Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودعلیمحمدیامروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در زنجان در زمینه اعتراض تعدادی از فعالان صنایع دستی در بازارچه صنایع دستی، اظهار کرد: طی اسفندماه سال 94، تعدادی از هنرمندان صنایع دستی به منظور حضور در یک نمایشگاه 45 روزه در بازارچه صنایع دستی جنب موزه رختشویخانه شهر زنجان دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان حضور در نمایشگاه به هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی در بازارچه اعلام شده بود، تصریح کرد: پس از پایان دوره 45 روزه، غرفه‌های این بازارچه به صورت فصلی به هنرمندان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته تصمیم بر این شد که بازارچه صنایع دستی جنب موزه رختشویخانه زنجان تخلیه و در قالب مزایده‌ای به علاقمندان واگذار شود، اضافه کرد: برای تخلیه غرفه‌ها تا 19 فروردین‌ماه و بنا بر درخواست هنرمندان در راستای فروش محصولات در نوروز، به آنها فرصت داده شد.

علی‌محمدیبا بیان اینکه این غرفه‌ها کاملا رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفته بود، یادآور شد: باز هم در 19 فروردین‌ماه تقاضای تمدید مهلت تخلیه را کرده بودند که بر این اساس مدتی هم تمدید شد.

وی با تاکید بر اینکه بنر مزایده بازارچه صنایع دستی زنجان در دو نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ رسیده است، ادامه داد: هنرمندان مستقر در این بازارچه هیچ گونه درخواستی برای واگذاری نداشته‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: افرادی که متقاضی تحویل بازارچه صنایع دستی زنجان بودند با این تصور که هنرمندان مستقر در آنجا به آنها تحمیل خواهد شد، پیگیر درخواست خود نمی‌شدند.

علی‌محمدیبا بیان اینکه متقاضیان می‌خواستند یک فضای کسب و کار جدید با افراد جدیدی را داشته باشند و این حق آنها بوده است، اظهار کرد: در اسناد مزایده اعلام شده که همه کسانی که می‌خواهند در بازارچه صنایع دستی شهر زنجان کار کنند باید پروانه تولید انفرادی از معاونت صنایع دستی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان که قبلا در بازارچه صنایع دستی مستقر بودند، می‌توانند با برنده مزایده وارد مذاکره شده و در محل با شرایط جدید مستقر شوند، تصریح کرد: طی دو هفته پیش، اعلام به تخلیه بازارچه صنایع دستی شد و هنرمندان بدون هیچ گونه مقاومتی غرفه‌ها را تخلیه کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه یکباره با اخباری که در یکی از نشریات محلی منتشر شده بود، مواجه شدیم که مشخص نبود تحریک از سوی نشریه مورد نظر انجام گرفته یا خود هنرمندان نشریه را دعوت کرده بودند، افزود: صنعتگران صنایع دستی مستقر در بازارچه بعد از تخلیه اقدام به ایجاد یک فضای یاس و ناامیدی در حوزه خود کردند.

علی‌محمدیبا اشاره به اینکه این افراد حدود 10 نفر هستند که چهار نفر آنها 6 سال از تسهیلات رایگان صنایع دستی در فضای داخلیرختشویحانهو موزه دارایی استفاده کرده بودند، گفت: این افراد، در نشریه اعلام می‌کنند که یک سال فرصت کافی برای توانمند شدن به منظور ورود به بازارهای صنایع دستی نیست در حالی که 6 سال از امکانات این مجموعه استفاده کرده‌اند و باید فرصت به بقیه هنرمندان هم داده شود تا آنها هم با شرایط اجاره‌ای در فضا حضور یابند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم افرادی که اعلام آمادگی کرده‌اند، بتوانند در مزایده برنده شده و با برنامه‌ها و رویکردهای جدید بازرگانی در این حوزه فعالیت کرده و نگاه کلانی به حوزه صنایع دستی داشته باشند تا شاهد یک زایش جدید در این حوزه باشیم.

انتهایپیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان