Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹ هزار و ۴۷۳ نفر دراستان زیر پوشش مراکز سوء مصرف مواد مخدرهستند.

به گزارش خبرنگارمهر، هومن قصری امروز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به وجود ۶۱ مرکز سوء مصرف مواد مخدر دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی استان و هفت مرکز در زندان های استان، گفت: ۹ هزار و ۴۷۳ نفر زیر پوشش این مراکز در استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از تعداد مذکور ۳۸۰ نفر زنان هستند، عنوان کرد: سال گذشته ۴۸ مورد بازدید از مراکز موجود در سنندج و ۲۰ مورد از دیگر مراکز در سطح شهرستان های استان انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت های جدی بر مراکز سوء مصرف مواد مخدر استان انجام می شود، بیان کرد: سه مرکز سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته در استان بنابر دلایل متعددی تعطیل شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سال گذشته دو مرکز دولتی در سطح استان ایجاد شد، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مراکز دولتی در سنندج و شهرستان های تابعه که زیر پوشش خدمات بیمه ای هستند، به پنج مرکز رسیده است.

قصری ادامه داد: یکی از برنامه های امسال دانشگاه این است که مراکز خصوصی که همکاری و عملکرد مطلوبی داشتند تحت پوشش بیمه قرار داده شوند.

وی بیان کرد: ۱۴ تخت ترک اعتیاد در یکی از مراکز درمانی استان وجود دارد که ویژه معتادین مواد مخدر صنعتی است که امکان ترک اعتیاد آنها در منزل و زیرنظر پزشک وجود ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان