Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@08:11:42 GMT

اجحاف دوجانبه بانک ها در حق مردم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۷۴۵۲

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش غیر منطقی نرخ کارمزد بانکی برای وصول قبوض آب و برق انتقاد کرد. آفتاب‌‌نیوز : علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص کارمزد بانکی گفت:اخذ کارمزد برای انجام خدمات بانکی در دنیا یک امر متعارف و کارشناسی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:درآمد حاصل از اخذ کارمزد بابت خدمات امور بانکی به مشتریان یکی از اقلام تشکیل دهنده سبد درآمدی بانک ها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:نکته قابل تامل در خصوص افزایش نرخ کارمزد بانکی این است که نرخ سود بانک های خارجی در مقایسه با بانک های ایران بسیار کم است.
کریمی افزود:در ایران بخش قابل توجهی از درآمد بانک ها از سود بالا حاصل از ارائه تسهیلات بانکی است که تناسبی با نرخ کارمزد بالای خدمات امور بانکی ندارد بنابراین باید نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم شود.
وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:اگر قرار باشد مشتریان بانک ها علاوه بر پرداخت نرخ سود بالای بانکی تسهیلات مجبور شوند کارمزد بالایی نیز بابت دریافت خدمات، به بانک ها پرداخت کنند، اجحاف دوجانبه است.
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:پرداخت قبوض آب و برق تلفن با تماس تلفنی و اینترنت با هزینه کمی انجام می شود بنابراین نرخ کارمزدهای اعلامی برای پرداخت قبوض قابل قبول نیست.
لازم به ذکر است بانک مرکزی با انتشار نرخ جدید کارمزد خدمات بانکی (ریالی) کارمزد وصول قبوض از جمله قبوض آب و برق را ۲ هزار تومان و هزینه تشکیل پرونده برای دریافت وام در بانک را ۲۰ هزار تومان تعیین کرد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

به گزارش ورزش سه تنها ساعاتی بعد از رسمی شدن مالکیت کنسرسیوم بانکی در باشگاه پرسپولیس ده درصد از مبالغ قرارداد این فصل بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس به آنها پرداخت شد.

کنسرسیوم بانکی تحت مدیریت بانک شهر اعلام کرده قصد دارد تیمی قدرتمند برای رقابت درسطح لیگ قهرمانان برساند و حالا که تولیت این باشگاه را برعهده دارد وظیفه دارد از دغدغه های مالی باشگاه بکاهد.

یکی از مهمترین دغدغه های درویش و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس طی مه های اخیر پرداخت مطالبات بازیکنان  و کادر فنی بود که در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل درصد نسبتا کمی از آن پرداخت شده بود اما حالا با ده درصدی که کنسرسیوم بانکی پرداخت کرده سرخ ها بین 45 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد این فصل شان را دریافت کرده‌اند.

با رخ دادن این اتفاق امروز بازیکنان پرسپولیس در تمرین آخر قبل از  سفر به اراک فوق العاده خوشحال و شاد بودند و به نظر می رسید این پرداختی در روحیه آنها تاثیر واضحی گذشاته که می تواند به بهبود کیفیت تیم شان در مصاف جام حذفی کمک کند.

پرسپولیسی ها البته نیمی از آپشن‌های فصل قبل خود را طلب دارند و برخی از آنها در دو فصل قبل نیز درصدی طلبکارند اما حالا با تعیین تکلیف مالکیت این باشگاه انتظار می رود تمام این مطالبات بموقع پرداخت شود و  بازیکنان دغدغه  دریافت طلب های خود را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی