Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:46:15 GMT

سهم صادرات استان زنجان از بخش گردشگری افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۴۳۴۹

سهم صادرات استان زنجان از بخش گردشگری افزایش می‌یابد

استاندار زنجان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: سهم صادرات استان زنجان از بخش گردشگری افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله درویش امیری امروز در جلسه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: قدم‌های موثری در راستای بهبود وضعیت صادرات در استان زنجان انجام گرفته و بسیاری از واحدهای تولیدی روی این ریل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان زنجان، 2.5 برابر نیاز استان است، ابراز کرد: باید صادرات بخش کشاورزی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان به ارتقای سطح خدمات در حوزه گردشگری در راستای افزایش جذب گردشگر تأکید کرد و افزود: فقط 2 درصد از تراز صادراتی استان زنجان به بخش گردشگری اختصاص یافته در حالی که ظرفیت‌های زیادی در این زمینه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی از سال گذشته در استان کلید خورده است، بیان کرد: استان زنجان ظرفیت‌های خوبی در این بخش دارد که باید توسعه یابد.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه با افزایش 14 فعال اقتصادی در حوزه تجارت خارجی تراز تجاری استان زنجان مثبت شده است، تصریح کرد: باید زمینه حضور این افراد و شرکت‌ها در استان بیشتر شود و با برطرف کردن مشکلات آنها شاهد افزایش حجم و سرعت صادرات باشیم.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات و واردات استان زنجان در سال گذشته رشد یافته است، بیان کرد: باید دلایل افزایش واردات بررسی شود تا سهم واردات کاهش و صادرات استان بیشتر شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عمده تولیدکنندگان محصولات خود را از گمرک استان‌هایی مانند تهران یا قزوین صادر می‌کنند، ابراز کرد: برخی درخواست ایجاد دفاتر گمرک در شهرستان‌ها را دارند که این موضوع باید بررسی شود.

وی هدف نخست از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را افزایش سرجمع درآمدهای استان عنوان کرد و افزود: در مراحل بعدی باید اتفاقات تولید و تجارت بررسی و ارسال کالاها از مبادی کمرگ استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

R41375/P41362/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد