Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پدرام سلطانی» امروز(یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای همه اعضای کابینه دولت یازدهم ضمن تایید سلامت، دلسوزی، جدیت در کار و تلاش آنان در چارچوب ظرفیت و توانشان احترام قائل هستم، اما به گفته انیشتین «نمی توان با آن تفکری که مشکل را به وجود آورده است، مشکل را حل کرد».
به گفته این فعال بخش خصوصی، زمان آن فرارسیده است که تفکر در کابینه دولت عوض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مدیران ارشد و قابلی داریم که به مدت چند دهه در راس کار بوده و هستند، آنان کارنامه مثبت و دستاوردهای قابل قبولی از خود ارائه کردند، اما اقدام های نامطلوبی نیز داشتند؛ همه این نکات مثبت و منفی حاصل تفکرات، چارچوب فکری و تجربیات آنان است.
سلطانی تصریح کرد: امروز وقت آن رسیده است نسل دوم مدیریت کشور به سمت های ارشد برسند تا بتوانند مشکلات ناشی از سوء مدیریت را ترمیم کنند.
وی ادامه داد: انتظار می رود کابینه دولت دوازدهم، دارای ترکیب جدید ، افراد تحصیلکرده با تحصیلات به روزتر، توانمند، مسلط و آگاه به حوزه های خود از نظر علمی، فنی و تجربی باشد؛ هرچند تجربه مدیریتی در این نسل به ندرت به 30 سال خواهد رسید، اما تجربه 15 تا 20 ساله قابل قبول خواهد بود.
به گفته این فعال بخش خصوصی ، مجموعه این افراد باید نگاهشان کار کردن با جهان باشد، زیرا در جهان کنونی نمی توان با حرکت در یک فضای انتزاعی و قرنطینه ای به نتایج مورد نظر دست یافت.
سلطانی تصریح کرد: امروز سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور با سایر کشورها گره خورده است؛ بر این اساس باید با یک نگاه تعاملی، در وهله نخست به تقویت ارتباطات با همسایگان و سپس سایر کشورهای مهم و اثرگذار بپردازیم.
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: باید توجه داشت در کابینه جدید شکاف جنسیتی که امروز به صورت مزمن وجود دارد ترمیم شده و از وزیران زن بیشتر استفاده شود.
سلطانی تاکید کرد، استفاده از نخبگان اقلیت های مذهبی، دینی و اهل تسنن، به افزایش سرمایه اجتماعی در کابینه می انجامد که به مثابه انرژی مثبتی برای حرکت رو به جلو دولت است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
میان چهار نامزد رقیب در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
روحانی در نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات گفت: در دولت بعدی به دنبال این هستم که میانگین سن مدیران ما کاهش پیدا کند و در واقع از سن مدیریت پنج سال کاسته شود. ما می‌خواهیم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و برای این مهم می‌کوشیم که دولت دوازدهم کمی جوان‌تر شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام*3065 *1961* مصاحبه: محمد ملک دار* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون اهمیت دیپلماسی فعال انرژی ایران در دولت سیزدهم که منجر به توسعه تجارت انرژی ایران شد؛ افزود: یکی از مهم ترین بخش های دولت که اقدامات مهمی در جهت رفع تحریم ها و خنثی کردن اثرات آن بر اقتصاد ایران داشته است؛ صنعت نفت و گاز بوده است. به پشتوانه این رویکرد کلیدی دولت سیزدهم در زمینه بازطراحی تجارت انرژی ایران، امروز توانستیم که مسیر خنثی سازی تحریم ها را پیش ببریم و نفت خام و گاز طبیعی بیشتری به فروش برسانیم و در این زمینه توانستیم به سطح خوبی از تولید و صادرات نفت خام برسیم و رکوردهای قبلی در زمان تحریم ها نیز بشکنیم و به نوعی رکوردشکنی تاریخی نیز داشته باشیم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست هایی همچون تولید بار اول و تمرکز توسعه زنجیره ارزش محصولات صنعت نفت از سیاست های اصلی و درستی است که توسط دولت سیزدهم در زنجیره ارزش نفت و گاز به اجرا گذاشته شد. این اقدام علاوه بر اینکه توانست زمینه ساز صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی به ونزوئلا شود و سهامداری ایران در پالایشگاه های فراسرزمینی را به سرانجام برساند؛ در زمینه نیاز به واردات تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز ایران نیز کمک چشم گیری کرد و از همین رو علاوه بر کاهش ارزبری از محل رشد صادرات نفت خام ایران به ارزآوری بیشتر برای کشور منجر شد و وابستگی ما را به دیگران کاهش داد. از سوی دیگر، تمرکز بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، منجر به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی برای متخصصان کشور خواهد شد که از اهمیت اساسی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از زمینه ها مواد اولیه را صادر می کنیم. در حالی که مجبوریم محصولات نهایی ساخته شده از همین مواد اولیه را با قیمت بالایی به کشور وارد کنیم. این شرایط به ضرر کشور است و دولت را از درآمدهای ارزی محروم می کند. اعمال سیاست هایی مانند در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی هدفمند از صنایعی که در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، می تواند در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات اثرگذار باشد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: هدف از تحریم صنایع نفت و گاز کشور این بود که اقتصاد کشور فلج شود. اما با سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم. در نهایت این سیاست گذاری های درست ما را به رکوردزنی در فروش نفت خام کشور رساند. به نحوی که رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کردیم و فروش نفت کشور را تا حد زیادی به رکورد سال های قبل از تحریم نزدیک کردیم.

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم