Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@10:10:51 GMT

تمام واحدهای فاز 12 در مدار تولید قرار می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۰۳۶۷۲

اقتصاد>انرژی - رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت:تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم پارس جنوبی مطابق برنامه در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم پارس جنوبی افزود: در این برنامه که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است، ابتدا فعالیت‌های تعمیراتی فاز یک پارس جنوبی انجام و پس از آن کارهای تعمیراتی فاز 12 در گرما و شرجی تابستان و با تلاش کارکنان و کارگران روزه‌دار در روزهای اخیر ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن عبدلی، در این‌باره گفت: هم‌اکنون تعمیرات اساسی این پالایشگاه در حال انجام است و اولین فاز از برنامه تعمیراتی فاز 12 تا پنجم تیرماه پایان می‌یابد و از فردای آن پالایشگاه با حداکثر توان به تولید خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه به گرما و شرجی شدید این روزها در عسلویه اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط و در عین روزه‌دار بودن نیروهای تعمیراتی هیچ خللی در انجام برنامه تعمیرات اساسی پالایشگاه صورت نگرفته است.

عبدلی با بیان اینکه فاز 12 دارای 6 ردیف گازی است، افزود: تعمیرات اساسی این فاز در دو بازه زمانی یازدهم خرداد تا پنجم تیرماه و همچنین هجدهم مرداد تا سوم شهریور انجام می‌شود.

وی افزود: در تمام ردیف‌های گازی پالایشگاه بازرسی کامل صورت گرفته و عیوب مشخص شده است و در دروه برنامه‌ریزی شده برای کارهای تعمیراتی، رفع خواهد شد.

به گفته عبدلی برنامه تعمیرات در واحدهای مختلف متفاوت است و در این تعمیرات فعالیت‌های گسترده‌ و با جبهه کاری وسیع صورت می‌گیرد.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم در ادامه به انجام تعمیرات اساسی واحد بازیافت گوگرد اشاره کرده و اظهار داشت: در سال جاری، تعمیرات اساسی و اشکالات زمان اجرای واحدهای 2 و 4 بازیافت گوگرد نیز انجام می‌شود.

به گفته وی؛ فاز 12 دارای 4 واحد بازیافت گوگرد است که سال گذشته نیز این عملیات برای واحدهای 1 و 3 گوگردسازی انجام شده است.

گفتنی است؛ با توجه به نقایص موجود در راه‌اندازی ابتدایی پالایشگاه کارهای صورت گرفته در این واحدها بسیار فراتر از یک اورهال بوده که با زحمات فراوان نیروهای فاز 12 بازسازی و بدون مشکل در سرویس قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش؛ تعمیرات فاز 12 در سال جاری مجموعاً نزدیک به 40 روز به‌طول می‌انجامد، که در این روزها حدود 350 نفر به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام کارهای تعمیراتی در بخش مکانیک هستند و در حدود 15 هزار نفر روز کار انجام خواهند داد.

همچنین در تعمیرات سال جاری پالایشگاه نهم در بخش برق حدود 3 هزار و 200 نفر روز و در بخش ابزار دقیق نیز همین مقدار نفر روز کار صورت می‌گیرد.

به گفته عبدلی؛ کار تعمیراتی و بازسازی تمام واحدهای پالایشگاه در این بازه و با همین نفرات انجام می‌شود و در واحدهای گوگردسازی نیز منحصراً نزدیک به 5 هزار نفر روز کار انجام خواهد شد.

39224

کلید واژه‌ها : پارس جنوبی - نفت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان