Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزشنبه ایرنا فراس رعد دفتر مدیر بانک جهانی در کویت امروز در یک نشست خبری با اشاره به روند کند رشد اقتصادی کویت به دلیل شرایط مرتبط با بازارها جهانی نفت گفت: رویکردی که مسئولان کویتی برای تعامل اقتصادی با اتباع خارجی مقیم درپیش گرفته اند و اخذ مالیات از حواله های پول افراد بیگانه دارای اقامت در کویت، به ضرر اقتصاد این کشور خواهد بود و بازار سیاه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کویت دارای بیش از دو و نیم میلیون تبعه خارجی مقیم است که بیش از 60 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
همچنین همزمان با اتخاذ تدابیر شدید ریاضت اقتصادی از سوی دولت کویت با هدف کاهش هزینه ها موج مهاجرت گسترده اتباع خارجی مقیم این کشور آغاز شده است.
وزارت کار کویت اعلام کرده است در سال جاری میلادی روادید ورود به کویت برای اقامت و اشتغال را از 253 هزار به 243 هزار مورد کاهش داده تا از این طریق فقط بر اساس نیازهای ضروری شرکت های تجاری، اتباع خارجی جذب کار شوند.
براساس این گزارش، اکنون دو سوم جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفری کویت را اتباع خارجی تشکیل می دهند. اتباع هندی و مصری هر یک با 900 هزار نفر در صدر آمار نیروی کار خارجی در کویت قرار دارند.
وزارت کار و امور اجتماعی کویت قصد دارد با محدود کردن صدور پروانه اقامت به اتباع خارجی٬ شمار مقیمان غیرکویتی را به یک سوم جمعیت این کشور کاهش دهد و تنها از نیروهای متخصص و فنی استفاده کند.
افزایش هزینه های زندگی و تورم و افزایش قیمت بنزین، آب و برق و اجرای قریب الوقوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در کویت نیز سبب خروج روز افزون اتباع خارجی از کویت شده است.
براساس مصوبه جدید و با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، کارشناسان مالی تاکید می کنند که قیمت کالاهای مصرفی 6 درصد و تورم تا مرز سه درصد افزایش خواهد یافت که اتباع خارجی مقیم به دلیل درآمدهای محدود٬ متحمل ضرر بیشتری در این میان می شوند.
وزارت آب و برق کویت نیز از افزایش تعرفه های آب و برق برای منازل اتباع خارجی تا مرز 65 دلار در ماه خبر داده است.
خاورم*320 ** 1064 انتشار دنده : فرشاد محسن زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله خزری پور، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه طی سال گذشته، ۸۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقد مجوز اقامت از استان کرمان به کشورشان بازگردانده شده اند گفت: در حالی موضوع مهاجرین و پناهجویان یک مسئله انسانی است که مهاجرت از کشور افغانستان به دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده و بخش قابل توجهی از آنها به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجرین افغان در استان کرمان وجود ندارد افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچ گونه مجوز اقامت جدیدی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است و بعضاً مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان تصریح کرد: در این راستا ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با همکاری فراجا از استان کرمان طرد شده و این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد.

خزری پور، با بیان اینکه استان کرمان برای حضور غیر مجازها افغان‌ها ناامن شده است گفت: در ماه‌های اخیر شاهد موج جدیدی از افغانستان هراسی در فضای مجازی بودیم، اما افغانستان‌هراسی در فضای مجازی بر سیاست‌های جمهوری اسلامی تأثیرگذار نیست و تصمیمات بر پایه مصالح کشور و مردم اتخاذ و عملیاتی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرینی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهنشأن مؤثر باشند.

کد خبر 6078795

دیگر خبرها

  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته