Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین کهگیلویه وبویراحمد جذب شد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه بویراحمد، مدیرشعب بانک کشاورزی استان گفت: ۲۴۵ میلیارد ریال از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار حمایتی دولت در سال ۹۵ به اجرای طرحهای آبیاری نوین در استان جذب شد و بقیه اعتبار نیز امسال جذب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اله داد محمدی به تغییر شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: حمایت از اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار و گلخانه‌ها با هدف کاهش مصرف آب برای تولید محصولات کشاورزی مورد حمایت این بانک است.
محمدی با بیان اینکه سال گذشته بانک کشاورزی استان ازمحل صندوق توسعه ملی به ۲۸۲ طرح، ۴۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال از این مقدار برای اجرای طرحهای گلخانه‌ای اختصاص یافت.
مدیرشعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به روند مطلوب حمایت بانک کشاورزی از اجرای طرحهای کشاورزی خبر داد و گفت: برای ۵۱ طرح تولیدی استان در سال جاری ۶۹ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.
بیش از ۲۰ درصد اشتغال کهگیلویه وبویراحمد مربوط به بخش کشاورزی است.سالانه 800هزار تن انواع محصولات کشاورزی وباغی در کهگیلویه وبویراحمد تولید می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید خرمی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است، افزود: آب سد سفیدرود از فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق کانال‌های راست و چپ سنگر برای آبیاری شالیزار‌های گیلان رهاسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین آب کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند که شالیکاران باید بر اساس این برنامه و تقویم زراعی پیشنهادی از سوی جهاد کشاورزی مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول خود را اجرا کنند.
مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند و بقیه زمین‌های کشاورزی هم با استفاده از منابع آب محلی مانند چاه‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها آبیاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین