Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی علاوه بر تشریح پیشرفت و زمان بندی تکمیل قطعه یک آزاد راه تهران - شمال از آزادراه های هراز و فیروزکوه هم خبرهای خوشی داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابعاد بسیار گسترده آزدراه تهران-شمال گفت: این پروژه ابعاد بسیار گسترده ای دارد که با این حجم بالای کار، جزو پروژه های منحصر به فرد در خاورمیانه به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به سازند ویژه این پروژه تاکید کرد: سازند این پروژه بسیار خاص و ریزشی است که با کوچکترین بی احتیاطی می تواند فاجعه ای مرگبار برای رانندگی به همراه داشته باشد.

او با اشاره به بهره برداری قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال به عنوان اولویت نخستین این پروژه گفت: قطعه 4 این آزاد راه 20 کیلومتر بود که به بهره برداری رسید، قطعه نخست هم در مجموع 32 کیلومتر است که پس از بهره برداری 60 کیلیومتر از طول مسیر تهران - شمال را کوتاه می کند.

خادمی با بیان اینکه قطعه نخست اولویت دوم این پروژه بود، درباره آدرس دقیق این قطعه افزود: محل این قطعه درست از اتوبان همت قبل از دانشگاه علامه طباطبایی شروع و تا زیر تونل کندوان امتداد می یابد.

او با اشاره به اینکه این پروژه پیش تر دست پیمانکاران چینی بوده و آنها در طول این 17 سال تنها 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند یادآور شد: پیمانکاران ایرانی تنها در دو سال و نیم گذشته به پیشرفت 85 درصدی در قطعه یک این آزادراه تهران – شمال رسیده اند. در مجموع 15 درصد از کار باقی مانده تا قطعه نخست این پروژه به بهره برداری کامل برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صرف هزینه 1500 میلیارد تومانی روی قطعه نخست این پروژه تاکید کرد: حدودا 600 تا 700 میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود تا قطعه نخست به بهره برداری کامل برسد.

او با اشاره به لزوم ساخت یک چنین آزاد راهی در کشور تاکید کرد: از نظر ترافیکی نیازمند ساخت یک چنین آزاد راهی در کشور هستیم تا از شدت ترافیک این مسیر کاسته شود.

او ادامه داد: احداث این پروژه کار دشواری بود زیرا باید در محدود 30 کلیومتری تونلی ایجاد می کردیم که با احتساب دسترسی های سختی که این مسیر دارد عملا ورود هرگونه وسیله و تجهیزاتی با مشکل روبرو بود.

او افزود: نحوه احداث تونل های این مسیر هم منحصر به فرد است. تونل ها به دو صورت رفت و برگشتی و در کنار آن دارای خط ویژه و پیاده رو هم هست، این تونل ها مجهز به دستگاه هایی است که سوانح ترافیکی در طول مسیر را مانیتور می کنند که این امر در کشور بی سابقه است.

خادمی در ادامه درباره آزاد راه هراز نیز گفت: در هراز باید باند دومی احداث شود و در کنار آن ساخت تونلی به طول 17 کیلیومتر نیز در دستور کار است، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از 50 درصد برآورد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پایان این پروزه را منوط به تامین اعتبار دانست و گفت: اتمام پروژه جاده هراز به دو امر بستگی دارد، بخش نخست مسائل فنی - مهندسی است و بحث دیگر مربوط به مسائل مالی - اعتباری است که پیش بینی می شود برای اتمام این پروژه به بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین، این پروژه تا دو سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

او در مورد جاده فیروزکوه گفت: ترافیک در طول این مسیر هم زیاد است که تا پایان سال گذشته بیش از 40 کیلیومتر از این مسیر را زیر ترافیک بردیم و تنها 5 کیلیومتر آن باقی مانده که بخش مسکونی است که با تامین اعتبار 25 میلیارد تومانی این جاده بطور کامل تکمیل و به بهره برداری می رسد.


خواجه دلویی معاون بنیاد مستضعفان مهمان تلفنی برنامه با بیان اینکه برای تکمیل قطعه نخست آزادراه تهران - شمال اعتباری بالغ بر 2100 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است گفت: تا کنون بیش از 1500 میلیارد تومان از این اعتبار تامین است، ما برای تامین مابقی آن هیچ مشکل مالی نداریم.

او ادامه داد: در این پروژه یک سری از اولین ها به لحاظ فنی به کار گرفته شده، از جمله اجرای رویه بتنی به جای آسفالت که کار بدیعی است و به لحاظ محیط زیستی بسیار مطلوب است.

معاون بنیاد مستضعفان افزود: نکته بعد استانداردهای روز است که به لحاظ ایمنی دنبال می کنیم از آن جمله سقف دو طبقه در تونل های این آزاد راه است که در آتش سوزی های احتمالی بسیار کاربردی است.


دانلود امروز همزمان با بازدید معاون اول رئیس جمهوری از آزاد راه تهران- شمال، عملیات اجرایی ساخت قطعه 2 این آزاد راه به طول 22 کیلومتر آغاز شد.
قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.
با برگزاری مناقصه عمومی، اینک چهار پیمانکار ایرانی ساخت این منطقه از آزاد راه را بر عهده دارند و امروز (شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری این چهار شرکت به طور رسمی کار خود را در این قطعه آغاز کردند.
تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول 6 هزار و 400 متر به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه هم اکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است به زودی پیمانکار ساخت تونل غربی این منطقه هم کار خود را آغاز کند.
پیش بینی شده برای آماده سازی و تکمیل منطقه 2 آزاد راه تهران- شمال بیش از 18 هزار میلیارد ریال هزینه شود.
قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.
برای آماده سازی این آزادراه 123 کیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97 پل به طول حدود 13 کیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران - شمال ( وابسته به بنیاد مستضعفان) و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارند با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.
قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه