Web Analytics Made Easy - Statcounter

این جریان معتقد است اطاعت از ولایت واجب نیست چرا که برخی از دستورات ولایت چالش زاست همانگونه که امروز جریان اعتدال معتقد است استکبار آنقدر با ما دشمن نیست. اگر رهبرمعظم انقلاب می گوید که رابطه ما با آمریکا همانند رابطه بره با گرگ است این جریان اعتدال گرا عنوان می کند دشمن ما شبیه گرگ نیست به گاو شاخ داری شباهت دارد که اگر کاری به شاخش نداشته باشیم اتفاقا می توانیم از سایر مواهبش بهره مند شویم! جریان اعتدال طلب می گوید اگر ما به آمریکا کاری نداشته باشیم آنها هم به ما کار ندارند در حالی که آنها در هر لحظه به دنبال سست کردن ارزشهای اعتقادی وضربه زدن به اصول اسلامی کشورمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی قدس آنلاین- بسیاری از اوقات حق و باطل به هم آمیخته می شوند و افرادی از سر تبعیت از هوای نفس بدعت هایی می آفرینند که در عین باطل بودن از آن جا که شباهت با حق دارد، گروهی را می فریبد و آنان را در دام فتنه می اندازد. اگر حق و باطل کاملاً روشن و واضح بودند، افراد می توانستند به راحتی حق را تشخیص داده و به آن عمل کنند و نیز از باطل دوری گزینند. در چنین شرایطی افراد بی بصیرت به خاطر فهم اشتباه به عنوان ابزاری در دست دشمنان قرار می گیرند و ناخواسته و با نیت حق مداری به عنوان عاملان عده ای که تعمداً حق و باطل را درهم آمیخته اند، عمل می کنند. در روزهای گذشته بخش اول گفتگوی پایگاه خبری - تحلیلی «قدس آنلاین» با حجت الاسلام دکتر جواد سلیمانی محقق و عضو هیات علمی موسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) که به بررسی جریان شناسی مخالفان نظام علوی و شباهت آن در نظام جمهوری اسلامی و برخورد امام علی (ع) و رهبران نظام جمهوری با دشمنان و معاندان نظام اسلامی پرداخته بود منتشر شد (لینک) بخش دوم و پایانی این گفت و گو در ذیل می آید:

سلیمانی در ادامه بخش اول گفتگوی خود با اشاره به تاثیر گذارترین گروه بر جامعه که موجب لغزش بسیاری از مردم شدند به قدس آنلاین گفت : گروه چهارم کسانی بودند که می گفتند ما نه طرفدار امام علی (ع) و نه طرفدار معاویه هستیم. این جریان به صراحت اعلام می کرد ولایت نزد ما قداست ندارد چرا که معتقد بود بخشی از فتنه های وقت به دلیل مواضع تند امیرالمومنین به وجود آمده است. در حالی که مواضع امام علی (ع) منطبق بر مواضع انقلابی و اصول اسلامی رسول خدا (ص) بود. نفوذ فرهنگ بنی امیه در جامعه و تاثیر گذاری آن بر برخی از خواص موجب لغزش های اساسی آنها شد و به تبع آنها توده های عادی مردم نیز با دست کشیدن از اصول اسلامی به سمت غیر انقلابی گری حرکت کردند. این منفعت جویان با استفاده از فرصت های به دست آمده بر ناآگاهی مردم سوار شدند و به مردم القاء کردند که مواضع امام علی (ع) بسیار تند و ترویج افراطی گری است. وی افزود: در اصل این جریان به دشمنی دشمن قائل نبودند ومعتقد بودند دشمن آنقدر که علی بن ابیطالب می گوید با ما دشمنی ندارد! از سوی دیگر با نادیده گرفتن منزلت ولایت واهل بیت به تضعیف تولی وتبری در جامعه کمک کردند. آنها برای اینکه سایه دین را از سر جامعه بردارند با قتال و جهاد با دشمن مخالفت کردند بنابراین از امام علی (ع) می خواستند که رو در روی دشمن نایستاد در حالی که حضرت می فرمود: اگر جریان زر سالار وخواص تجزیه طلبی چون طلحه و زبیر دست به شمشیر بردند برای حفظ ارزشهای اسلامی تا زمانی که مقاومت می کنند باید با آنها مبارزه کرد درغیر این صورت چیزی از حاکمیت اسلام باقی نخواهد ماند. این جریان دائما مرجعیت امام علی را در اذهان عمومی زیر سوال می بردند و با مطرح کردن این موضوع که ما جنگ طلب نیستیم به دنبال ترویج رفاه طلبی در جامعه بودند.

این استاد حوزه ودانشگاه با بیان رهنمودهای امیرالمومنین (ع) درباره این جریان اظهار داشت: برداشت و محاسبات نادرست این جریان ازآنچه در جامعه می گذشت منجر به ایجاد جریانی از رفاه زدگان دنیا مدار شد هر چند امام علی (ع) تا زمانی که آنها دست به شمشیر نبرده بودند با آنها وارد جنگ نشد اما همواره به مردم توصیه می کرد که از این جریان پیروی نکنید و هرگز مگذارید که این جریان در راس امور حاکمیت نظام اسلامی قرار بگیرند. ابوموسی اشعری در راس این جریان ومنتخب این دسته رفاه زده دنیا مدار بود. این جریان در آن زمان با عنوان جریان غیر انقلابی ودر زمان ما با عنوان جریان اعتدال شناخته می شوند.

سلیمانی با اشاره به شباهت این جریان با جریان اعتدال طلب زمان ما به قدس آنلاین گفت: این جریان معتقد است اطاعت از ولایت واجب نیست چرا که برخی از دستورات ولایت چالش زاست همانگونه که امروز جریان اعتدال معتقد است استکبار آنقدر با ما دشمن نیست. اگر رهبرمعظم انقلاب می گوید که رابطه ما با آمریکا همانند رابطه بره با گرگ است این جریان اعتدال گرا عنوان می کند دشمن ما شبیه گرگ نیست به گاو شاخ داری شباهت دارد که اگر کاری به شاخش نداشته باشیم اتفاقا می توانیم از سایر مواهبش بهره مند شویم! جریان اعتدال طلب می گوید اگر ما به آمریکا کاری نداشته باشیم آنها هم به ما کار ندارند در حالی که آنها در هر لحظه به دنبال سست کردن ارزشهای اعتقادی وضربه زدن به اصول اسلامی کشورمان هستند. در حالی که مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید دارند جریان اعتدال با واردات آب به آسیاب دشمن می ریزند. اتفاقا به جای اینکه اصول اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند در برابر ولایت ایستادگی کرده ومی گویند ما به تازگی نهالی کاشته ایم این نهال چند سال دیگر میوه می دهد اما عده ای می خواهند این میوه را از ریشه و بن برکنند. وی تصریح کرد: به نظر می رسد این جریان در حال تضعیف ولایت است و آرام آرام به صورت یک جریان خزنده درصدد هستند تا با ولایت زاویه بگیرند. بعد از اینکه مقام معظم رهبری با صراحت سند ۲۰۳۰ را خیانتی به فرهنگ اسلامی –ایرانی و در تضاد با آن عنوان می کند اما یک مسئول آموزش و پرورش رسما درجمع مدیران آموزش وپرورش از این سند حمایت می کند وصوت آن در اختیار مدیران مدارس وسیستم آموزشی کشور قرار میگیرد. متاسفانه این جریان عملا درصدد است با مطالبات و رهنمودهای رهبری مخالفت کند. مخالفتی سازماندهی شده که با ولایت در تضاد شدیدی قرار دارد.

وی درباره این جریان و اعتقادات سیاسی مخرب آنها چنین توضیح داد: این جریان با عنوان اینکه ما درعصر گفتمان هستیم نه در عصر جنگ و خونریزی و با این ادعا که اگر آمریکا بخواهد می تواند یک ساعته تمام ظرفیت وتوانایی نظامی ما را تخریب کند به دنبال تضعیف نیروی دفاعی کشور است در حالی که دشمن از جامعه شهادت طلب به شدت می هراسد و اتفاقا در صورتی به ایران حمله می کند که در برابر عده ای سازش طلب قرار گیرد. متاسفانه این جریان غیر انقلابی همانگونه که در زمان امام علی (ع) نفوذ کرده بود امروز در جامعه ما نفود کرده و بر اذهان بسیاری از مردم تاثیر گذاشته اند. سه جریانی که در گفتگوی اول بدانها اشاره کردم با شمشیر در برابر حضرت علی (ع) ایستادند و هر سه شکست خوردند اما این جریان با درگیر کردن اذهان عمومی جامعه را در رفاه طلبی و مصلحت جویی وسازش غرق کرد.

سلیمانی در پاسخ به اینکه چرا حکومت امام علی (ع) تضعیف شد خاطرنشان کرد: جریان چهارم که همان جریان غیر انقلابی است در جامعه رشد کرد و طرفداران این جریان با زیر سوال بردن ولایت وایجاد شک و شبهه در مردم و دوست نشان دادن دشمن و دراز کردن دست دوستی به سوی دشمن بر طبایع افراد خسته و دنیا طلب تاثیر گذاشتند و چون طبع بسیاری از مردمان دنیا مدار با شعارهای این جریان سازگار بود به این جریان پیوستند و آرام آرام حکومت امام را تضعیف کردند. ابوموسی اشعری یکی از افرادی بود که امام علی(ع) بعد از جنگ صفین و نهروان او را لعن می کرد چرا که توانسته بود موج بزرگی علیه جبهه حق در جامعه ایجاد کند فلذا این عده که اتفاقا از خواص جامعه بودند از انقلابیون جدا شدند و مجموعه جریانهای مخالف نظام اسلامی را ایجاد کردند.

این کارشناس اموز دینی با اشاره به تغییر کارکردهای مدنی در زمان کنونی وتفاوت آن با دوران حکومت امام علی (ع) افزود: تنها جریانی که اینک در زمان ما فعال نیست همان جریان سوم که موسوم به خوارج است اما سه جریان دیگر در جامعه ما حضور دارند. نکته قابل توجهی که لازم است بدان توجه کنیم تفاوت ساختارهای مدنی اکنون با دوران حکومت امیرالمومنین است بنابراین به دلیل تفاوت ساختارها نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که رهبر انقلاب در همه مسائل حضور داشته باشند چرا که در زمان امیرالمومنین ایشان به عنوان حاکم وخلیفه وقت به تنهایی می توانست مسئولان جامعه اسلامی را عزل یا نصب کنند اما در ساختار جدید که مردمسالاری در حکومت دایر است این مردم هستند که با انتخاب رئیس جمهور جزییات را مشخص می کنند. رئیس جمهور با انتخاب وزرا و وزرا با تایید نمایندگان مجلس بر عرصه های مسئوولیتی کشور حاکم می شوند بنابراین نمی توان انتظار داشت که رهبر معظم انقلاب همانند امیرالمومنین در جزییات وارد شوند چرا که ساختارهای ساده زمان امیرالمومنین با ساختارهای پیچیده اکنون که الزامات جدیدی دارد بسیار متفاوت است. آنچه دراین بحث مهم است توجه به معاندت برخی با نظام ولایی است که نباید به راحتی وسادگی از آن گذشت ونباید اجازه داد این عده با شبهه افکنی بر اذهان عمومی جامعه تاثیربگذارند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند