Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: بروز و تشدید بیابان‌زایی در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتباط منابع این استان با چندین استان دیگر، می‌تواند بخش قابل توجهی از کشور را درگیر مسائل مختلف در این حوزه کند.

به گزارش ایسنا، شهرام احمدی با اشاره به تغییرات اقلیمی که درجهان درحال رخ دادن است، اظهار کرد: فرسایش خاک و بیابان‌زایی با عواملی چون تغییرات آب و هوایی تشدید می‌شود و این اتفاق به وضوح در سطح استان قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خشکسالی طولانی مدت در استان و قرارگرفتن این استان جزء 7 استان خشک کشور در کنار تغییر رژیم بارشی و فرسایش بالای خاک را به عنوان مجموعه عوامل بروز بیابان‌زایی در استان برشمرد.

احمدی نتیجه بیابان‌زایی در استان را تحت تاثیر قرارگرفتن معیشت مردم عنوان و تصریح کرد: از آنجاییکه معیشت مردم چندین استان دیگر نیز به واسطه منابع آبی به این استان وابسته است، بروز این پدیده در چهارمحال و بختیاری می‌تواند بخش قابل توجهی از کشور را درگیر مسائل مختلف در این حوزه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مهمترین نتیجه منفی بیابان‌زایی بر روی جوامع انسانی را شامل جابه‌جایی و مهاجرت دانست.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های جهانی مبنی بر شدت یافتن وقایع طبیعی مانند موج گرما و خشکسالی در سال‌های آینده، بر لزوم آگاهی رسانی و اتخاذ تدابیر لازم در سطوح مختلف برای مقابله با این پدیده تاکید کرد.

احمدی با بیان اهمیت مدیریت منابع طبیعی و مقابله با گسترش بیابان‌ها و فرسایش خاک، برنامه‌ریزی، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تخصیص بودجه برای احیای مناطقی که درگیر بیابان‌زایی شده‌اند را خواستار شد.

احمدی افت سطح آب‌های زیرزمینی در استان را از بارزترین علائم بیابان‌زایی عنوان کرد و تبدیل دشت‌های استان به کانون‌های ریزگرد را از نمودهای این اتفاق ناگوار دانست.

وی اولین نتایج احیای این مناطق را در جلوگیری از ایجاد بحران در بخش‌های مختلف، افزایش تولید و بهره‌وری و نیز جلوگیری از گسترش تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در برخی مناطق احتمال تگرگ انتظار می‌رود.
به گفته وی، از فردا تا یک شنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور داور چهارمحال و بختیاری درمسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند