Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:53:31 GMT

واليبال پير و خسته ايران باز هم شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۰۶۰۸۳

خبرگزاري آريا - تيم ملي واليبال ايران در هشتمين مسابقه خود در دور مقدماتي ليگ جهاني مغلوب لهستان شد تا شاگردان کولاکوويچ هيچ اميدي براي صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاري آريا ، دومين ديدار تيم ملي واليبال ايران در هفته سوم ليگ جهاني در شهر لودز لهستان برگزار شد و ملي پوشان کشورمان به مصاف لهستان ميزبان اين هفته ليگ جهاني رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملي پوشان ايران در اين مسابقه در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 22 مغلوب لهستان شدند تا اميدشان براي صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني از بين برود.
لهستان با کسب اين پيروزي که چهارمين برد آنان در دور مقدماتي ليگ جهاني بود، 12 امتيازي شدند تا اميدشان براي صعود به مرحله نهايي افزايش يابد.
تيم ملي واليبال ايران اين ديدار را با ترکيب سعيد معروف، امير غفور، مسعود غلامي، سيد محمد موسوي، ميلاد عبادي پور، فرهاد قائمي و مهدي مرندي آغاز کرد.
فرديناندو دي جيورجي سرمربي تيم ملي واليبال لهستان نيز در ابتداي اين مسابقه از ترکيب داويد کونارسکي، بارتلوميه ليمناسکي، فابيان درژيزگا، ميخال کوبياک، متئوش بينيک، رافال بوشک و پاول زاتورسکي استفاده کرد.
ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و لهستان را «فابريزيو پاسکالي» از ايتاليا و «آندرسون کاسادور» از برزيل به عنوان داوران اول و دوم بر عهده داشتند.
در ابتداي ست نخست اين مسابقه دو تيم رقابت نزديکي داشتند تا وقت استراحت فني اول 8 بر 5 به لهستان رسيد. در ادامه لهستاني ها با استفاده از اشتباهات فردي بازيکنان ايران فاصله امتيازي خود را افزايش دادند و در امتياز 12 بر 7 اختلاف را به پنج امتياز رساندند.
وقت استراحت فني دوم ست نخست 16 بر 10 به لهستان رسيد تا اختلاف امتيازي دو تيم به 6 برسد. در اين ست رضا قرا به جاي امير غفور به ميدان آمد در نهايت تيم ايران 25 بر 17 نتيجه ست نخست را واگذار کرد.
تيم ايران ست دوم را با ترکيب ست نخست آغاز کرد. در ابتداي اين مسابقه لهستان چهار بر يک از ايران پيش افتاد، مسعود غلامي در امتياز سه بر يک جاي خود را به محمد موسوي داد. وقت استراحت فني اول در امتياز 8 بر 5 به لهستان رسيد. ملي پوشان ايران با دفاع و زدن توپ به دست دفاع لهستان و کاهش خطاهاي فردي، اختلاف امتيازي را در 12 بر 11 به يک رساندند، اما لهستاني ها دوباره اختلاف را به سه امتياز رساندند تا کولاکوويچ وقت استراحت درخواست کند. وقت استراحت فني دوم در امتياز 16 بر 12 به لهستان رسيد. در امتياز 18 بر 13 سامان فائزي به جاي مسعود غلامي وارد زمين شد و در امتياز 19 بر 13 کولاکوويچ از دومين وقت استراحت خود استفاده کرد. در امتياز 22 بر 15 رضا قرا به جاي امير غفور وارد زمين شد و در نهايت تيم ميزبان ست دوم را 25 بر 18 به پايان رساند تا در ست شماري دو بر صفر از ايران پيش بيافتد.
در ست سوم سامان فائزي و رضا قرا از ابتداي ست براي تيم ايران به ميدان آمدند. در اين ست امتياز اول نيز به ايران رسيد و رقابت دو تيم به صورت برابر پيش رفت تا وقت استراحت نخست 8 بر 6 به سود ايران شد. رقابت دو تيم در ادامه اين ست نزديک با اختلاف يک امتياز پيگيري شد. در اين ست و در امتياز 15 بر 15 نبايد از نقش انگيزه رضا قرا و سامان فائزي غافل شد که در عمل به وظايف خود بسيار خوب و فني ظاهر شدند. وقت استراحت فني دوم اين ست 16 بر 15 به ايران رسيد.
در ادامه تيم لهستان پنج امتياز متوالي به دست آورد و حساب 20 بر 16 به سود لهستان شد تا کولاکوويچ وقت استراحت گرفت. علي شفيعي، فرهاد نظري افشار و فرهاد سال افزون نيز در اين ست به ميدان آمدند و در نهايت اين ست نيز با امتياز 25 بر 22 به سود لهستان به پايان رسيد تا تيم ايران سه بر صفر نتيجه اين مسابقه را واگذار کرده باشد.
ميانگين سني تيم واليبال لهستان در ليگ جهاني 25 سال و ميانگين سني ايران 26 سال است. ميانگين قدي بازيکنان لهستان نيز با 198 سانتي متر، دو سانت از ايران (196) بيشتر است.
اين مسابقه هفدهمين ديدار رسمي تيم هاي ايران و لهستان در طول تاريخ بود که سهم لهستان 11 برد و سهم ايران 6 پيروزي بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!

به گزارش "ورزش سه"، نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال عربستان، با پیروزی الهلال به پایان رسید. این تیم توانست در استادیوم الجوهرة شهر جده با نتیجه دو بر یک از سد الاتحاد عبور کرده و راهی مسابقه پایانی شود.

نکته عجیب درخصوص این مسابقه، هفتمین شکست متوالی الاتحاد برابر الهلال فقط در طول مسابقات فصل جاری بود. موضوعی که باعث تمسخر ببرها از سوی آبی پوشان شده و این رکورد منفی در تاریخ فوتبال عربستان بی سابقه است.

نخستین تقابل دو تیم به پیش از شروع فصل و تورنمنت باشگاه های عربی بازمیگردد. جایی که الهلال در مرحله یک چهارم نهایی، با گل های ساویچ، سالم الدوسری و مالکوم توانست در برابر تک گل رومارینیو، سه بر یک الاتحاد را شکست دهد.

شکست های دوم و سوم الاتحاد در رقابت های لیگ حرفه ای بود. الهلال در بازی رفت و در استادیوم الجوهرة جده در شرایطی که نیمه نخست را با شکست سه بر یک به رختکن رفته بود، در نهایت با نتیجه چهار بر سه برنده شد. در مسابقه برگشت نیز آبی ها سه بر یک پیروز شدند.

سپس در فاصله یک هفته، این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با هم روبرو شدند. الهلال در هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه مشابه دو بر صفر از سد الاتحاد گذشت تا برای پنجمین بار متوالی در این فصل، از سد قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان عبور کند.

این دو تیم چندی پیش در فینال سوپرجام عربستان با هم روبرو شدند که الهلال سه بر یک پیروز شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. بالاخره هفتمین پیروزی الهلال مقابل ببرها در این فصل، شب گذشته به دست آمد و آنها با وجود اینکه بیش از 70 دقیقه را 10 نفره بازی کردند، اما در نهایت دو بر یک به پیروزی رسیده و راهی فینال جام حذفی شدند.

دیگر خبرها

  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان
  • شکست پانزدهم، کشتی صنعت نفت غرق شد
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • لیگ NBA| لیکرز حذف شد/ شکست میامی در حضور مسی