Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي تفکيک وزارتخانه ها را گامي براي تخصصي شدن فعاليت آن ها دانست و گفت: اصلاح ساختار دولت، هم هزينه کمتري دارد و به توسعه کمک مي کند.

«سيده حميده زرآبادي» در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره لايحه اصلاح بخشي از ساختار دولت (تفکيک سه وزارتخانه) افزود: تخصصي شدن وزارتخانه ها و تفکيک آنها بيش از حالت کنوني به رشد صنعت و همچنين بازرگاني کمک مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه تفاوت بين يک فوريت و دو فوريت در زمان ارائه لايحه به صحن است، اظهار کرد: با توجه به حساسيت موضوع تفکيک وزراتخانه ها، نمايندگان يک فوريت آن را تصويب کردند تا فرصت لازم براي بررسي همه جوانب اين لايحه وجود داشته باشد.
زرآبادي تصريح کرد: رويکرد دولت دهم از ادغام وزارتخانه صنعت و معدن با وزارتخانه بازرگاني در واقع طرح انقباضي و کوچک کردن دولت، حذف موازي کاري، صرفه جويي در هزينه هاي جاري دولت و بهينه سازي صنعت بود.
وي با بيان اين که دولت دهم با ادغام اين وزارتخانه ها قصد داشت که کالاهاي توليدي، کيفيت مناسب صادرات را داشته و صنعتگر علاوه بر تامين بازار داخل بتواند محصولات خود را به خارج از کشور نيز صادر کند، گفت: متاسفانه با شروع تحريم هاي هسته اي عليه ايران اين امر ميسر نشد و اهداف ادغام نيز به دليل مسائلي که پيش آمد، برآورده نشد.

**وزارت صنعت، معدن و تجارت در اشتغال و کارآفريني تاثيرگذار است
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره شاخصه ها و معيار انتخاب وزرا با اشاره به اين که وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت يکي از تاثيرگذارترين وزارتخانه در زمينه اشتغال و توسعه کار آفريني است، افزود: فردي که دولت دوازدهم براي احراز اين پست به مجلس معرفي مي کند علاوه بر آشنايي کامل با صنايع و تجارت، بايد فردي پويا و خلاق بوده تا بتواند به اهداف پيش رو و اجراي برنامه هاي اين وزارتخانه سرعت ببخشد و در اين حوزه تاثير گذار باشد.
به گزارش ايرنا، دولت هفته گذشته لايحه تفکيک سه وزارتخانه را به مجلس شوراي اسلامي ارائه کرد که براساس اين لايحه، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارتخانه هاي «صنعت و معدن» و «بازرگاني» تبديل مي شود.
همچنين در لايحه ارائه شده دولت به قوه مقننه، وزارت ورزش و جوانان نيز به «وزارت ورزش» و «سازمان ملي جوانان» و وزارت راه و شهرسازي به وزارتخانه هاي «راه و ترابري» و «مسکن و شهرسازي» تبديل مي شود.
البته اين لايحه در جلسه علني روز يکشنبه(21 خرداد ماه) در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما دو فوريت اين لايحه تنها 105 رأي موافق از مجموع 238 نماينده حاضر را کسب کرد و به تصويب نرسيد و در نهايت يک فوريت اين لايحه با 124 رأي موافق ، 79 رأي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 239 نماينده حاضر در جلسه تصويب شد.
بر اساس اين لايحه به منظور توسعه بازرگاني داخلي و خارجي در اقتصاد کشور با تفکيک اهداف، ماموريت ها و وظايف مربوط به امور بازرگاني از وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي، وزارت بازرگاني تشکيل مي شود.
همچنين در صورت تصويب نهايي، با انفکاک امور بازرگاني از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اين وزارتخانه به وزارت صنايع و معادن تغيير نام داده و با اهداف و ماموريت هاي قبل از ادغام با وزارت بازرگاني به فعاليت خود ادامه مي دهد.
بر اساس اين لايحه و در صورت تصويب نهايي به منظور تمرکز وظايف در ايجاد يکپارچگي و انسجام در حوزه راه و حمل و نقل و با تفکيک اهداف، ماموريت ها و وظايف مربوط به امور حمل و نقل از وزارت راه و شهرسازي، وزارت راه و ترابري تشکيل مي شود.
طبق اين لايحه و درصورت تصويب نهايي مجلس، با انفکاک امور راه و حمل و نقل از وزارت راه و شهرسازي اين وزارتخانه به وزارت مسکن و شهرسازي تغيير نام داده و با اهداف و ماموريت هاي قبل از ادغام با وزارت راه و ترابري به فعاليت خود ادامه مي دهد.
سيام**3070**1429
خبرنگار: داود نخ کوب نياسر**انتشار:محسن طاهرزاده



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال