Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@13:57:51 GMT

هشدار درباره سوءاستفاده از درگاه بانکی اجاره شده

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۱۰۳۲

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی کسب‌و کارهای اینترنتی که مجوزهای فعالیت دارند و دارای درگاه چند بانک هستند، برخی از درگاه‌های بانکی خود را به کسب‌و کارهای غیر مجاز واگذار می‌کنند.

خبرگزاری میزان: - معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی کسب‌و کارهای اینترنتی که مجوزهای فعالیت دارند و دارای درگاه چند بانک هستند، برخی از درگاه‌های بانکی خود را به کسب‌و کارهای غیر مجاز واگذار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سرهنگ حسین رمضانی اظهار کرد: درگاه‌های واگذار شده به کسب‌و کارهای فاقد مجوز برای مقاصد غیر قانونی همانند قماربازی و شرط بندی‌های اینترنتی که وفق قوانین و مقررات جرم است، استفاده می شود.

وی افزود: این اقدام موجب ایجاد مسئولیت کیفری و مدنی برای صاحبان اصلی درگاههای بانکی کسب و کارهای اینترنتی می‌شود،چنانچه صاحبان اصلی این کسب و کارها نسبت به در اختیار قراردادن درگاه‌های بانکی اینترنتی به سایر کسب‌و کارهای غیر قانونی اقدام کنند پلیس فتا نسبت به معرفی آن‌ها به مقام قضایی اقدام می کند.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور خواست در راستای قانون مبارزه با پولشویی نسبت به نظارت دقیق‌تر بر درگاه‌های بانکی پرداخت اینترنتی اقدام کنند و تاکید کرد: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در این حوزه با مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به ایفای وظایف قانونی خود اقدام کنند تا درگاه‌های موصوف در راستای جرایمی همچون قمار آنلاین بستر ارتکاب جرم را تسهیل نکنند.

سرهنگ رمضانی با اشاره به فعالیت حداقل 20 هزار کسب‌و کار اینترنتی در کشور گفت: این 20 هزار کسب‌و کار اینترنتی به صورت رسمی و غیر رسمی مشغول فعالیت هستند که برای دریافت هزینه کالاها و خدمات ارائه شده از درگاه‌های بانکی استفاده می‌ کنند.

وی تاکید کرد: تمامی کسب‌و کارهای اینترنتی باید مجوزهای لازم را اخذ تا برای در دریافت درگاه بانکی بتوانند اقدام کنند.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا گفت: رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک ایران، ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت‌های مشخص شده در مجوزهای شغلی از ضرورت‌های اخذ درگاه پرداخت اینترنتی است که باید رعایت شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار زرد اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود و تا شامگاه ادامه می‌یابد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.‌

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 6088505

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد