Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:16:29 GMT

مبارزه با علف های هرز غلات در اراضی استان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۰۷۶۳۰

مبارزه با علف های هرز غلات در اراضی استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست هماهنگی برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : این مبارزه در سطح 19 هزار و 968 هکتار از مزارع گندم و جو در استان سمنان انجام شده است.

به گفته وی، مزارع گندم و جو در دو گونه کشت دیم و آبی زیر پوشش طرح مبارزه با علف های هرز غلات قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: کار مبارزه با علف های هرز پهن برگ در ۸ هزارو 990 هکتار از اراضی گندم زیر کشت گندم اجرا شد که از این میزان ۵ هزارو 758 هکتار آن مربوط به اراضی گندم آبی و ۳ هزارو 232 هکتار آن نیز مربوط به اراضی گندم از نوع کشت دیم بوده است.

مشیریان از اجرای عملیات مبارزه با علف های هرز نازک برگ در ۲ هزارو 397 هکتار از اراضی گندم استان سمنان خبر داد و گفت: از این میزان ۲ هزارو 364 هکتار مربوط به مزارع گندم آبی و ۳۳ هکتار آن نیز مربوط به مزارع گندم استان سمنان بوده است.

به گفته وی، عملیات مبارزه با علفهای هرز توأم در ۴ هزارو 854 هکتار از مراتع مزارع گندم آبی استان سمنان اجرا شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در مجموع عملیات مبارزه با علف های هرز در ۱۲ هزار و ۹۷۶ هکتار از مزارع گندم آبی و ۳ هزارو 265 هکتار از مزارع گندم دیم استان سمنان اجرایی شد که این آمار مجموع مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم آبی و دیم استان سمنان را به ۱۶ هزار و ۲۴۱ هکتار می رساند.مشیریان با اشاره به اینکه عملیات مبارزه با علف های هرز پهن برگ در هزارو 445 هکتار از مزارع جو آبی و دیم استان سمنان اجرایی شد گفت: از این میزان هزارو 281 هکتار مربوط به مزارع جو آبی و ۱۶۴ هکتار مربوط به مزارع کشت جو با نوع آبیاری دیم بوده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با علف های هرز نازک برگ در ۳۴۷ هکتار از مزارع کشت جو آبی و مبارزه با علفهای هرز توأم در هزارو 935 هکتار از مزارع کشت جوی آبی استان سمنان تصریح کرد: در مجموع کار مبارزه با علف های هرز در ۳ هزارو 727 هکتار از مزارع جو در استان سمنان انجام شد که از این میزان ۳ هزارو 563 هکتار آن مربوط به مزارع کشت جو آبی و ۱۶۴ هکتار نیز مربوط به مزار کشت جو به صورت دیم بوده است.
انتهای پیام / ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا