Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:02:16 GMT

اقدامات سناتور ها علیه ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۰۵۵۸۴

نماينده دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا مي گويد اگر رئيس جمهور اين كشور براي اخراج مستشار ويژه رابرت مولر و راس روزن اشتاين ، معاون دادستان كل اقدام كند كنگره براي استيضاح وي وارد عمل خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پايگاه اينترنتي روزنامه هيل نوشت، تدلو نماينده دموكرات كاليفرنيا در مجلس نمايندگان روز جمعه اعلام كرد همه آمريكايي ها فارغ از هر حزب و گروهي بر اين اصل اساسي توافق دارند كه هيچ كس بالاتر از قانون نيست و اگر رئيس جمهور ترامپ معاون دادستان كل و سپس مستشار ويژه ي مسئول بررسي پرونده روسيه را از كار بركنار كند آنگاه كنگره عمليات استيضاح رئيس جمهور را در دستور كار قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تدلو اين سخنان را پس از آن مطرح كرد كه ترامپ و نزديكانش ترور شخصيت مولر، مستشار ويژه را آغاز كردند و احتمال تداخل منافع را با هدف بي اعتبار كردن وي و بازرسي او ( در پرونده دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا) طراحي كردند.

براي نمونه؛ نيوت گينگريچ رئيس پيشين مجلس نمايندگان از حزب جمهوريخواه، مولر را متهم كرد به بكار گيري اعانه دهندگان سياسي حزب دموكرات و در فرضيه سازي براي توطئه، مولر را « نوك پيكان دولت پنهان» ناميد.

ترامپ خود نيز دیروز جمعه در پيامي در توئيتر روزن اشتاين را سرزنش كرد و گفت: فردي دارد از او به خاطر اخراج جميز كومي، مدير پيشين اف بي آي بازجويي مي كند كه خودش پيشنهاد اخراج كومي را داده بود. به نظر مي رسيد ترامپ دارد به روزن اشتاين اشاره مي كند.

تدلو تنها نماينده دموكرات مجلس نمايندگان نيست كه به ترامپ درباره ي اخراج مولر و روزن اشتاين هشدار مي دهد. آدام شيف، ديگر نماينده دموكرات كاليفرنيا و نماينده ي ارشد حزب دموكرات در كميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان هم روز جمعه گفت اگر ترامپ براي اخراج اين دو نفر اقدام كند كنگره در برابر وي متحد وارد عمل خواهد شد.

شيف در بيانيه اي گفت: « اكنون آشكار شده است كه ترامپ فكر مي كند اين توانايي را دارد كه هر كسي را در دولت به هر علتي و به دلخواه خود از كار بركنار كند از جمله مستشار ويژه رابرت مولر حاكميت قانون بدين شكل عمل نمي كند و كنگره به رئيس جمهور اجازه نخواهد داد اين چنين تكان دهنده پا را از گليم خود درازتر كند.»

وي گفت: « اگر رئيس جمهور ترامپ بخواهد اقدام رئيس جمهور پيشين ريچارد نيكسون را در قتل عام شنبه شب و با بركناري راس روزن اشتاين، معاون دادستان كل و مولر تكرار كند كنگره بايد بدون توجه به حزب و گروه و به خاطر كشور و مردم جلوي او را بگيرد.»

سناتور داين فاين استاين، نماينده ي كاليفرنيا در مجلس سناي آمريكا هشدار مشابهي ضد ترامپ صادر كرد.

فاين استاين در بيانيه اي كه روز جمعه منتشر شد نوشت: « پيامي كه رئيس جمهور دارد در پيام هاي توئيتري خود ارسال مي كند اين است كه او فكر مي كند حاكميت قانون درباره ي وي كاربرد ندارد و هر كس از در مخالفت با او وارد شود از كار بركنار خواهد شد. چنين برداشتي غيردموكراتيك است و نقض آشكار سوگند ي به شمار مي آيد كه او در آغاز رياست جمهوري ياد كرده است. اكنون براي من مسجل شده است كه رئيس جمهور تلاش دارد هر كسي را كه توانايي آشكار ساختن خلاف كاري هاي وي را دارد از ميدان بدر كند خواه كنگره باشد، خواه رسانه ها و يا وزارت دادگستري مجلس سنا نبايد به او اجازه چنين كاري را بدهد در اين كشور همه در برابر قانون يكسان هستند و خيلي عاقلانه است كه رئيس جمهور از اين واقعيت درس بگيرد.»

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند