Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اشکانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لیست نفرات مجاز به حضور در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی با همکاری شورای فنی و کادر فنی تهیه شده و تا وقتی که نفرات، در وزن کشی شرکت نکنند، مشخص نمی شود که چه کسی در مرحله نهایی حضور می یابد و چه کسی حضور نخواهد داشت.
اشکانی اظهار داشت: کشتی ورزش سنگینی است و احتمال آسیب دیدگی در هر لحظه و مرحله ای وجود دارد اما ورزشکاران المپیکی همچون حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبد ولی و قاسم رضایی با وجود تجربیات زیادی که در میادین مختلف بین المللی داشته اند اما مساله مهم برای آنها در مسابقات انتخابی شرایط روحی و روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این افراد بیشتر از آنکه تصور شود، دین خود را به کشور ادا کرده اند و به طور حتم درصورتی که تصمیم به حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بگیرند به قوانین فرایند انتخابی پایبند خواهند بود چرا که هیچ فردی دوست ندارد مقام قهرمانی که به دست می آورد تحت الشعاع بعضی مسائل قرار گیرد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی،ادامه داد: البته این قهرمانان همچنان فرصت دارند تا در سال های آینده نیز بتوانند به تیم ملی کمک کنند و چنانچه امسال شرایط خوبی برای حضور در تیم ملی را ندارند می توانند با تصمیم مربیان شخصی خود برای سال های آینده برنامه ریزی جدی تری را داشته باشند.
وی درخصوص اظهار نظر امید نوروزی دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن و شرط گذاشتن برای حضور در انتخابی تیم ملی گفت: با شناختی که از امید به عنوان یک پهلوان و حریف سابق دارم به طور حتم صحبت هایی که انجام داده تحت تاثیر برخی شرایط بوده است، نوروزی قلب بسیار پاکی دارد و اطمینان دارم که او بیشتر از همه به قانون پایبند است و به طور حتم برای حضور این قهرمانان در مسابقات انتخابی تیم ملی باید با مربیان خصوصی آنان صحبت کنیم و روشی را انتخاب کنیم که آسیب نبینند.
دارنده مدال نقره جهان بیان داشت: اعتقاد دارم حضور کشتی گیران عنوان داری همچون امید نوروزی و یا سایر قهرمانان این رشته در رقابت ها نباید مقطعی باشد و به گونه ای برنامه ریزی شود تا قهرمانان بعد از دوران ورزشی بتوانند به عنوان مربی تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.
وی همچنین فاصله بسیار کم مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی (15 و 16 تیر) تا پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در پاریس (اوایل شهریور) را یکی از دغدغه های اصلی کادر فنی برای آماده سازی ملی پوشان عنوان کرد و در عین حال گفت: این موضوع را به فال نیک می گیریم، هر چند حدود دو ماه را از دست داده ایم اما سعی می کنیم به صورت خیلی دقیق و با وسواس زیاد برنامه های تمرینی خود را برای آماده سازی ملی پوشان تا رقابت های جهانی انجام دهیم.
اشکانی با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی برخی تیم های مدعی جهان همچون آمریکا، روسیه، گرجستان و سایر کشورها یادآور شد: زمان زیادی را از دست دادیم اما نگرش مثبتی نسبت به این موضوع داریم و دغدغه موجود را تبدیل به نقطه قوت خواهیم کرد چرا که این شایستگی در کادر فنی و همه فرنگی کاران وجود دارد با وجود تغییر قوانین، با خودباوری و پشتکار می توانند گام محکمی را در پیکارهای جهانی سال بعد از المپیک بردارند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیکارهای جهانی پاریس مهمترین سنگ محک کادر فنی تیم ملی خواهد بود؟ گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی و یا هر شخص دیگری که در این سمت باشد باید آینده نگری خوبی برای کشتی داشته باشته باشیم و به موضوع ملی نگاه کنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ادامه داد: شاید در مقطعی نتایج کسب شده قابل قبول نباشند، اما برای موفقیت نیاز به صبر، حوصله و پشتکار داریم و بعد از گذشت زمان، نتایج اصلی مشخص خواهد شد و در همین راستا برنامه 4 سال آینده تیم ملی تا المپیک 2020 را ترسیم کرده و تلاش داریم در نخستین گام مهم در پیکارهای جهانی سال 2017 پاریس نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.
سرمربی اردبیلی تیم ملی درخصوص نتایج 6 فرنگی کار ایران در رقابت های بین المللی «کارتوزیا» گرجستان که روزهای 20 و 21 خرداد در شهر تفلیس برگزار شد افزود: در این رقابت ها 6 فرنگی کار را که به تازگی از رده جوانان به بزرگسالان آمده بودند و لیاقت آنرا داشتند خودشان را ثابت کنند، با هدف تجربه اندوزی به این پیکارها بردیم.
وی بیان داشت: پس از پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در فرانسه، شهریور ماه بازی های داخل سالن آسیایی در عشق آباد و آذر ماه نیز رقابت های قهرمانی زیر 23 جهان را پیش رو خواهیم داشت در همین راستا برای حضور در این مسابقات باید نفرات آماده و با تجربه ای را داشته باشیم.
اشکانی حضور در رقابت های بین المللی گرجستان را فرصت خوبی برای برخی از فرنگی کاران دانست و خاطر نشان کرد: مصیب اکبری با وجود داشتن 26 سال سن تاکنون در هیچ تورنمنت بین المللی شرکت نکرده بود و در این مسابقات با «آندره استیک برگ» از نروژ دارنده مدال برنز المپیک ریو کشتی خیلی خوبی گرفت و در نهایت به مدال برنز در وزن 59 کیلوگرم دست یافت.
وی ادامه داد: پیام بویری در وزن 75 کیلوگرم بعد از یک سال دوری از میادین در این پیکارها حضور یافت و هر چند در مبارزات شکست خورد اما نشان داد که تمام نشده و در صورت آمادگی می توان در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی زیر 23 سال جهان از او استفاده کرد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم سال گذشته تجربه حضور در پیکارهای قهرمانی جوانان جهان را داشت و مانند کیوان رضایی به تازگی به رده بزرگسالان آمده و با حضور در تورنمنت های اینچنینی باید تجربه اندوزی کنند.
اشکانی گفت: سامان عزیزی در وزن 85 کیلوگرم بعد از مبارزاتی که سال گذشته در جوانان داشته در هیچ میدانی حضور نداشته و اگر مقابل حریف آمریکایی بی تجربگی نمی کرد حتی می توانست در گرجستان به مدال طلا برسد.
وی همچنین درخصوص امیرقاسمی منجزی نماینده وزن 130 کیلوگرم ایران در رقابت های بین المللی گرجستان اظهار داشت: اندازه و قواره این فرنگی کار تیم ملی در حد جهانی و المپیک است اما با نوع تمریناتی که دارد نمی توانست موفق باشد که در این مسابقات به حرف من رسید و شوک خوبی به او وارد شد و با توجه به اینکه مشکلی برای وزن کم کردن ندارند او به همراه بهنام مهدیزاده تا سال ها می توانند در این وزن برای تیم ملی افتخار آفرینی کنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067** 1701
خبرنگار: رضا رمضانی* انتشار: حمید قدیمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت

نایب‌قهرمان کشتی فرنگی آسیا می‌گوید که ابتدای مبارزه فینالش با حریف ژاپنی آسیب دیده اما تعصب ایرانی‌اش اجازه نداده میدان را ترک کند و تا آخرین لحظه هم برای بردن جنگیده است. - اخبار ورزشی -

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصدومیتش در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در کشتی فینال آسیب دیدم. بعد از بازگشت از مسابقات MRI دادم و تشخیص، پارگی همسترینگ بود. چند هفته باید فیزیوتراپی کنم و بعد از آن دوباره تمریناتم را شروع خواهم کرد.

وی درباره اینکه آیا این آسیب‌دیدگی در شکست 9 بر 5 او مقابل حریف ژاپنی در فینال تاثیر داشت؟ گفت: نمی‌خواهم بهانه بیاورم. به هرحال آسیب دیدم، همان ابتدای کشتی هم پایم آسیب دید اما تعصب ایرانی‌ام اجازه نداد میدان را ترک کنم و همه تلاشم را کردم که این کشتی با برد همراه شود اما نشد. تا لحظه آخر جنگیدم که با کسب مدال طلا کارم تمام شود.

رستمی در خصوص اینکه به دلیل رضایتبخش نبودن عملکردش در قهرمانی آسیا به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشده، خاطرنشان کرد: هیچ کشتی‌گیری نمی‌خواهد ببازد. من هم می‌خواستم با برد کشتی را تمام کنم اما نشد. خودم هم راضی نبودم.

دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2019 درمورد اینکه چقدر شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را برای خود قائل است، گفت: نمی‌دانم نظر کادر فنی چیست اما تلاش می‌کنم و امیدوار هستم که در ادامه مسیر بتوانم اعتماد کادر فنی را جلب کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • جادوگر، پادشاه و تانک!
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت