Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: رای اعتماد مجلس دهم به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، مشروط بر این است که برنامه مدونی برای رونق اشتغال، تولید و صادرات داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: مجلس در دولت دوازدهم، به وزرایی رای اعتماد می دهد که برنامه های روشنی برای تقویت تولید و صادرات و اشتغال در دستور کار داشته باشند و حتی وزرای غیر اقتصادی هم باید در این راستا برنامه ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور مثال وزیر علوم باید استراتژی خود را مشخص کند که برنامه های نظام آموزشی در تقویت صادرات و اقتصاد چیست .

وی بیان داشت: می خواهیم با این روش از دولت حمایت کنیم تا دولت برنامه هایش را تحقق بخشد چراکه به مردم وعده داده شده و مردم به امید تحقق وعده ها و بهبود شرایط، پای صندوق های رای حاضر شده اند پس باید دولت مطالبات مردم را پاسخگو باشد و ما نیز مسیر را برای انجام تعهدات مهیا کنیم.

مقدسی خاطرنشان کرد: گرچه دولت نیز به دنبال تغییرات است، اما طبق دیدگاه بسیاری از نمایندگان در این دوره، وزرا باید برنامه های اقتصادیشان را در مجلس مطرح کنند و در بخش اشتغال، تولید و صادرات باید سیاست و برنامه روشن و مشخص داشته باشند، چنانچه قانع شدیم حمایت می کنیم در غیر این صورت باید برنامه ها اصلاح شود .

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین حمایت مجلس مشروط بر این است که همه فعالیت های کشور به سمت و سوی رونق اقتصاد و صادرات حرکت کند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: من با این طرح موافق نیستم، بیش از ۷۳ درصد از کشورهای جهان وزارتخانه های اقتصادیشان تجمیع شده است، بنابراین تعدد وزارتخانه ها مشکل صادرات و تجارت را حل نمی کند.

مقدسی ادامه داد: البته برای وزیر صنعت، معدن وتجارت عنوان شده که سایه سنگین مسائل معدنی و صنعتی موضوع تجارت را کم رنگ کرده اما به جای اینکه وزارتخانه را تفکیک کنیم، باید ساز و کاری در این فضا برای تقویت تجارت داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعدد وزارتخانه ها به جز افزایش بوروکراسی چیزی به همراه ندارد و مشکلی حل نخواهد شد بنابراین پیدا کردن راهکار منطقی برای تقویت بخش بازرگانی و تجارت در این رابطه راهگشا است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳