Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرهنگ نیوز،این بازیگر و کارگردان درباره‌ی سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر، اظهار کرد: به نظرم مشکل صداوسیما در یک دوره بخصوص و دریک نقطه‌ی تحول، به نوع مدیریت این سازمان مربوط می‌شد؛ یعنی پس از دوره آقای ضرغامی و روی کار آمدن آقای سرافراز، صداوسیما یک دوره‌ی بحران را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: اتفاقاً در همان زمان من سریال «فوق سری» را که در زمان آقای ضرغامی ساخته بودم، برای پخش داشتم؛ اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که آن زمان مجبور شدم بیانیه‌ای در این باره بنویسم و به مخاطبان بگویم که این سریالی که پخش می‌شود برای من نیست و بسیار تغییر کرده است. این در حالی است که هیچ‌گاه دوست ندارم مسائل درون صنفی را به صورت علنی مطرح کنم، ولی برای اولین بار مجبور شدم. به هرحال افرادی مثل ما که سال‌هاست با صداوسیما کار کرده‌ایم دیگر ضوابط و خط قرمزها را می‌شناسیم و خود به خود نزدیک آنها نمی‌شویم.

فخیم‌زاده با بیان اینکه صداوسیما سازمانی انحصاری و دولتی است، گفت: این سازمان نیاز به بودجه زیادی دارد که گاهی تأمین می‌شود و گاهی هم نه، اما تأمین نشدن این بودجه بحران‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. من فکر می‌کنم اگر هنوز صداوسیما در بحران قرار دارد و به نقطه تعادل نرسیده است، به خاطر بحرانی است که دو سال پیش به وجود آمد؛ چراکه به هر حال برای رسیدن به نقطه تعادل نیاز به زمان هست.

کارگردان سریال‌های «ولایت عشق» و «حس سوم» در ادامه با اشاره به معاونت جدید سیما (مرتضی میرباقری) و سابقه‌ای که در این حوزه دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر معاونت سیما به شدت تلاش می‌کند که سریال‌های خوبی تولید کند، اما تا زمانی که این سریال‌ها به مرحله پخش نرسند، طبیعتاً سریال‌هایی که در دوره قبل تولید شده بودند پخش می‌شوند و در واقع بسیاری از محصولات در حال حاضر صداوسیما برای دوره قبلی است. به هر حال مشکل بودجه صداوسیما بسیار مهم و اساسی است که باید به آن رسیدگی شود.

او همچنین درباره رقابت سریال‌های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون، افزود: شبکه نمایش خانگی بیشتر مصرف‌کننده است و در واقع زمانی می‌تواند رقیب تلویزیون شود که VOD بتواند برای شبکه خانگی فیلم تولید کند که نمی‌تواند. الان بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی به غیر از چند مورد با شکست مواجه شده‌اند و مخاطب چندانی نداشته‌اند.

فخیم‌زاده درباره روند تولید سریال در سازمان صداوسیما بیان کرد: اگر سناریویی به سازمان برده شود و سازمان آن را رد کند، دیگر آن سناریو به درد نمی‌خورد؛ این در حالی است که اگر در سینما با یک تهیه‌کننده بر سر سناریویی به توافق نرسیم، می‌توانیم به سراغ تهیه‌کننده دیگر برویم. به همین خاطر برای ساخت سریال در سازمان صداوسیما در ابتدا باید یک طرح پیشنهادی به سازمان ارائه داد و بعد در صورت موافقت قرارداد نگارش بسته شود.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت سریال‌های الف ویژه اظهار‌کرد: دو مجموعه تلویزیونی «الف ویژه» فاخر سلمان فارسی و موسی‌(ع) در دست تولید است‌؛ هر دو مجموعه نمایشی با برنامه‌ریزی منظم، مراحل مختلف آنها در حال پیشرفت است.وی افزود: فناوری تولید مجموعه موسی‌(ع) با سریال سلمان فارسی و همه مجموعه‌های نمایشی که تا‌کنون تولید شده، متفاوت است و براساس تولید مجازی یا همان Visual Production در دست ساخت است که تجهیزات قابل توجهی را باید تأمین کنیم که به تدریج در حال تأمین است. 
  روند سنتی تولید سریال‌های تاریخی تغییرکرد
رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم امسال دو مجموعه تلویزیونی موسی‌(ع) وسلمان فارسی براساس زیرساخت‌ها و تجهیزات تولید مجازی در تراز روز دنیا قرار گیرند.به نظر می‌رسد تولید مجموعه‌های فاخر الف ویژه اگر بخواهد با شکل فعلی ادامه یابد، هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ زمان تولید چندان به صرفه نباشد‌؛ لذا ما توسعه فناوری جدید «تولید مجازی» را هدف قرار داده‌ایم. وی ادامه داد: درحال حاضر فصل یک سریال سلمان فارسی درخاک ایران از سال گذشته شروع شده و با همان برنامه‌ریزی که پیش‌بینی شده در حال پیشروی است و شاهد حضور مجدد عوامل و بازیگران و برنامه‌سازی در شهرک غزالی صداوسیما هستیم.به گفته رئیس سازمان صداوسیما، سریال سلمان فارسی در سه فصل ساخته می‌شود؛ فصل دوم آن که مربوط به بیزانس بوده، به اتمام رسیده و در حال حاضر فصل ایران در حال تصویربرداری است و فصل پایانی هم که مربوط به بخش حجاز است، بعد از این‌که فصل ایران به مراحل وسط یا پایانی برسد، مراحل پیش‌تولید فصل حجاز آغاز می‌شود. جبلی درباره لوکیشن تصویربرداری سلمان فارسی یادآور شد: عموما لوکیشن‌هایی که برای فصل بیزانس طراحی شد، در مجموعه شهرک سینمایی غزالی سازمان صداوسیما ساخته شد و یک ساخت و سازهای ماندگاری است که برای همه مجموعه‌های تلویزیونی یا سینمایی قابل استفاده است. 
 
صداوسیما سریال‌های نمایش خانگی تراز را خریداری می‌کند
وی در پاسخ به پرسشی درباره خریداری سریال‌های نمایش خانگی ازسوی صداوسیما و پخش در شبکه‌های سیما اظهار‌کرد: اگر در تولید مجموعه‌های نمایشی با ضوابط سازمان صداوسیما و هماهنگی بین تهیه‌کننده و مجموعه صداوسیما، برای شبکه نمایش خانگی برنامه‌ای تولید شود، هم حمایت ‌ و هم خریداری می‌کنیم اما فعلا به مورد مشخصی نمی‌توانم اشاره‌کنم. 
 
سیاست صداوسیما، فصول بعدی‌سازی سریال‌های موفق است
رئیس سازمان صداوسیما درباره ساخت فصول بعدی سریال‌های پرمخاطب سیما بیان کرد: اساسا یکی از پایه‌های اساسی طرح تحول صداوسیما، فصل دوم‌سازی است به این معنا که اگر مجموعه‌هایی به هر دلیلی توفیقاتی داشتند، آن سریال‌ها به‌عنوان ارزش و ویژند صداوسیما مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرند و فصول بعدی آنها تلاش می‌شود ساخته شود‌؛ البته در هر موضوعی فصل‌های جدید باید با موضوعات متنوع و کیفیت بالاتر و بهتر ساخته شود تا به آن برند لطمه وارد نشود. وی ادامه داد: عملکرد صداوسیما در دو سه سال اخیر نشان می‌دهد از برندهای مهم حمایت کرده و برای ساخت فصل‌های بعدی آنها اقدام کرده است؛ مثلا زیرخاکی و «نون‌خ» بخشی از آنهاست‌. درباره ساخت فصول بعدی پایتخت هم قبلا توضیح داده‌ام؛ بنابراین سیاست مذکور ادامه می‌یابد و هر مجموعه‌ای که موفق بوده، مطمئن باشید ساخت فصول بعدی آنها در دستور‌ کار است. 

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی می‌آید
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند