Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:27:41 GMT

دلایل گرانی اجاره ­بهای مسکن در شهر یاسوج چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۹۰۸۱

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ راهکاری برای کنترل افزایش اجاره­ بهای مسکن وجود ندارد.

سید نادر موسوی قوام ­آباددر گفت و گو با خبرنگار ایسناافزود: در گذشته کارگروهی متشکل از استانداری، اصناف، مسکن و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تشکیل شد و تصمیم­گیری کردند اما تصمیمات این کارگروه اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طی یکسال قیمت اجاره­ بهاء مسکن را به صورت منطقه ­ای مصوب و شهر یاسوج را به پنچ منطقه تقسیم کردیم بعد از مدتی متوجه شدیم که قراردادها در بیرون از بنگاه‌­ها و بوسیله دلالان منعقد می­‌شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج با بیان اینکه رشد جمعیت و مهاجرپذیری در افزایش قیمت اجاره­ بهاء مسکن در این شهر نقش دارند، خاطرنشان کرد: مسکن مهر در این شهر با مشکلاتی مواجه است که یکی از این مشکلات استفاده از واحدهای این مناطق به صورت مجردی است و این مسئله در افزایش قیمت اجاره ­بهاء نیز نقش موثری داشته است.

موسوی قوام­آباد تصریح کرد: وقتی توازن رشد جنعیت با میزان ساخت و ساز وجود نداشته باشد طبیعی است که شاهد مشکلاتی در این زمینه به خصوص افزایش اجاره ­بهاء باشیم. در بازار مسکن یاسوج تقاضا زیاد اما متاسفانه عرضه کم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش اجاره ­بهاء مسکن در شهر یاسوج قابل حل است یا نه؟ ادامه داد: این مشکل با نظارت قابل حل نیست مگر اینکه اداره امور مالیاتی، شهرداری، اتاق اصناف، مسکن شهرسازی و استانداری مالکان را ملزم به عقد قرارداد در مشاوران املاک کنند و قیمت­ گذاری از سوی مشاوران املاک با نرخ متعارف صورت گیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج عنوان کرد: در قانون داریم که هرسال رشد اجاره-بهاء مسکن 20درصد است اما به علت تقاضای زیاد این موضوع در شهر یاسوجرعایت نمی‌­شود.

موسوی قوام­آباد بیان کرد: در صورتی که دستگاه­های متولی هماهنگ باشند و مالکان و مشاوران املاک را ملزم به اجرای قیمت متعارف کنند، می‌­توانیم شاهد کنترل افزایش اجاره بهاء مسکن باشیم.

وی گفت: متاسفانه مالکان کرایه و اجاره­بهاء واحدهای مسکونی را با بده‌ی­ها و اقساط وامهای خود تنظیم می­‌کنند و یکی دیگر از علت­های افزایش اجاره‌­بهاء مسکن در شهر یاسوج این مسأله است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج با بیان اینکه در شهر یاسوج با گرانی اجاره‌­بهایمسکن مواجهیم، اضافه کرد: مالکان به این مسأله فکر کنند که فرزندانشان نیز مستاجر هستند پس انصاف را در تعیین اجاره‌­بهاء مسکن مدنظر قرار دهند تا مردم بخصوص زوجهای جوان به دردسر نیفتند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟

عضو اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده می‌گوید: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

به گزارش خبرآنلاین، رکود در بازار مسکن همچنان حکمفرماست‌ و شرایط به‌گونه‌ای که حتی مشاوران املاک می‌گویند تا حدی خرید و فروش ملک متوقف شده است.

این در شرایطی است که مشاوران املاک معتقدند که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده، ولی با این حال به دلیل نبود مشتری، قیمت‌ها هنوز به قطعیت نرسیده‌اند.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن، عمق رکود در بازار را به خوبی نشان می‌دهد؛ به طوری که اغلب مراجعات منتهی به معامله نمی‌شود.

اغلب کارشناسان مسکن پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اینکه حرکت مثبت و سیاست حساب‌شده‌ای تاکنون در این حوزه انجام نگرفته، در ماه‌های آینده نیز تغییری در روند معاملات ایجاد نخواهد شد. این در حالی‌ است که چشم‌انداز افزایشی بازار مسکن، بیانگر در راه بودن رکودی تورمی است.

آرش شادفر، رییس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش در بازار می‌گوید: با توجه به این‌که قدرت خرید مردم متناسب با افزایش هزینه‌ها و قیمت مسکن بالا نرفته، به نظر می‌رسد امسال رونق چندانی را در بازار شاهد نباشیم و رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم باشد.

در این میان، مهدی کرباسیان، عضو هیات رییسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رکود بازار مسکن، عنوان می‌کند: یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

وی همچنین نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر می‌داند و می‌گوید: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو هم متذکر می‌شود: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!