Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد شهریار پرهیزکار، قاری و حافظ ممتاز قرآن کریم و مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و دهه آخر این ماه پربرکت نکات جالبی را مطرح کرد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، شهریار پرهیزکار ساکن شهر مقدس قم است اما چند روزی است که به نیت دیدار والدین به تهران آمده است و ما نخستین پرسشی که با او در میان گذاشتیم این بود که شهریار پرهیزکار شب بیست و سوم ماه رمضان را چگونه سپری می کند، دعا و نیایش در خلوت و تنهایی یا حضور در مراسمی جمعی که او پاسخ داد: حقیقتش این است که احساس شخصی و قلبی من در شب های مبارک قدر این است که در منزل باشم و خودم انفرادی اعمال شب قدر را انجام دهم و این گونه استفاده بهتری خواهم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: همان طور که می دانید در چنین شبی که بیست و سوم ماه رمضان است و احتمال شب قدر بیشتر است، من سعی می کنم این شب را در مساجدی که حالت مسجد جامع دارند بگذرانم

از پرهیزکار پرسیدم امشب کدام مسجد را انتخاب کرده اید که گفت: امشب هم اگر خدا بخواهد درمسجد محله سکونت والدین مان در شهرک محلاتی تهران حضور خواهم داشت.

این استاد قرائت قرآن و حافظ کل کلام الله مجید افزود: معتقدم در چنین فرصت های عزیزی باید مردم یک توازنی میان اعمال انفرادی و جمعی ایجاد کنند، من خودم هم دعاهای انفرادی را انجام می دهم و هم در اجتماعات دینی در چنین شب هایی شرکت می کنم.

پرهیزکار همچنین با بیان این که دهه سوم ماه رمضان اهمیت ویژه ای دارد، گفت: نقل است از حضرت صدیقه طاهره (س) که به دهه آخر ماه رمضان اهمیت ویژه ای می دادند و اساسا در این دهه پایانی از خوابیدن و استراحت کردن در هنگام شب خبری نبود و حضرت تاکید داشتند که در روز استراحت کنند تا نهایت بهره را در شب های دهه آخر ببرند ، حتا غذاهای مقوی برای افطار و سحری و ... تهیه میکردند تا قدرت و قوت باشد . آنچه مهم می نماید این است که خدای نکرده این شب های پایانی ماه رمضان را با غفلت نگذرانیم چون بسیار سرنوشت ساز است و به طور خلاصه باید بگویم که تعیین سرنوشت یک ساله انسان را رقم می زند ، من خودم سعی می کنم دهه آخر استراحتم بیشتر در روز باشد و از شب برای نیایش و دعا بهره می برم.

پرهیزکار با بیان این که ما برای شب های ماه رمضان دعای خاصی نداریم اما این ده شب پایانی دارای دعاست، گفت: همین نکته نشان از اهمیت ویژه دهه پایانی دارد ، باید اعمال و دعاها را با دقت انجام داد و مراقبت کنیم که ان شاء الله غفران الهی شامل حال مان شود.

منبع:جام جم آنلاین

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بادرود گفت: از ابتدای سال تحصیلی، این دانش آموزان آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا گرفتند و با رسیدن به سن تکلیف ملزم هستند واجبات را انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدرضا عملی افزود: این جشن با هدف مرور فعالیت‌های قرآنی و دینی و ثبت خاطره ماندگار برای آغاز بندگی دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: دکلمه خوانی، اجرای سرود همگانی و برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی