Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان از سفر نمایندگان 100 کشور خارجی در روز 13 تیرماه به خوزستان به منظور بازدید از کانون‌های ریزگرد در استان و تصمیمات مهم در این باره در نشست بین المللی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی در همایش مقابله با بیابان‌زایی در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: بحث ریزگردها در خوزستان و استان‌های همجوار به بحثی ملی و بین المللی تبدیل شده و کشورهای منطقه و سازمان ملل را نیز درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع در زمینه مقابله با ریزگردها قطعنامه هایی در سازمان ملل برای آن تصویب و اقداماتی در سطح منطقه برای جلوگیری و پیشگیریی از این پدیده در حال انجام است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در این خصوص 12 تا 14 تیرماه نشست بین‌المللی مقابله با ریزگردها در تهران برگزار می‌شود و بی شک در این جلسه تصمیمات بزرگی گرفته خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: دولت در زمینه مقابله با ریزگردها پیگیری‌های لازم را داشته و این موضوع را از جوامع بین المللی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: در سال جاری با وجود تنگناها، دولت به صورت جدی وارد کارزار شد و پیمانکاران و مردم محلی با مشارکت سپاه و بسیج موفق شدند 6 هزار از کانون های ریزگرد دراستان را نهال کاری کنند و امید است تا ماه های آینده نهال کاری 42 هزار کانون ریزگرد در استان به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: از تمامی مسئولان استان به ویژه شهرستان کارون، امام جمعه و فرماندار و بزرگان این شهرستان و سازمان های مردم نهاد که در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی ما را یاری کردند، کمال تشکر را دارم.

شریعتی تصریح کرد: آن چه که اکنون مهم و در اولویت است، گام برداشتن برای بهبود وضعیت و شرایط استان است که همه باید برای تحقق آن دست به دست هم دهند.

وی بیان کرد: 350 هزار هکتار کانون ریزگرد و به همین میزان شن زار در استان وجود دارد که مهار آن به غیر از با همراهی و همکاری همگانی مردم، سازمان های دولتی و مردم نهاد، نمایندگان مجلس ونهادهای دولتی غیر ممکن است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین حقآبه به عنوان اولویت اصلی قلمداد شده و باید بر این موضوع تاکید کنیم که تامین شود چرا که حق طبیعت خوزستان باید داده شود.

وی همچنین بر اطلاع رسانی وضعیت آب و هوای استان به مردم به صورت آنلاین تاکید کرد و گفت: اکنون 2 تلویزیون شهری برای نشان دادن وضعیت آب و هوای استان راه اندازی شده و چهار تلویزیون دیگر نیز در حال راه اندازی است و مردم به صورت آنلاین از وضعیت آب و هوا و پیش بینی ها مطلع می‌شوند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی