Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شرکت برق منطقه‌ای استان یکی از پیشگامان صنعت برق کشور در استفاده از پوشش عایقی سیلیکونی (Room Temprature Vulcanizing ) است.

به گزارش ایسنا، محمود دشت بزرگ در این باره اظهار کرد: این شرکت استفاده از پوشش سیلیکونی را از سال 1382 در دستور کار خود قرار داده به گونه‌ای که تا قبل از سال 95، تعداد 12 پست برق پوشش سیلیکونی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از وقوع پدیده ریزگرد و خاک گسترده با غلظت بیش از 66 برابر حد معمول و همزمانی آن با بارش اندک باران در بهمن ماه سال گذشته، سطح عایقی مقره‌های چینی ایستگاه‌های برق دچار ضعف عایقی شدید شد و با افزایش ناگزیر جریان خزشی، شکست عایقی رخ داد که باعث خاموشی در سطح شبکه شد.

دشت بزرگ تصریح کرد: در این راستا، پس از بحران یادشده و با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد با کارشناسان و متخصصان خُبره وزارت نیرو در سطح ملی و استانی، بررسی لازم به عمل آمده و مقرر شد نسبت به انجام عملیات پوشش عایقی ایستگاه‌های برق و همچنین جایگزینی مقره‌های سیلیکون رابر به جای مقره‌های چینی در خطوط مهم و موجود در نقاط آلوده اقدام فوری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در این خصوص مقرر شد 93 پست برق مربوط به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان که در مناطق با آلودگی بالا هستند به طور کامل پوشش عایقی شوند که با انجام اولویت‌بندی و تعیین پست‌های برق بسیار حساس، در مرحله اول این پروژه تعداد 12 پست در مناطق اهواز، آبادان و ماهشهر مشخص و قرارداد اجرای پوشش عایقی (RTV) آن‌ها عملیاتی شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر نیز با وجود گرمای طاقت فرسا در منطقه، گروه‌های اجرایی در حال کار بوده و مشغول انجام پوشش عایقی در پست‌های برق بر اساس اولویت‌بندی پروژه هستند.

وی افزود: در مرحله بعد قرار است 38 پست برق تا پایان سال 96 پوشش عایقی شوند. همچنین مقرر شده تا پایان سال 97 باقیمانده ایستگاه‌های برق که حدود 50 مورد است نیز پوشش عایقی (RTV) شوند.

دشت بزرگ با اشاره به ویژگی‌های استفاده از پوشش عایقی (RTV) گفت: از جمله مهمترین خواص مواد سیلیکونی خاصیت آبگریزی، عایقی بسیار خوب و مقاومت در برابر تغییرات دمایی است که خاصیت آبگریزی (هیدروفوبیسیتی) سبب می‌شود تا از ایجاد لایه آب پیوسته بر روی مقره جلوگیری به عمل آید و بستر ایجاد جریان خزشی و شکست عایقی از میان برود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکلاتی که می‌تواند وضعیت پایداری و همچنین قدرت عایقی تجهیزات برق در منطقه خوزستان را تحت تاثیر قرار دهند پدیده‌هایی نظیر باران، رطوبت ناشی از مه و شرجی، گرد و خاک و همچنین آلودگی‌های صنعتی هستند.

وی اضافه کرد: در صورت نشستن عوامل فوق روی سطح مقره‌های عایقی و ترکیب آن‌ها با هم، قدرت عایقی تجهیزات کاهش یافته‌ و در صورت بحرانی شدن وضعیت، زمینه جهت ایجاد جریان خزشی بالا روی سطوح مقره‌ها فراهم شده و شکست عایقی به وجود می‌آید که منجر به خاموشی می‌شود.

دشت بزرگ همچنین گفت: در سالیان گذشته، با شدت گرفتن عوامل موثر در شکست عایقی در مقره‌ها، راهکارهایی ابداع شده که اثرات آلودگی‌ها را کاهش داده یا از بین می‌برند.

وی افزود: یکی از مهمترین روش‌های مواجهه با مشکلات یاد شده استفاده از مواد سیلیکونی جهت پوشش دادن سطوح پروسیلینی (چینی) و تعویض مقره‌های چینی با نوع سیلیکون رابر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: تجمع خواص بالا در یک ماده سبب می‌شود استفاده از مواد سیلیکونی جهت افزایش مقاومت عایقی ایزولاتورها، بالابردن ضریب اطمینان شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده به صورت روز افزونی در سطح جهان به ویژه مناطق آلوده گسترش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان