Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:34:32 GMT

بخشهای خصوصی در بحث حجاب مورد بازرسی قرار می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۰۰۸۹۴

بخشهای خصوصی در بحث حجاب مورد بازرسی قرار می گیرند

ارومیه- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: بخش های خصوصی نیز در بحث عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، مورد بازرسی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ عطاپور ظهر شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف اظهارداشت: ترویج عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی در تفرجگاهها و مناطق گردشگری جزو برنامه های دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی نگاه مثبتی به مساله تفرجگاهها دارند و در این خصوص تفاهم نامه مشترکی نیز فیمابین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد که یا یک کار گروهی و با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، مسیر توسعه و ترویج عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی در تفرجگاهها و مناطق گردشگری عمومی هموارتر شود.

عطاپور، شناسایی تفرجگاهها و شناسنامه دار کردن آنها، شناسایی مسائل و مشکلات زیرساختی و ایمنی و ایجاد امکانات رفاهی در مناطق گردشگری، جذب گردشگر و سرمایه گذار و جذب اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی تفرجگاهها را از دیگر اهداف طرح مدیریت تفرجگاهها عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: باید از ظرفیت گردشگری استان به شکل بهینه استفاده شود و بانگاه دوباره ای به تفرجگاهها و نقاط گردشگری، بسترهای ارتقای عفاف وحجاب در این مناطق فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی گفت: این ستاد بر مبنای حفظ حقوق شهروندی و رعایت عفاف و حجاب و مطابق با آموزه های امر بمعروف و نهی از منکر تلاش دارد که فضای امن و توام با آرامش روانی را در جامعه برای شهروندان ایجاد کند و همچنین مسئولان دستگاهها و متولیان امر را بیش از پیش به بحث توسعه و ترویج حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی حساس نماید.

عطاپور افزود: متناظر ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی، در سطح شهرستان ها نیز این ستاد به ریاست فرمانداران تشکیل شده که برنامه های ۱۰ گانه عفاف و حجاب و ۹ گانه حقوق شهروندی را پیگیری می کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: هر سال، دو بار بازرسی از بخش های دولتی و خصوصی در رابطه با مساله عفاف و حجاب و حقوق شهروندی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: ترویج حقوق شهروندی و حجاب و عفاف نباید صرفا محدود به بخش دولتی شود، بلکه در بخش های خصوصی مثل بیمارستان ها، ترمینال ها، درمانگاهها، شرکت ها و سایر حوزه های خصوصی که به شهروندان خدمات ارائه می کنند نیز این موارد باید رعایت و توسط دستگاههای مربوطه مورد بازرسی و ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه دستورالعمل مدیریت تفرجگاهها و وظایف دستگاهها در این خصوص را برای اعضای جلسه تشریح و تبیین کرد.

اعضای ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی ا نیز در این جلسه دیدگاهها و پیشنهادات خود را برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت مناطق گردشگری عمومی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این فضاها مطرح کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟

یک نماینده از افزایش تعداد ایست‌های بازرسی در تهران خبر داد، مشابه اتفاقی که در خیابان‌های تهران در دهه شصت رخ داده بود.   به گزارش شرق، نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.   او افزود: لایحه حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.   شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم، نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن دشمن می خواهد از خاکریز حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند توصیه ویژه عباس عبدی به مسئولان : حتما فیلم این مناظره درباره حجاب و ۳۰۰۰ هزار نظر پای آن را ببینید! لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

دیگر خبرها

  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است