Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم در مراکز خرید در شهرستان گنبدکاووس خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، غلامعلی نورا ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تولید گندم شهرستان گنبدکاووس بیش از 272 هزار تن است و تاکنون بیش از 220 هزار تن به مراکز خرید شهرستان گنبدکاووس تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: این نوع گندم از نوع بذری و خوراکی است و با توجه به نزدیکی برخی روستاهای گنبدکاووس به شهرستان‌های دیگر استان پیش‌بینی می‌شود مقداری از گندم‌های تولیدی به مراکز فروش دیگر شهرها تحویل شود.

وی تصریح کرد: در کشت پاییزه نیز امسال تولیدات خوبی در شهرستان گنبدکاووس داشتیم و سیب‌زمینی در 25 هکتار کشت شد و 635 تن تولید محصولات در شهرستان داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: محصول باقلا در 32 هکتار و با تولید 224 تن، نخود فرنگی 315 هکتار کشت و 2 هزارو 835 تن تولید، نخود با 30 هکتار کشت و 25 تن تولید و کاهو 7 هکتار کشت و 147 تن تولید شده است.

30 تا 35 تن هندوانه اترک تولید می‌شود

وی تاکید کرد: امسال در کشت بهاره یک‌هزارو 500 هکتار از اراضی شهرستان گنبدکاووس به کشت هندوانه اترک اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود بین 30 تا 35 تن این محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: نخود فرنگی با 343 هکتار زیر کشت، خیار 110 هکتار، کدو و بادمجان در مجموع 30 هکتار، خربزه 170 هکتار، پنبه بهاره یک‌هزار و 664 هکتار، ماش 100 هکتار، بادام زمینی 10 هکتار جزء محصولات بهاره شهرستان گنبدکاووس است.

نورا با اشاره به اینکه تاکنون هنوز پول گندم کاران پرداخت نشده، تصریح کرد: از هفته جاری وجه گندم کشاورزان شهرستان گنبدکاووس پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید

سید سعید راد مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت، بالغ بر ۸۵۵ هزارتُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، افزود: از ۵۰ هزارتُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تأکید بر اینکه صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، گفت: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود