Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه مشهور انگلیسی نوشت، اگر نخست وزیر بریتانیا به دنبال عقب نشینی از مواضع خود برای خروج از اتحادیه اروپا باشد، با چالش‌های جدی برای ادامه رهبری حزب محافظه کار روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ساندی تلگراف، منابع ارشد حزب محافظه کار بریتانیا تاکید کردند: اگر ترزا می نخست وزیر بریتانیا به دنبال تغییر برنامه ها و طرح های خود برای خروج از اتحادیه اروپا باشد، با چالش فوری و جدی برای ادامه رهبری حزب محافظه کار روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شکست سنگین محافظه کاران در انتخابات پارلمانی اخیر که یک قمار سیاسی بزرگ برای ترزا می به شمار می رفت، اکنون محافظه کاران اکثریت پارلمانی را از دست داده اند و برای حفظ قدرت ترزا می محبور به رایزنی و مذاکره با یک حزب سیاسی کوچک در ایرلند شمالی شده است.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

مذاکرات برگزیت قرار است از فردا دوشنبه رسما آغاز شود. بسیاری از جوانان بریتانیایی اکنون به شدت نگران تبعات منفی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و از دست دادن فرصت های شغلی خود هستند. برخی مقام های ارشد حزب محافظه کار خواستار بازنگری ترزا می در طرح و برنامه های برگزیت شده اند.

ساندی تلگراف نوشت: اگر نشانه جدی از عقب نشینی ترزا می از طرح و برنامه برگزیت وجود داشته باشد، وی با چالش جدی برای ادامه رهبری حزب محافظه کار روبرو خواهد شد.

این روزنامه افزود: واقعیت این است که ترزا می دیگر یک شخصیت متحدکننده نیست. وی جایگاه خود را در انتخابات اخیر پارلمانی از دست داده است.

ترزا می سعی کرد با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی جایگاه و موضع حزب محافظه کار برای آغاز مذاکرات برگزیت را تقویت کند ولی این انتخابات یک ضربه جدی بر این حزب وارد کرده است.

عملکرد غیرمنتظره محافظه کاران در این انتخابات موجب آغاز بحران سیاسی جدی در بریتانیا شده است و محافظه کاران برای تشکیل دولت اقلیت دست به دامان یک حزب کوچک ایرلند شمالی شده اند.

ساندی تایمز نیز نوشت: برخی وزرای کابینه ترزا می به دنبال برکناری وی خواهند بود اگر نتواند برنامه قانونی دولت جدید را تا 28 ژوئن به تصویب برساند.

روزنامه تایمز نیز تاکید کرد: برخی اعضای حزب محافظه کار که برای باقی نگه داشتن بریتانیا در اتحادیه اروپا تلاش می کنند، نامزد مورد نظر خود را برای جانشینی ترزا می انتخاب کرده‌اند، آمبر رود وزیر کشور کنونی بریتانیا گزینه احتمالی خواهد بود.

ترزا می به دنبال جلب حمایت حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی است تا بتواند دولت اقلیت را تشکیل دهد. این حزب در انتخابات اخیر 10 کرسی را کسب کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند