Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سالانه نزدیک به 110 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی هرمزگان صورت می‌گیرد که 35 درصد از آن‌ها وسایل نقلیه سنگین هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا مجرد امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که سی سال توانستم به کشور عزیزم خدمت کنم و این خدمت را در هرمزگان به پایان رساندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال 1377 وارد مجموعه راهداری شدم و در استان‌های متعددی خدمت کردم و آخرین سال‌های خدمتم در قلب اقتصاد کشور و نقطه مهم خدمات حمل‌ونقل کشور پایان یافت.

مجرد بیان کرد: استان هرمزگان در بخش ترانزیت رتبه اول کالاهای ورودی و رتبه دوم خروجی کشور را دارد و یکی از موفقیت‌های ما در این استان پیوند اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با دانشگاه هرمزگان بود که منجر به 10 تحقیق در حوزه حمل‌ونقل استان شد و آخرین پروژه‌ای که در دست اقدام است سند توسعه استان هرمزگان است.

مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان به‌عنوان پایتخت حمل‌ونقل کشور نام‌برده می‌شود و باید همه برنامه‌های آن بر اساس مطالعات صورت بگیرد و امیدواریم با پیگیری سند توسعه، هرمزگان در شمار استان‌های اولی باشد که سند توسعه بخش حمل‌ونقل خودش را تدوین کرده است.

وی افزود: این پیوند علمی با دانشگاه هرمزگان باعث شد که کلیه امور در پایانه بار بندرعباس که شامل 3 هزار ناوگان ورودی است به‌صورت الکترونیکی انجام شود و از بدو ورود کامیون‌ها تمام این فعالیت‌ها به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

مجرد خاطرنشان کرد: ارتباط خروجی پایانه با ورودی اسکله شهید رجایی برقرار است و 80 درصد از جابه‌جایی کالاهای پایانه حمل‌ونقل کالای بندرعباس از این بندر انجام می‌شود و اتصال بندر شهید رجایی به‌صورت سامانه‌ای با گلوگاه شهید میرزایی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مدت صورت گرفته است که با حمایت‌های مجموعه استان این امر محقق شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر افرادی که در این مجموعه به فعالیت می‌پردازند از بومیان هستند و هدف ما از این امر این بود که با توجه به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و عدم ماندگاری نیروهای غیربومی از نیروهای بومی به دلیل عملکرد بهتر استفاده کنیم.

مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان تأکید کرد: در سال گذشته 8 دوربینی که در محورهای هرمزگان وصل شده بود به 40 دستگاه رسید و این امر باعث کاهش 18 درصدی تصادفات در سال 95 و کاهش 15 درصدی تلفات جاده‌ای در سال گذشته شد و بر اساس تفاهم‌نامه جدید این تعداد دوربین تا پایان شهریورماه سال جاری به 80 دستگاه می‌رسد.

وی ادامه داد: 3 بارندگی بسیار سنگین را در مدت اخیر در استان پشت سر گذاشتیم که کم‌سابقه بود و سبب خسارت به 103 روستا شد که توانستیم با همکاران خود در حوزه راهداری با شرایط مالی سختی که در این حوزه داشتیم توانستیم آن مرحله را نیز پشت سر بگذاریم و حدود 200 کیلومتر روکش راه‌ها در محورهای مواصلاتی را داشته‌ایم.

مجرد عنوان کرد: همچنین 200 کیلومتر از راه‌های هرمزگان را با کمک خیرین راه‌اندازی کرده‌ایم که هرمزگان در این بخش نیز دارای خیرین بسیار خوبی است و در حوزه راهداری حدود 8 هزار تابلو در محورهای مواصلاتی نصب‌شده است و در شمار استان‌هایی هستیم که ترافیک سنگین دارد و سالانه نزدیک به 110 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی این استان صورت می‌گیرد که 35 درصد از آن‌ها وسایل نقلیه سنگین هستند.

وی در پایان گفت: 28 سال فعالیت مدیریتی داشته‌ام که همه آن را مدیون پدر، مادر، همسر و فرزندانم هستم و از شرایطی که همسرم در این سال‌ها برایم محیا کرد تشکر می‌کنم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز هرمزگان گفت: امروزه کشور در شرایط خاصی است که باید هم‌افزایی‌ها انجام شود تا وضعیتی مطلوب‌تر از گذشته داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، داریوش باقر جوانامروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، اظهار کرد: از اعتمادی که به بنده شد و اجازه حضور و فعالیت در استان هرمزگان به من داده شد کمال تشکر را دارم، هرمزگان استان غریبی برای من نیست و سالیان دور با مجموعه افرادی که در زمینه حمل‌ونقل کالا و مسافر در این نقطه از کشور فعالیت دارند در ارتباط هستم.

وی با بیان اینکه بحث حمل‌ونقل و راهداری دو مقوله بسیار مهم در کشور هستند، ادامه داد: حمل‌ونقل برای خدمت به دیگر بخش‌ها است و بنابراین مدیریت در این بخش بسیار پیچیده و سخت است.

باقر جوان افزود: از تمامی زحمات مدیر گذشته که با همکاری و تعامل کار را تا این مرحله پیش آورده‌اند تشکر می‌کنم و قطعاً وظیفه بسیار سنگین‌تری بر عهده من هست و سطح انتظارات بالاتر رفته است.

وی تصریح کرد: امروزه کشور در شرایط خاصی است که باید هم‌افزایی‌ها انجام شود تا وضعیتی مطلوب‌تر از گذشته داشته باشیم و به‌هرحال بحث اشتغال و تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری است و حمل‌ونقل پشتیبان تولید است و تولید اشتغال را به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان از توان پرسنلی خوبی برخوردار است و با تعاملی که در این استان وجود دارد امیدوارم بتوانیم وضعیت را بیش‌ازپیش به جلو بریم.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین بحث ارائه خدمات به مردم است و باید شبانه‌روز خود را وقف کشور کنیم تا بتوانیم کشور را در وضعیت بهتری به نسل‌های آینده تحویل دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 6090434

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی