Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس گفت: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌های پایین کشور قرار داشته و وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش قدس آنلاین، عین‌الله شریف‌پور ظهر یکشنبه در نشست خبری که با میزبانی خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌های پایین کشور قرار داشته و وضعیت مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عمده مشکلات اقتصادی آذربایجان‌غربی، افزود: آذربایجان‌غربی امروزه در بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده‌های پایین کشوری قرار دارد و دلیل آن توجه نکردن به صنایع تبدیلی در استان است، چون این استان دارای اقتصاد کشاورزی بوده و وجود کارخانجات و صنایع تبدیلی برای توسعه آن ضروری است.

شریف‌پور توجه به بحث ارزش‌افزوده را یکی دیگر از عوامل مهم برای توسعه استان دانست و ادامه داد: حاشیه‌نشینی که امروز گریبانگیر بسیاری از شهرها شده است به دلیل عدم توسعه متوازن شهری و پایین بودن درآمد روستاییان ایجاد شده که سبب مهاجرت مردم به شهرها و سکونت در حاشیه‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه در ماکو بیشتر مردم آن شهرستان را زجر می‌دهد تامین آب شرب بوده که به علت پایین بودن کیفیت آب به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است و برای رفع این مشکل مقررشده آب شرب بعضی روستاها از سد آق چای تامین شود.

شریف‌پور با اشاره به اینکه از عملکرد اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ناراضی است، عنوان کرد: وضعیت نامناسب راه‌های ماکو و حوزه های اطراف آن یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان بوده و هم‌چنین از جاده‌های مرزی روستاها به عنوان جاده‌های مواصلاتی استفاده می‌شود که این امر خلاف قانون است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی