Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود زمانی‌قمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: وضعیت صادرات در کشور بعد از چند دهه که با رشد منفی همراه بود، هم‌اکنون از روند رو به رشدی برخوردار شده است.

وی با اشاره به روند مثبت صادرات در کشور، افزود: روند مثبت توسعه صادرات باید در خوشه‌های پایین‌دستی که امروز با چالش‌ها و مشکلات جدی همراه هستند، نیز ایجاد شود تا این خوشه‌ها نیز به کمک رونق اقتصادی در کشور بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی با بیان اینکه با مطرح‌شدن مشکلات و ارائه پیشنهاد بخش خصوصی به دولت مشکلات هموارتر خواهد شد، تصریح کرد: با ارائه پیشنهاد به بخش خصوصی می‌توان شفاف‌سازی در موضوع ایجاد کرد و شاهد رفع مشکلات و موانع بخش خصوصی بود.

زمانی‌قمی ادامه داد: موانع جدی در بخش‌نامه‌ها و مقررات دست و پاگیر در حوزه رقابت و تولید وجود دارد که مانع رقابت در کشور و استان مرکزی شده است که باید درصدد شناسایی و حل فصل آنها برای رسیدن به نتایج مثبت در آینده امیدوار بود.

وی بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند توسعه صادرات استان تأکید و بیان کرد: تدوین این سند می‌تواند نقشه راهی برای هرچه بهتر شدن وضع صادرات باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ تراز منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تأمین اجتماعی استان برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

به گفته حسینی با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان -بدون درمان- پس از ۱۰ سال مثبت شد و تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان نیز به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

او افزود: برای نخستین بار به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، ۸۰ میز خدمت این اداره‌کل تا ۱۱ اردیبهشت‌ در شهرستان‌ها دایر است.

دیگر خبرها

  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟