Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات،از انجام پروژه طراحی و ساخت سامانه های رباتیک هوشمند زیر آب (ROV) خبر دادو گفت:با انجام این پروژه برای نخستین بار امکان پایش و سلامت سنجی تاسیسات بستر دریا مانند کابلهای فیبرنوری، اشیا و شناورهای غرق شده فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،هدایتی عضو هیات علمی دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات با بیان این که از سامانه رباتیک هوشمند زیر آب (ROV)امکان پایش بستر دریا برای سازمان های داخلی و خارجی از جمله مالزی، سریلانکا و سوریه ساخته و تحویل داده شده است، تصریح کرد: برای سال جاری، طراحی و ساخت نمونه پیشرفته ای از این سامانه جهت انجام عملیات پایش و خدمات مهندسی زیر آب در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از طراحی و ساخت فیبر پنجره براگ (FBG) برای نخستین بار در ایران جهت کاربری در مخابرات در بخش (FTTX ) و پایش وضعیت سازه های مختلف به عنوان حس گر دقیق ارتعاشات و حرارت خبر داد و گفت: مرحله بعدی این پروژه پیاده سازی سامانه های پایش و مونیتورینگ سازه های مهم با استفاده از حسگرهای FBG است که تا کنون چندین پروژه در این راستا انجام دادیم که از جمله آن می توان به همکاری با سازمان بنادر و کشتیرانی اشاره کرد.

تولید نمونه های سامانه های خورشیدی فوتوولتاییک و روشنایی PV

هدایتی در ادامه با اشاره به انجام فعالیت هایی در حوزه انرژی های نو، از تولید نمونه های سامانه های خورشیدی فوتوولتاییک و روشنایی PV خبر داد و افزود: در کنار این پروژه طراحی و ساخت میکرو توربین های بادی جهت تولید انرژی الکتریکی از انرژی باد را در دست انجام داریم که به همراه سامانه سرمایشی خورشیدی می تواند انرژی مورد نیاز مجموعه مخابراتی در مکان های دور افتاده را تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا، یک پروژه تحقیقاتی و مهندسی در عراق در دست اقدام است و خوشبختانه در این دو حوزه، آمادگی ارایه خدمات فنی مهندسی وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشکده، تحقیق در زمینه طراحی و ساخت باتری های چند منظوره که دارای کاربرد در حوزه انرژهای نو و همچنین خودرو است ، را از دیگر پروژه در دست تحقیق خود عنوان کرد و گفت: این پروژه به منظور تولید باتری با عمر بیشتر، قیمت مناسب تر، آلودگی محیط زیستی کمتر، نیاز به نگهداری کمتر و به خصوص جلوگیری از خروج ارز از کشور جهت استفاده در بی تی اس های مخابرات سیار و مراکز مخابراتی دور افتاده در همکاری با شرکت پارس کلید خورده است و مقدمات تحقیق در زمینه خط تولید را طی می کند.

کار بر روی طراحی و ساخت کولرهای خورشیدی، از کار تحقیقاتی در زمینه فیبرنوری روشنایی است

وی با اشاره به کار بر روی طراحی و ساخت کولرهای خورشیدی، از کار تحقیقاتی در زمینه فیبرنوری روشنایی خبر داد و گفت: در محل های عمیق همچون تونل های چند منظوره، معادن زیرزمینی و حتی تونل های مترو که به روشنایی نیاز است اما حضور الکتریسیته خطر آفرین است، فیبرنوری با قابلیت ارسال روشنایی کاربرد دارد و تحقیقات اولیه این پروژه در قالب تفاهمنامه ای با شرکتی از مجموعه شستا در حال پیگیری است.

این عضو هیات علمی پایش و سلامت سنجی فیبرنوری در سه بخش بررسی های قبل از نصب، حین نصب و پایش دوره ای بعد از نصب و عیب یابی زیردریایی را از دیگر پروژه های انجام شده در سال های گذشته برشمرد و اظهار امیدواری کرد با تاکید مکرر مسوولان به ویژه دکتر واعظی وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از تولید داخلی ، اراده ای برای بهره گیری از این تولیدات ایجاد شود.

75درصد مشاغل آینده دنیا در حوزه ICT است

هدایتی در ادامه با اشاره به شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بر ظرفیت بالای حوزه ICT در اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: 75 درصد مشاغل آینده دنیا در حوزه ICT است، که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب می توان با بهره گیری از ظرفیت های حوزه ICT موجب تحول در زمینه اشتغال در این حوزه شد.

وی ادامه داد: حوزه توریسم و صنایع دستی ظرفیت بسیار بالایی جهت ایجاد اشتغال دارد که در این خصوص با طراحی اپلیکیشن هوشمند جامع توریسم با قابلیت گزارش دهی به ذی نفعان، جهت معرفی جاذبه های گردشگری ایران به گردشگران خارجی و تضمین سفر امن و بی مخاطره، توانستیم بیش از 500 شغل ایجاد کنیم که در صورت حمایت و معرفی بیشتر به جامعه هدف، امکان گسترش خدمت رسانی در سراسر کشور و اشتغال زایی بیشتر هم فراهم می شود.

خانه کارآفرینیICT در منطقه دربند ایجاد می شود

هدایتی در ادامه از دیگر پروژه های خود به برنامه ریزی در جهت ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی به منظور آموزش ICT به دانش آموزان در مناطق دور افتاده اشاره کرد و گفت: در تابستان به عنوان پایلوت در منطقه دربند خانه کارآفرینی ICT ایجاد می کنیم.

وی تولید انبوه ربات های آموزشی برای مدارس و دبیرستان ها را توسط دانشجویان از دیگر پروژه هایی برشمرد که توسط دانشجویان انجام شده و سود آن نیز متعلق به آنان است و گفت: با توجه به تعطیلات تابستانی پیش رو، ربات های آموزشی گزینه مناسبی برای گروه های مختلف سنی است تا همزمان همراه با بازی در زمینه علم الکترونیک دانش کسب کنند.

هدایتی که دارای مقالات متعدد در زمینه تعمیرات فیبر در نشریات معتبر داخلی و خارجی است، از چاپ دو کتاب در زمینه (FBG) در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین به دنبال ثبت شرکت تعاونی دانش بنیان با کمک دانشکده و اعضای هیات علمی هستیم.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,86/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس