Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق زاده‌تبریزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه واگذاری‌های نادرست همچنان صنعت تبریز را می آزارد اظهار داشت: در حالی که هفته گذشته با پیگیری‌های خانه کارگر تبریز و اقدامات موثر نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خبرهایی مبنی بر جلوگیری قاطع از واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز نگین صنعت آذربایجان به افراد فاقد صلاحیت منتشر شد ولی همچنان این معضل صنعت آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب شورای پنجم کلانشهر تبریز افزود: امروز خبر از تلاش کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز برای تجمع برای رسیدگی به وضعیت مطالبات آنان رسید.

صادق زاده گفت: متاسفانه کارخانه بلیرینگ‌سازی تبریز که صنعتی منحصر بفرد در این عرصه را دارد علی رغم وعده‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی به هنگام واگذاری آن به بخش خصوصی داد با مشکل تولید مواجه شده و کارگران آن مطالبات چندین ماهه دارند

وی خاطرنشان کرد: به گفته کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز تولیدات این کارخانه تنها توان تأمین 5 درصد نیاز کشور را دارد و در صورت فعال بودن تمامی تولیدات آن قابلیت فروش را دارد البته برخی کشورها با برند و نام بلبرینگ سازی تبریز نیز تولیدات خود را به بازارهای ایران عرضه می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان یکی دیگر از کارخانجات استان نیز اشاره کرد وگفت: این واحد صنعتی که در زمینه ساخت کمباین، آبیاری قطره ای ، انواع کانکس و پانل فعالیت داشته و زمانی نه چندان دور در حدود بیش از 500 نفر کارگر داشته و صدها نفر به طور غیرمستقیم و نیز بصورت پیمانکاری در این مجموعه فعالیت داشتند اما با گذشت زمان به علت عدم حمایت مسئولین و بی‌توجهی مدیران و بی‌اهمیتی سهامداران متاسفانه تعداد نیروی کار آن به حدود 40 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت در پرداخت حقوق وحق بیمه این 40 کارگر نیز عاجز مانده است خاطرنشان کرد: این مجموعه واحد کوچکی نبوده و با تولید کمباین که در خاورمیانه منحصر بفرد بوده وکانکس از افتخارات صنعت آذربایجان شرقی و کشور به شمار می‌رود.

صادق زاده یادآور شد: متاسفانه گزارش‌های رسیده حاکی است این واحد که زیرمجموعه هولدینگ بزرگ صنعتی بوده که با کم لطفی این شرکت را به حال خود رها کرده و هیچ توجهی به این مجموعه ندارند و عملکرد مدیران آن نشانگر آن است که نمی‌خواهند این واحد صنعتی کار کند حتی بحث جابه‌جایی ماشین آلات آن نیز به گوش رسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: کارگران این واحد صنعتی که سال‌هاست در آن مشغول به کار هستند به امید آنکه روزی این شرکت بر مشکلات فائق خواهد آمد در برابر ناملایمات و گرفتاری ها صبر را پیشه خود کرده اند و در ماه های اخیر دست به دامان نهادهای ذیربط اما پاسخگویی نیافته اند لذا در این شرایط سخت اقتصادی خواهان آن هستیم تا مسوولان به وضعیت این کارخانه رسیدگی کنند و با دعوت از سهامداران آن وضعیت آن را با حمایت به سمت بهبود شرایط و تولید سوق دهند و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال حداقل اشتغال موجود را حفظ کنند و با پتانسیل چنین واحدهایی بستر اشتغال جدید را فراهم کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، گفت: پس از ۱۷ سال امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره ۲ زرند با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شده است. - اخبار استانها -

حسین میجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: در سفر روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به شهرستان زرند امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره 2 زرند فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب سال جدید سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: سال‌ها است که رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری شعار سال، مباحث اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره 2 زرند سال 1386 تملک شده بود، اما مشکلات و موانعی بر سر راه واگذاری زمین در این شهرک وجود داشت، ادامه داد: 17 سال امکان واگذاری زمین در این شهرک وجود نداشت.

وی افزود: از یک سال گذشته با محوریت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان، تیم اقتصادی استان و معاون اقتصادی استاندار کرمان پیگیری لازم برای رفع این موانع و مشکلات انجام شد.

میجانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسط همکاران ما زیرساخت‌های این شهرک اصلی شامل آب، برق، گاز و راه دسترسی فراهم شده است، گفت: به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره‌برداری واحدهای صنعتی این شهرک صادر نشده است.

وی با بیان اینکه چهار مرحله بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک صنعتی شماره 2 زرند انجام شد، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده 27 فروردین ماه امسال مجوز احداث و بهره‌برداری این شهرک صادر و پس از 17 سال امکان واگذاری زمین در این شهرک فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه فاز دوم این شهرک به میزان 30 هکتار تا رده سه زیست محیطی صادر شده است، افزود: فاز دوم شهرک با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر به متقاضیان بومی و غیربومی فراهم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته