Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خودروهاي ساخت تويوتا از ديرباز تاکنون همواره به کيفيت و دوام بالا معروف بوده اند، اما در اين بين برخي نيز اعتقاد دارند که محصولات اين کمپاني ژاپني فاقد هيجان بوده و بي روح و خسته کننده هستند. براي تغيير نگرش اين دسته از افراد ظاهرا مدير عامل تويوتا برنامه هايي در سر داشته و حتي در يک سخنراني به کارمندانش گفته که بايد خودروهايي را بسازيم که مردم دوستشان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه در چند سال اخير تويوتا در ارايه اتومبيل هاي هيجان انگيز چندان خوب عمل نکرده اما نگاهي به گذشته پر افتخار آن نشان مي دهد که اين کمپاني کاملا توانايي توليد اتومبيل هاي جذاب و دوست داشتني را دارد.
با اين پيش زمينه قصد داريم نگاهي گذرا به پنج خودروي توانمند و هيجان انگيز که کمپاني تويوتا در طول تاريخ خود توليد کرده بپردازيم.
 لکسس LFA
پروژه ساخت لکسس LFA با هدف ساخت بهترين خودروي تاريخ تويوتا شکل گرفت. هر چند در جلو پنجره اين اتومبيل زيبا به جاي لوگوي تويوتا لوگوي لکسس نصب شد، اما به هر ترتيب ژاپني ها نشان دادند که مي توانند يکي از هيجان انگيزترين خودروهاي تمام دوران را مهندسي کنند.

لکسس LFA در کنار پورشه کررا GT يکي از خوش صداترين اتومبيل هاي تاريخ محسوب مي شود.
تويوتا 2000GT
درست است که لکسس LFA در سال هاي آغازين دهه کنوني به عنوان يکي از هيجان انگيرترين اتومبيل هاي اسپورت موجود شناخته مي شد، اما تويوتا قبل از آن هم توانايي هاي خود را در ساخت يک خودروي جذاب اثبات کرده بود. حدود نيم قرن پيش و در دهه 1960 ميلادي، تقريبا غيرممکن به نظر مي رسيد که يک شرکت ژاپني بتواند اتومبيلي اسپورت و جذاب توليد کند. اما در سال 1967 تويوتا با رونمايي از 2000GT جهان را متحير کرد.

در زير کاپوت کشيده اين خودرو يک موتور 6 سيلندر خطي به حجم 2.3 ليتر قرار داشت که مي توانست 150 اسب بخار قدرت توليد کند. جالب اينکه اين موتور توسط ياماها ساخته شده بود. اگر چه تويوتا 2000GT يک خودروي قدرتمند حساب نمي شد، اما در مقابل وزن آن هم تقريبا 1130 کيلوگرم بود.

اين خودرو آنقدر جذابيت داشت که بعدها نسخه کانورتيبل آن در يکي از فيلم هاي جيمز باند ظاهر شد. چنانچه بتوانيد نمونه سالم 2000GT را پيدا کنيد، براي خريد آن بايد بيش از يک ميليون دلار کنار بگذاريد که اين رقم نشان از ارزش فوق العاده بالاي آن دارد.
تويوتا کرولا
علي رغم کسب لقب پرفروش ترين خودروي تاريخ، کرولا عنوان يکي از خسته کننده ترين اتومبيل هاي جهان را نيز با خود يدک مي کشد. اما اين وضعيت هميشه اينطور نبود، زيرا نسل پنجم کرولا در نسخه AE86 - که با نام هاي کرولا لِوين و اسپرينتر تروئنو به فروش رفت – به دليل وزن کم و ديفرانسيل عقب بودن يکي از گزينه هاي بسيار محبوب علاقه مندان دريفت به شمار مي رفت.

جالب اينکه تويوتا به احترام اين مدل از کرولا، مدل اسپورت و ديفرانسيل عقب جديد خود را 86 (GT86) نامگذاري کرده تا اشاره اي به پيشينه تاريخي پربار خود داشته باشد.
لکسس GS F
لکسس برند لوکس تويوتا همانند کمپاني مادر خود از يک مشکل مشابه رنج مي برد. اتومبيل هاي اين برند بسيار لوکس و با کيفيت بودند اما از لحاظ ديناميک رانندگي و هيجان، حرفي براي گفتن در برابر رقباي آلماني نداشتند. براي جبران اين نقيصه، لکسس سعي کرد با IS-F به مصاف ب ام و M3 رود که تا حدي هم موفق بود؛ اما متاسفانه اين خودرو گويي از يادها فراموش شده و ژاپني ها در حال حاضر تمام تمرکز خود را به مدل بزرگ تر GS-F معطوف کرده اند.

سدان سايز متوسط GS در حالت استاندارد از تعادل و هندلينگ بسيار خوبي برخوردار است، به همين دليل بخش پرفورمنس لکسس موسوم به F اسپورت به سراغ آن رفته تا از پتاسيل بالاي آن بهره برداري کند. محصول ارتقا يافته که طبق روال با پسوند F ارايه شده، از يک موتور 5 ليتري V8 با 467 اسب بخار قدرت بهره مي برد. هر چند اين رقم در مقايسه با رقباي آلماني کمتر است، اما صداي فوق العاده گيرايي نسبت به موتورهاي توربو آنان دارد.
تويوتا سوپرا
هيچ ليستي از محصولات هيجان انگيز تويوتا بدون حضور نام سوپرا کامل نمي شود. نسل چهارم از اين مدل افسانه اي که با کد A80 در دهه 90 ميلادي توليد شد، به دليل قابليت تيونينگ بالا و همچنين حضور در سري فيلم هاي سريع و آتشين بسيار پرطرفدار بود. موتور 2JZ با توربوهاي دوقلوي خود در حالت استاندارد 320 اسب بخار توليد مي کرد، اما در صورت انجام تيونينگ هاي سنگين مي توانست به راحتي مرز 1000 اسب بخار را رد کند.

در زمان فعلي نمونه هاي سالم سوپرا با قيمتي در حدود 100 هزار دلار معامله مي شوند که اين رقم در دهه 90 ميلادي اصلا قابل پيش بيني نبود. بر اساس برخي شايعات و تصاوير جاسوسي، تويوتا ظاهرا در حال تست جايگزين اين مدل محبوب است؛ جايگزيني که همه اميدوارند به اندازه مدل قبلي جذاب و هيجان انگيز باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات انجام گرفته که در روزهای آینده وارد جزیره قشم می شوند. 

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت «طلوع طلایی کیش» شعبه قشم، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می رسند. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است. 

امیر علی داود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می گیرد. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • مهدی طارمی اینزاگی را هیجان زده کرد
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • ویدئوی هیجان انگیز از لحظه پیدا شدن یسنا
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند