Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه هفته گذشته گفته بود که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

وی درباره نظر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییر نظام حاکم ایران گفت: سیاست ما در قبال ایران در حال تدوین است و هنوز به رئیس‌جمهور ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، ما از نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه با خبریم و در حال اقدام برای مقابله با هژمونی ایران هستیم.

در خصوص این اظهارات گفتگویی با پروفسور «نوآم چامسکی» نظریه پرداز برجسته آمریکایی انجام شده است که در ادامه می آید. چامسکی استاد دانشگاه MIT آمریکا و بنیانگذار زبان شناسی مدرن است.

*رکس تیلرسون اخیرا اعلام کرده که امریکا از گروههایی برای تغییر نظام ایران حمایت می کند. منظور وی کدام گروهها هستند و چرا دولت ترامپ بر سیاست منسوخ «تغییر رژیم ایران» متمرکز شده است؟

لازم است بگویم که سیاست «تغییر رژیم» جمهوری اسلامی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا هیچ زمان «منسوخ» نشده است. این سیاست همواره در قبال ایران از سوی ایالات متحده آمریکا دنبال شده است.

ایالات متحده آمریکا تمایلی ندارد که یک نیرو و کشور مستقلی را در منطقه تحمل کند. از سوی دیگر دلیل دشمنی آمریکا با ایران این است که رهبران آمریکا نمی توانند ایران را به سبب براندازی حکومت دیکتاتوری پهلوی ببخشند.

آنها ایران را به سبب اینکه یک دیکتاتور دست نشانده آنها را سرنگون کرده نمی بخشند؛ حکومتی که در کودتای سال ۱۹۵۳ میلادی از سوی آمریکا به قدرت بازگشته بود و دست نشانده آنها بود.

*به نظر شما آمریکا چه سیاستی را باید در خصوص روابط ایران با همسایگان از جمله مناقشه با عربستان سعودی دنبال کند؟

سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا مبنی بر حمایت از عربستان سعودی باید کنار گذاشته شود. همچنین ایالات متحده امریکا باید نیروها و کشورهای مستقل منطقه را بر بتابد و با آنها مشکلی نداشته باشد.

*آیا اعمال تحریمهای جدید علیه ایران که در سنا تصویب شد منافع آمریکا و غرب را تامین خواهد کرد؟

بستگی به این دارد که منافع را چه چیزی تعریف کنیم. اینکه منافع غرب و آمریکا چیست حائز اهمیت است. اگر این منافع «عدالت»، آزادی و صلح باشد در این صورت منافع آنها تأمین نخواهد شد.

در واقع تحریمها منجر به عدالت، آزادی و صلح نخواهد شد و اینها هم منافع غرب نیستند.

*آیا تصویب تحریمهای غیر هسته ای جدید علیه ایران این تلقی را ایجاد نخواهد کرد که آمریکا هر تحریمی را که در قالب برجام برداشته در قالب جدیدی احیا می کند؟

به نظر من دولت کنونی آمریکا هیچ سیاست مشخص و مدونی ندارد. در این دولت سیاست واضحی را شاهد نیستیم.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • ببینید | حشاشین، کینه صهیونیستی به روایت مصری‌