Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه شبکه خبری الجزیره در گزارشی به پیامدهای بحران دیپلماتیک بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بر اقتصاد این کشور‌ها پرداخت. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه شبکه خبری الجزیره در گزارشی به پیامدهای بحران دیپلماتیک بین کشورهای حوزه خلیج فارس بر اقتصاد این کشور‌ها پرداخت.
الجزیره می‎نویسد: اگرشکاف دیپلماتیک ایجادشده بین قطر و همسایگان عرب خلیج فارس ادامه یابد، بی‌شک میلیارد‌ها دلار ضرر مالی در پی خواهد داشت چرا که با نظر به نوع تحریم‎های مالی و اقتصادی عربستان علیه قطر با بستن همه مرزهای خاکی، آبی، و هوایی روند تجارت و سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد واز سویی دیگر با کاهش قیمت نفت قرض‌گرفتن پول برای کشورهای منطقه بسیار هزینه‌بر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با اعلام خبر رسمی بحران دیپلماتیک در کشورهای حوزه خلیج فارس شاخص اصلی بورس قطر بیش از ۷ درصد، بورس دبی نزدیک به یک درصد و عربستان نیم درصد سقوط کرد.
بنا به گفته کارشناسان اگر این بحران دیپلماتیک همچنان ادامه یابد بخش‎هایی از اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس به شدت صدمه خواهند دید.

برخی از بانکداران خارجی در خصوص پیامدهای اقتصادی تنش سیاسی اخیر بین کشورهای عربی اعتقاد دارند اگر این بحران حل نشود کل کشورهای منطقه مجبور می‌شوند برای بازپرداخت بدهی‌های خود مبلغ بیشتر بپردازند.
یک بانکدار بین‌المللی در گفتگو با الجزیره می‌گوید: اگر این تنش همچنان ادامه داشته باشد پیامدهای آن برای کشورهای خلیج فارس بسیار عظیم خواهد بود.

وی در این خصوص با اشاره به اتهام پشتیبانی قطر از گروه‌های تروریستی و تروریسم تصریح می‌کند: سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران تفاوتی بین قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نمی‌بینند، اگر قطر به تروریسم کمک مالی می‌کند مدیران بین‌المللی از این پس اعتباری برای کشورهای مذکور قائل نیستند و در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه هوشیارتر خواهند بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه استقلال روز ۵ اردیبهشت ماه به صورت رسمی به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و این هلدینگ با در اختیار گرفتن ۸۵ درصد مالکیت آبی‌پوشان، عهده‌دار امور این باشگاه شد.

پس از این اتفاق صحبت‌هایی مبنی بر تغییر نام باشگاه مطرح شد و حتی عبدالعلی علی عسکری رئیس هلدینگ خلیج فارس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام باشگاه به زودی به «استقلال خلیج فارس» تغییر خواهد کرد. با این وجود بعد از بررسی‌های به عمل آمده این موضوع منتفی شده و قرار است این تیم با همان نام «استقلال» و پسوند «تهران» در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.

پیش از این پسوند «ایران» از انتهای نام باشگاه حذف شده بود.

کد خبر 850379 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • ادامه حیات حوزه معدن در گرو فناوری و نوآوری
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس