Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مصاف بین حق و باطل؛ عزت متعلق به کسانی است که در جبهه خدایی قرار می‌گیرند، گفت: امام حسین (ع) درس عزت‌مداری را به شیعیان آموخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌ حاج‌ابوالقاسم‌ دولابی‌ ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: پیامبران الهی تاکید کردند برای نشر معارف الهی از مردم اجرتی نمی‌خواهیم که این موضوع نشان می‌دهد اگر مربی می‌خواهد در تربیت موثر باشد باید همگان بدانند برای پول کار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرازی از نهج البلاغه افزود: امام علی (ع) فرمود کارتان با توقع اجر از سوی پروردگار و نه از مردم باشد، زحمت معلم‌ها در برابر حقوقی که دریافت می‌کنند خیلی بیشتر است و باید اجر خود را از خداوند دریافت کنند.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام با اشاره به آیه 10 سوره فاطر بیان کرد: عزت در انحصار خداوند است و اگر چه همه مردم به‌دنبال عزت هستند ولی گاهی مسیر را اشتباه می‌روند.اگر کسی می‌خواهد به عزت دنیا و آخرت برسد باید از خدا که سرچشمه عزت است اطاعت کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در مصاف بین حق و باطل؛ عزت متعلق به کسانی است که در جبهه خدایی قرار می‌گیرند، امام حسین (ع) درس عزت‌مداری را به شیعیان آموخت و گفت هرگز در برابر دشمن تن به ذلت نمی‌دهم.

وی با قرائت آیه 15 سوره فاطر تصریح کرد: بدانید همه شما به خداوند نیازمند هستید و فقط خداوند بی‌نیاز است، انسان هرگز مستغنی از پروردگار نیست. خداوند در آیه 28 سوره فاطر به نشانه‌های مهم شگفتی‌ساز طبیعت اشاره می‌کند و می‌گوید فقط کسانی که خشیت خدا را در دل دارند،عالم هستند.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام خاطر نشان کرد: امام علی (ع) فرمود اگر می‌خواهی بدانی عالم هستی یا نه ببین خشیت خدا در تو هست یا نه و اگر خواستی ببینی جاهل شدی یا نه ببین چه اندازه گرفتار خود پسندی هستی.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا