ایران نوشته حسن جوادی روانه بازار نشر شدند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، انتشاراتفرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم کتاب سرگذشت تاریخ‌نگاریِ ادبیات معاصر ایران را به چاپ رساند.

این کتاب شامل هفت بخش با موضوعاتی همچون تاریخ نگاران ادبی، ایران‌شناسان روس، ایران‌شناسان غربی، مولفان گلچین‌های ادبی، راویان داستان داستان‌نویسی، نگارندگان تاریخچه شعر و گزارشگران سیر نمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: یکی از راه‌های معرفی ارزش‌های ادبیات معاصر نگارش تاریخ آن است. ادبیات معاصر، از نظر کمی و کیفی، به جایی رسیده است که ضرورت دارد جست‌وجوهای بیشتری در علل و اسباب پیدایش آن صورت گیرد و در پرتو پژوهش‌های تازه، تاریخ‌های نوشته‌شده درباره آن بازنگری شود.

در ادامه آمده است: به نظر می‌رسد که به مرحله تازه‌ای در تاریخ ادبیات‌نگاری زبان فارسی رسیده‌ایم و آن درک ضرورت تالیف تاریخ جامع ادبیات معاصر است. رسم معمول نادیده گرفتن این بخش از ادبیات فارسی بوده است. گویی ادبیات معاصر انحرافی بوده است از مسیری که ادب غنی کلاسیک ایران پیموده یا مرحله‌ای بوده است که می‌توانسته یا بهتر بوده پیش نیاید؛ در حالی‌ که، به تعبیری، می‎‌توان ادبیات معاصر را ادامه طبیعی و منطقی ادبیات کلاسیک دانست.

کتاب مورد اشاره در ۴۴۴ صفحه و با قیمت ۴۴ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان است.

کتاب "ادوارد براون و ایران" نیز دیگر کتابی است که انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم به بازار نشر عرضه شده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: براون چهل سال به تدریس و تحقیق در فرهنگ و ادبیات ایران و همچنین به مطالعات اسلامی و عربی و ترکی پرداخت و متون مهمی را چاپ و یا ترجمه کرد و به مطالعات فارسی و عربی حیاتی نو بخشید.

در ادامه آمده است: براون علاوه بر آثار ارزشمندی که نوشت با فعالیت‌ها و پژوهش‌های خود نهضت مهمی را در ایرانشناسی سبب شد و عده‌ای از شاگردان یا همکاران خود را به نشر و پژوهش در آثار ایرانی تشویق کرد. نیکلسون شاگرد او بود و دنیسن راس، بنیان‌گذار مدرسه زبان‌های شرقی و آفریقایی لندن به تشویق او به براون از مال خود ایجاد کرده بود شروع به مطالعات شرقی کرد و سال‌ها بعد وقتی که تاریخ ایران کیمبریج را به یاری دانشمندان متعدد در هشت مجلد به وجود آورد همیشه می‌گفت این حاصل بذری است که براون کاشته است.

کتاب "ادوارد براون و ایران" در ۷۴۰ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است