Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری «اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی» که در سالن جلسات جامعة‌المصطفی العالمیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اعتکاف از رویش‌های انقلاب است، در اعتکاف، انسان بین خود و خدای خود ارتباط معنوی و ‌مومنانه‌ای برقرار کرده و ‌به خودسازی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معتکف در کنار معاشرت مومنانه و مشفقانه‌ای که با دیگر مومنین حاضر در این مراسم معنوی دارد، ‌خود را آماده می‌کند تا به دگرسازی، اجتماع‌سازی و خدمت به مردم بپردازد و‌ چه خدمتی بالاتر از فرا گرفتن دین و ‌انتقال آن به جامعه بشری است.

مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه سفیران ولایت جامعةالمصطفی وظیفه انتقال رهنمودها و مفاهیم مکتب اهل بیت(ع) را بر عهده دارند، گفت: حدود یک هزار و 400 سال بزرگان دین آرزو داشتند، معارف اسلام ناب را به جامعه بشری عرضه کنند و طی این مدت توفیقات کمی حاصل شد.

حجت‌الاسلام مرادی دولت‌آبادی متذکر شد: این درحالی است که در طول عمر جمهوری اسلامی از 132 کشور 45 هزارنفر از این مجموعه فارغ‌التحصیل شده‌اند و حدود 40 هزارنفر از 130 کشور نیز در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به اعتکاف رمضانیه جامعةالمصطفی العالمیه اظهار داشت: در این اعتکاف، المصطفائیان، سفیران هدایت بشری و مسوول رسانیدن پیام معصومین(ع) به جامعه بشری به شمار می‌روند، از این‌رو، بیش از 900 نفر از حدود 80 ملیت در این مراسم معنوی حضور می‌یابند، از این تعداد بیش از 300 نفر از برادران و ‌650 نفر از طلاب خواهر جامعةالمصطفی هستند.

مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیه اضافه کرد: در قم نیز حدود 400 نفر از ملیت‌های مختلف در جوار کریمه اهل بیت(ع) در مسجد اعظم قم معتکف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه در حدود 35 کشور دنیا برگزار می‌شود، گفت: در اعتکاف رجبیه نیز بیش از 300 نفر در مشهد و 550 نفر در قم شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام مرادی دولت‌آبادی، اعتکاف را یکی از بهترین برنامه‌های تقریب بین‌المذاهب برشمرد و عنوان کرد: جامعة‌المصطفی عضو ستاد اعتکاف کشور است‌ و به‌وسیله المصطفائیان اعتکاف رمضانیه در جمهوری اسلامی احیا شد.

وی با اشاره به رشد معتکفین نسبت به سال گذشته افزود: اعتکاف درمقابل تحجر، اسلام‌ آمریکایی و شیعه انگلیسی، صلح دوستی، محبت و پیام زیباشناسانه اسلام را به جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه حدود 14 سال است که اعتکاف رمضانیه در کشور برگزار می‌شود، افزود: در مشهد نیز این مراسم معنوی برای یازدهمین سال متوالی است که برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار اعتکاف امسال، متذکر شد: آیت‌الله اعرافی شعار اعتکاف رمضانیه امسال را «اعتکاف و مسؤولیت‌های اجتماعی طلاب» نامیدند، در اعتکاف امسال طلاب از سخنان اساتید معظم مروارید، حسینی خراسانی و قرائتی بهره می‌برند و ‌محور اصلی بیانات این افراد شعار اعتکاف است.

حجت‌الاسلام ‌مرادی دولت‌آبادی ادامه داد: همچنین در این ایام از تفسیر آیت‌الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌ جمعه مشهد نیز بهره می‌بریم.

وی ضمن اشاره به حضور برخی نمایندگان مجلس در مراسم‌ معنوی اعتکاف رمضانیه، یادآور شد: افتتاحیه اعتکاف امشب، ساعت 23 در رواق کوثر با تلاوت حجت‌الاسلام شجاع و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد و او نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه‌های دروغین از آموزه‌های دینی می‌پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می‌دید به آموزه‌ای از آموزه‌های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می‌کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد، وسپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می‌ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می‌زدود.

حجت الاسلام سرایی افزود: استاد مطهری یکی از چهره‌هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش‌ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی و آثار او قطعا جزو آثار بی بدیل وکم نظیریست که در تمامی زمینه‌های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.

وی ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست عنوان کرد؛ پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه‌های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می‌شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد؛ و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می‌پرداخت، تهدید‌های بسیاری متوجّه او می‌شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می‌فرمودند: هر وقت خدا بخواهد ما را می‌برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.

در ادامه این مراسم از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی نمونه سپاه شبستر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم مطهر رضوی
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)