Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@04:15:42 GMT

بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما به حوزه هنری

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۷۵۳۵

بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما به حوزه هنری

به گزارش ایلنا، متن بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان خانه سینما نسبت به عملکرد حوزه هنری و عدم نمایش فیلم‌های دارای مجوز در سینماهای این نهاد به شرح زیر است:

کانون کارگردانان سینماى ایران با اعتراض پی در پی خود به تحریم نمایش فیلم‌هاى داراى پروانه نمایش از سوى حوزه هنرى، مصرانه از این نهاد مى‌خواهد که درخصوص معیارهاى ارزشی‌اش براى نمایش یا عدم نمایش فیلم‌ها در سالن‌هاى تحت اختیار خود توضیح واضحى بدهد، چراکه پس از اعتراض‌هاى مکرر و گفتگوهاى حضورى با مسئولان این نهاد همچنان فیلمسازان از این برخورد خصمانه با شمارى از تولیدات سینماى ایران دچار ناباورى و ابهامند و این روش را در گفتگوها و بیانیه‌هاى خود از سوى نهادى که باید حامى سینماى ایران باشد مخرب دانسته و آن را غیرقابل قبول مى‌دانند، برخورد و عدم نمایش فیلم‌هایى که پس از گذشتن از هفت خوان ممیزى پروانه نمایش دریافت مى‌کنند آنهم با توجه به فیلم‌هاى مشابهى که نمایش مى‌دهید تنها نشانه آن است که ضوابطى در کار نیست و تنها سلیقه و رابطه براى نمایش فیلم‌ها در سینماهاى حوزه کارساز است و این مهم را هر وجدان بى‌طرفى تایید مى‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه‌اى حضورى ادعا کردید که حوزه و امکاناتش دولتى نیست و مردمى و بیت‌المال است، آیا این امر مجوزى است که با نادیده گرفتن پروانه نمایش فیلم‌ها به قانون و مردم و سینماگرانى که پشتشان به جایى بند نیست پشت کنید؟.

کانون کارگردانان این روش را به صلاح سینماى ایران و حوزه هنرى نمی‌داند و بر این باور است که تکرار این وضعیت به نادیده گرفتن بیش از بیش مجوزهاى قانونى از سوى دیگران و گسترش قاچاق و ممیزى مى‌انجامد و بسترساز جریانى می‌شود که قانون ستیزند و همواره در فکر گرفتن ماهى از آب گل آلود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری