Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-03@03:14:26 GMT

هرچه زودتر به داد تیم ملی والیبال برسند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۷۵۱۷

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با بیان اینکه حداقل باید ۶ بازیکن تیم ملی والیبال تغییر کنند، گفت: بدترین چیز سیاست فدراسیون است که می‌خواهد تیم ایران هر تیمی که سر راه است را ببرد.

به گزارش جنوب نیوز، خسرو ابراهیم درباره دلایل افت و خیز تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ جهانی والیبال گفت: ما در بازی با لهستان در کشور ایتالیا فوق العاده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن یک بازی استثنایی بود. بر حسب اتفاق، مربی محترم تیم ملی هم تعویضی کرد که جواب داد و معنوی نژاد، این نیروی جوان عملکرد خوبی از خود نشان داد. به نظرم آن یک بازی خاص بود و نتیجه هم گرفتیم.

وی افزود: در تهران دو بازی بردیم و یک بازی را واگذار کردیم. دو مسابقه ای که پیروز شدیم (مقابل آرژانتین و بلژیک) ۵ گیم شد و باید بخشی از آنرا به حساب حمایت تماشاگران بگذاریم. در واقع اگر این بازی ها بیرون از ایران برگزار می شد، ممکن بود یک یا هر دوی این مسابقه را هم واگذار کنیم. به نظرم در تهران زیاد خوب نبودیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره دلایل مشکلات تیم ملی تصریح کرد: یکی از مشکلات ایران این است که نیروی جوان به آن تزریق نشده است. بعد از مسابقات المپیک اشاره کردم که حداقل باید ۵ یا ۶ بازیکن جوان به تیم ملی بیایند و تیم تا المپیک بعدی عوض شود. متاسفانه شاهد هستیم همان تیم راهی مسابقات لیگ جهانی شده است.

ابراهیم یادآور شد: تعجب می کنم که بعضی ها می گویند تیم ایران جوانگرایی کرده است. اینکه بازیکن ۲۷ ساله در ترکیب ایران قرار بگیرد،جوانگرایی نیست. ما فقط معنوی نژاد را به عنوان بازیکن جوان در تیم ملی داریم. اگر این بازیکنان جوان هم آمده اند به خاطر آسیب دیدگی یا بازنشستگی یکی دو بازیکن بوده است. در واقع تغییرات در ایران اجباری بوده است.

وی با اشاره به دیدار شب گذشته فرانسه و ایتالیا که با نتیجه ۳ بر ۲ به صود ایتالیا به اتمام رسید، گفت: هرچند فرانسه بازی را واگذار کرد ولی در واقع این تیم برنده واقعی بود چون آنها دست به جوانگرایی زده اند و با این تیم جوان مقابل ایتالیا به هدفشان رسیدند. شما دیدید که بازیکنان جوان فرانسه چه کردند. همه تصور می کردند سرمربی فرانسه دست به تغییر بازیکنان جوانش بزند ولی پای حرفش ایستاد و دو گیم از ایتالیا گرفت.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در ادامه دلایل مشکلات تیم ملی والیبال گفت: باید قبول کنیم بعد از «خولیو ولاسکو» هر مربی دیگری آوردیم، شرایط ولاسکو را نداشته است. نمی خواهم دلایلش را باز کنم. آن هم بخشی از آسیبی است که الان احساس می کنیم.

ابراهیم ادامه داد: در تیم ایران نیروی جوان و با انگیزه کم دیده می شود ولی تیم های ایتالیا، فرانسه، آمریکا و روسیه و تمام تیم ها بازیکن جوان دارند. آنها گرسنه بازی هستند و دنبال این هستند که خودی نشان بدهند. بازیکنان جوان اشباع نیستند و برای دو، سه سال آینده دنبال هدفشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران در خانه خودش یک امتیاز ویژه به اسم تماشاگران و حمایت تماشاگران دارد که این امتیاز را سایر کشورها مثل بلژیک ندارند ولی ایران نیروی تازه نفس و پرانرژی کم دارد. با این شرایط، هرچه زودتر به داد تیم ملی برسند، بهتر است. برای تیم های دیگر، لیگ جهانی بازی تدارکاتی برای المپیک محسوب می شود. اگر هم نتیجه را در لیگ جهانی واگذار کنند، دارند عده ای از بازیکنان جوان را محک می زنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره ارزیابی اش از نتایج «ایگور کولاکوویچ»، گفت: در این مورد باید دید سیاست فدراسیون چه بوده و فدراسیون از این مربی چه خواسته است. فدراسیون می خواهد هرچه سر راه تیم ملی است را شکست بدهد و جلو برود. اگر فدراسیون می گفت بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کند، این اتفاق می افتاد. کولاکوویچ نیروهای جوان را ندیده است. او فقط لیگ یک را دیده که در لیگ یک هم جز مواردی معدود، جوانگرایی نداریم. شاید اگر معنوی نژاد هم در تیم پیکان بازی نمی کرد و در تیم های ضعیفتر بود، الان در تیم ملی نبود.

ابراهیم تاکید کرد : بدترین چیزی که وجود دارد سیاست خود فدراسیون است که می خواهد تیم ملی هرچه سر راه است ببرد و چون می خواهد ببرد، گرایشی به بازیکنان جوان ندارد. گاهی اوقات به مربیان ایراد می گرفتم که چرا از بازیکنان جوان استفاده نمی کنند.آنها هم می گفتند استفاده می کنیم و زمانی که بازی ۲۳ به ۲۳ یا ۲۳ به ۲۴ است، بازیکنان جوان را به زمین می فرستیم. کدام بازیکنی می تواند در این موقع خوب بازی کند؟ جوانگرایی کاری بود که فرانسه کرد. آنها ۶ نفر جوان را داخل زمین گذاشتند و عوض نکردند. به نظرم فرانسه ایتالیا را برد.

وی در پایان گفت: آخرین جلسه فدراسیون والیبال قبل از سال گذشته بود که می خواستند کولاکوویچ را انتخاب کنند. یادم است که پرسپولیس آن مقطع زمانی بازی داشت که همین باعث شد به فدراسیون نرسیم. فردای آن روز متوجه شدم که کولاکوویچ به عنوان سرمربی انتخاب شده است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است

سید میلاد تقوی در مورد عدم حضور سید محمد موسوی و امیر غفور در تیم ملی والیبال گفت: کسانی که به‌ دلیل آسیب دیدگی و یا به‌ دلیل فنی و یا به هر دلیل دیگری از تیم ملی کنار گذاشته شده یا انصراف داده‌اند، همگی با غیرت بوده و تمام نگاه‌ها اینگونه است که منافع ملی را بالاتر از منافع شخصی می‌دانند.

«سید میلاد تقوی» رئیس فدراسیون والیبال ایران در حاشیه سفر یک روزه خود به استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزبانی این استان از مسابقات قهرمانی جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۴ گفت: استان یزد در طول چند سال گذشته جزء استان‌هایی بوده که نشان داده برای پیشرفت والیبال در این استان اتحاد و همدلی مثال زدنی وجود دارد.

وی افزود: از چند وقت پیش مذاکراتی در خصوص میزبانی جام باشگاه‌های آسیا در ایران مطرح شد و در نهایت با پیشنهاد باشگاه شهداب و استقبال مدیران ارشد استان یزد، قرار بر این شد که طی سفری به این استان جلسه‌ای را بابت این موضوع با استاندار یزد داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: حضور بخش‌های خصوصی به‌ویژه مجموعه شهداب و با توجه به حمایت استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد موجب این شد، تا میزبانی از این رویداد تاریخی به استان یزد واگذار شود. با توجه به توافقات صورت گرفته شهریور ماه سال ۱۴۰۳ در شهر یزد میزبان مسابقات جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۴ خواهیم بود.

او همچنین در خصوص انصراف «سید محمد موسوی و امیر غفور» از تیم ملی گفت: عرصه امروز والیبال عرصه فنی است؛ فارغ از نام‌ها، کسانی که به‌ دلیل آسیب دیدگی و یا به‌ دلیل فنی و یا به هر دلیل دیگری از تیم ملی کنار گذاشته یا انصراف داده‌اند، همگی با غیرت بوده و هستند و قطعاً تمام نگاه‌ها اینگونه است که منافع ملی را بالاتر از منافع شخصی می‌دانند.

وی افزود: هر فردی اگر فرصت داشته باشد که در تیم ملی به مردم خدمت کند، حتماً این کار را می‌کند و اگر کسی غیر از این فکر کند و منافع شخصی خود را از منافع ملی و خوشحالی مردم ایران بالاتر ببیند قطعا اشتباه می‌کند.

رئیس فدراسیون والیبال ایران ادامه داد: این ورزش و این قهرمان‌ها متعلق به مردم هستند؛ به خوبی می‌دانیم که ورزش بدون هوادار عملاً دیده نخواهد شد و این خدمتی است که ما موظف به آنیم تا برای افتخار آفرینی تیم ملی و بر افراشته شدن پرچم کشور عزیزمان تمام تلاش خود را به کار گیریم و مطمئن هستم که دیدگاه تمام مجموعه تیم ملی نیز همین خواهد بود. 

تقوی در پاسخ به این سوال که انتظار فدراسیون والیبال از «پائز» سرمربی تیم ملی در لیگ ملتها چیست، گفت: آقای پائز انسان بسیار با انگیزه‌ای است؛ همه می‌دانند که او آدم کم‌تجربه‌ای نیست؛ و قطعاً این طور به‌ نظر می‌رسد که افتخار آفرینی در این رویداد برای آینده کاری خود ایشان نیز از اهمیت خاصی بر خوردار است.

وی افزود: در چند روز گذشته ارتباط نزدیکی با آقای پائز داشتم و متوجه این موضوع شدم تنها هدف ایشان رسیدن به المپیک است و قطعا فدراسیون با تمام توان از ایشان و مجموعه تیم ملی در راه کسب سهمیه المپیک حمایت خواهد کرد. 

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: به این موضوع بسیار امیدوارم که بازیکنان و مجموعه تیم بهترین عملکرد خود را در لیگ ملتها به نمایش خواهند گذاشت و قطعا با توجه به انگیزه و پتانسیلی که در تیم وجود دارد کسب سهمیه المپیک دور از انتظار نیست.

تقوی در پایان گفت: کسب سهمیه المپیک قطعا موجب خوشحالی مردم خواهد شد؛ اما امروز مردم والیبال را به درستی درک می‌کنند و متوجه این موضوع می‌شوند که والیبال چگونه بازی می‌شود و چرا این باخت‌ها و یا پیروزی‌ها صورت می‌گیرد و در پایان امیدوارم که مردم از عملکرد تیم ملی راضی باشند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • مأموریت خارج از وظیفه آقای پائز
  • سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید