Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@16:25:25 GMT

عقربه دلمان را با رضای خدا تنظیم کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۳۵۹۶

عقربه دلمان را با رضای خدا تنظیم کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در مراسم احیاء سومین شب از لیالی باعظمت قدر که همزمان با دیگر مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایی و دیندار شهرستان دامغان در محل آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) برگزار شد اظهار داشت: در شب قدر و دقایق و ساعات ضیافت الله از خداوند شرح صدر، روحی بلند و سینه‌ای فراخ برای درک فضیلت‌های شب قدر و شهرالله الاکبر بخواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دامغان در تبیین اهمیت شرح صدر، این مقوله را به دو نوع شرح صدر به ایمان و شرح صدر به کفر تقسیم نمود و خاطر نشان کرد: شرح صدر به ایمان همچون نوری از سوی پروردگار انسان را در مسیر رضای خداوند رهنمون می کند و شرح صدر به کفر در سایه دنیاطلبی و نبود ایمان نتیجه‌ای جز ضلالت و ناپاکی ندارد.

وی ظلم و زیاده‌خواهی و جنایات دنیای غرب در جای جای جهان و حرکت سریع این جوامع به‌سوی انحطاط اخلاقی، علی‌رغم پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی این جوامع را نمونه شرح صدر به کفر دانست و افزود: در شب قدر اندیشه‌های خود را در مسیر صحیح قرار دهیم و راه را از بیراهه‌های فراوان دنیای مادی بیابیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان گره گشایی از کار خلق، خدا محوری، عدم تنگ نظری، پرهیز از خداپسندی را از درس‌هایی برشمرد که باید در شب‌های قدر بیاموزیم و تصریح کرد: هرکس از خداوند بخواهد او را هدایت می‌کند و به او شرح صدر عطا می‌نماید، تنگ نظری در تضاد با ایمان است، کسانی که در هر مسئولیتی با خودپسندی و ترس از رقیب مانع رشد و پیشرفت جامعه می‌شوند تنگ نظر هستند.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط امروز منطقه و کشورهای مختلف اسلامی گفت: جهان اسلام آبستن یک انفجار بزرگ است، جنایات عربستان در یمن، شرایط مردم بحرین، جنایات جریان‌های صهیونیستی تکفیری در سوریه و عراق، ظلم روز افزون به مردم مظلوم فلسطین و وقایع دیگر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که بیش از پیش باید برای تشکیل حکومت جهانی اسلام و دولت کریمه قائم آل محمد(عج) آماده شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه شب قدر تنها به نماز و قرآن و دعا خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: ابعاد تربیتی شب قدر را بررسی نموده و بشناسیم، یاد خدا برای پاک سازی روح و جسم و جان است، برای جدایی و دوری از آلودگی و گناه است، لیالی قدر شب‌های معرفت و خداشناسی است، باید عقربه دلمان را با رضای خدا تنظیم کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان عصر سه شنبه و مقارن با هفته معلم، مراسم تجلیل از اساتید و اعضای هیأت علمی برتر مجموعه دانشگاه دامغان برگزار شد.

این آئین که در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد از ۲۰ استاد نمونه و سرآمد و ارتقا یافته قدردانی شد.

رئیس دانشگاه دامغان در این مراسم به کسب رتبه جدید این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در لیست «نیچر ایندکس» که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، دانشگاه دامغان در جایگاه نهم مؤسسات آموزشی کشور قرار گرفته است

اسلامی بیان کرد: دانشگاه‌ها علاوه بر مأموریت گسترش کمی و کیفی آموزش و پیگیری راهبرد آموزش‌های کاربردی و مهارت‌محور، نقش تربیت صحیح نسل را نیز بر عهده دارد.

حجت السلام رستمیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان گفت: معلمی با شأن بلند تعلیم و تربیت، ادامه مسیر رسالت انبیای الهی است و رسالت انبیای الهی برداشتن جهل و غفلت از جامعه بشری بوده و این در پرتو تعلیم و تربیت صحیح قابل دستیابی است.‌

وی هدف نهایی از کسب علم و عالم شدن را رسیدن به رشد و عقلانیت دانست و یکی از جلوه‌های آن را تمرکز تلاش‌ها و آثار استاد شهید مطهری بر این محور بسیار مهم معرفی کرد.

کد خبر 6099750

دیگر خبرها

  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| شوک یک نیمه‌ای ذوب‌آهن به استقلال در آزادی
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود