Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: از امروز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کردستانی در سطح ۱۵ پایگاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، خلیل رنجبر پیش‌ از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که در مدرسه حیرت سجادی شهر سنندج برگزار شد، در مورد اهداف این برنامه اظهار داشت: با هدف غربالگری و جایگزینی درست فرزندان بدو ورود به دبستان این طرح بیش از 20 سال است برای نوآموزان با هدف جایگزینی درست آموزشی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اخیراً در کنار اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان مداخلات در حوزه توانبخشی و درمان نیز اجرا می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه از امروز پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان فعالیت خود را در سطح استان آغاز خواهند کرد، تصریح کرد: این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد که مرحله نخست برای نوآموزانی بوده که سال گذشته مورد سنجش و ارزیابی قرار نگرفته‌اند.

وی گفت: در سال گذشته علاوه‌بر پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، پایگاه‌های سنجش سلامت پیش‌دبستانی هم فعالیت داشته‌اند و کودکان پیش‌دبستانی هم مورد سنجش قرار گرفتند.

رنجبر افزود: در طول دو سال گذشته به صورت پایلوت فقط 2 پایگاه سنجش سلامت در شهرستان سنندج فعالیت داشتند و این طرح خوشبختانه توانست موفق باشد و در سطح کشور جواب دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 پایگاه سنجش سلامت برای کودکان پیش‌دبستانی در سطح استان وجود داشت که این افراد را غربالگری می‌کردند، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح این بود که در طول یکسال ما به خودمان فرصت دهیم تا در امر مداخلات این کودکان پیش‌دبستانی ورود پیدا کنیم و اگر نوآموزانی دارای مشکلات جسمانی، یادگیری و هوشی هستند شناسایی و ارزیابی شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: نوآموزانی که دارای مشکل بینایی، شنوایی و موارد خاص بودند یکسال فرصت داشتند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش کردستان و سازمان بهزیستی مداخله کنند و امسال دانش‌آموزان با آمادگی کامل در کلاس‌های درس حاضر شوند و مشکلات کمتری در اختیار معلمان قرار بدهند!

وی گفت: امسال کار سنجش سلامت در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست از امروز 27 خرداد ماه آغاز شده و تا شهریور ماه امسال ادامه دارد و نوآموزانی که به هر دلیلی سال گذشته فرصت نشده و یا در پیش‌دبستان نبودند امسال در این فاصله زمانی تعیین شده فرصت دارند مورد سنجش طرح سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان قرار گیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان خاطر نشان کرد: مرحله دوم طرح سنجش سلامت از شهریور ماه امسال آغاز می‌شود و این طرح ویژه غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی است و در سطح استان کردستان 7 پایگاه سنجش سلامت ویژه پیش دبستان فعالیت خواهند کرد.

ارزیابی و سنجش 99 درصد نوآموزان کردستانی در سال گذشته

رنجبر افزود: در سال گذشته با همکاری آموزش ابتدایی استان کردستان بیش از 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد طرح سنجش سلامت قرار گرفتند و دانش آموزانی که ما نتوانستیم سنجش کنیم تعداد انها بسیار کم بوده و شاید به کمتر از 100 نفر در سطح استان برسند که اینها به دلایلی یا در دسترس نبودند و یا از استان خارج شده بودند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در قالب نتایج برنامه طرح سنجش سلامت نوآموزان و کودکان پیش‌دبستانی برای نخستین بار 6 نیرو در زمینه توانمندی توانبخشی به‌کارگیری شدند.

راه‌اندازی سامانه بهداشتی در مدارس استثنایی کردستان برای نخستین بار

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از راه‌اندازی سامانه بهداشتی در مدارس استثنایی استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: در اجرای این برنامه اطلاعات بهداشتی از دانش‌آموزانی که در مدارس استثنایی و با نیازهای ویژه هستند به شکل سامانه استخراج می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته 15 پایگاه سنجش سلامت برای نوآموزان بدو ورود به دبستان با 125 نفر نیروی متخصص در سطح استان فعالیت داشتند و همچنین برای نوآموزان پیش‌دبستانی نیز 6 پایگاه سنجش سلامت با بکارگیری 158 نیروی متخصص از 15 شهریور ماه سال گذشته فعالیت خود را انجام دادند.

سالانهبیش از1000 دانش‌آموز دیرآموز در کردستان وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال گذشته تعداد نوآموزانی که دیرآموز تشخیص داده شدند 131 نفر بودند.

وی گفت: سالانه، در استان کردستان بیش ازیکهزار دانش‌آموز دیرآموز وجود دارد که آنها یا کم‌توان ذهنی و یا دانش‌آموزانی هستند که نیاز به مداخله دارند.

انتهای پیام/

R7848/P1357/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،بر این اساس، از سه شنبه شب تا شنبه هفته آینده انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه در محدوده هشدار سطح نارنجی باشد.
اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان همچون بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، دهگلان پیش بینی شده است.
در پی فعالیت این سامانه، صاعقه و تگرگ، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد