Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از نصب ۶۰۰ دوربین ثبت تخلفات جاده ای در سال جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: نصب دوربین سبب کاهش ۱۸ درصدی تصادفات در جاده‌های کشور شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، داود کشاورزیان امروزضمن تجلیل از زحمات شایسته مجرد مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل وجود بنادر و حجم عظیمحمل و نقل کالاهای صادرات و وارداتی از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌توان از آن به‌ عنوانیکی از مهم‌ترین استان‌هایحمل و نقلی کشور یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌ داشت: سال گذشته سامانه نوبت‌دهی مجازی برای نخستین بار در پایانه بار بندرعباس راه‌اندازی شده که باعث سرعت در نوبت‌دهی و بارگیری کالا برای رانندگان شد و برای دومین بار در بندر امام هم‌اکنون راه‌اندازی شده است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پایانه بار بندرعباس گام موثر بعدی راه‌اندازی حواله مجازی بود که در این طرحنیاز به حضور رانندگان زحمتکش 24 ساعت قبل از تحویل بار نیست و رانندگان می‌توانند در کانون گرم خانواده خود حضور بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح‌کرد: در بخش راهداریگفت نگهداری راه‌های کشور، احیاء به موقع خط‌کشی‌ها، ترمیم به موقع مسیرنماها، اصلاح شانه‌های خاکی، اصلاح شیب جاده ها، پاکسازی حریم جاده و اصلاح تقاطع ها از دیگر موارد مرتبط با ایمنی جاده است که توسط مسئولان باید مداوم انجام شود.

کشاورزیان افزود: مسئولیت ما نگهداری از مجموعه راه‌های کشوراست اعماز راه‌های شریانی و غیرشریانی که راه‌های شریانی از منابع ملی تامین و راه‌های غیرشریانی شامل راه‌های روستایی و فرعی و بخشی هم از راه‌های اصلی کهنیاز به منابع پایدار دارد باید 50 درصد آن از منابع استانی تامین شود.

وی ابراز داشت: برای کاهش تلفات و تخلفات جاده‌ای امسال قرار است 600 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب شود که نصب اینگونه دوربین ها درسال 95 باعث کاهش تصادفات 18 درصدی و 15 درصدی تلفات جاده‌ای شده است،در بخش مسافر نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه سپهتن در تمام اتوبوس‌ها نصب شده گفت: این امر باعث شده که در سال 95 شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازیگفت: همچنین برای کاهش تصادفات در ماشین‌های باری و کامیون‌ها هم قرار است امسال این سامانه در تمام کامیون‌ها و ماشین‌های باری سنگین نصب شود.

ویهمچنین با تاکید به افرادی که دارای ناوگان فرسوده در استان هستند بیان کرد:بهتر است از این فرصت استفاده کنند و ناوگان خود را درطرحنوسازی ناوگان تعویض کنند زیرا بعد از اتماممحدودیت طرح به کامیون‌های فرسوده بیش از سن 35 سال تا سقف 350 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 7 لغایت 9 درصدی پرداخت می‌شود،در صورتی که رانندگان از این طرح و مزایای آن استفاده بهینه نکنند به کامیون های فرسوده آنها بار تعلق نمی‌گیرد.

کشاورزیان با بیان این‌که آئین نامه مسافر در راستای برندسازی تدوین شده است،‌ افزود:‌ 2 هزار و 500 شرکت در این بخش فعالیت می‌کنند که باید آنها را به 30 تا 40 برند تبدیل کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سیاست سازمان این است که بخش حمل و نقل مسافر شامل ناوگان، شرکت و رانندگان در یک شبکه سیر همنام فعالیت کنند،بر اساس این آئین نامه اگر کسی بخواهد شرکتی را ثبت کند باید با یک شرکت قرارداد نمایندگی را امضا کند.

انتهای پیام/

R7872/P1357/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت استان در فروردین ماه امسال بیش از ۱۷۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۰ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی می‌باشد.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است بنابراین کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

جهانیان گفت: بدین منظور اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

او افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌کند. در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌گردد. "

او افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت