Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه گفت: فرصت طلبی اقلیم کردستان عراق از وضعیت بد کنونی این کشور صحیح نیست. در خصوص برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق با نیچروان بارزانی بصورت تلفنی گفت‌وگو کردم. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که به کویت سفر کرده است، در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: تصمیم برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان اساساً تنش زا و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه از تمامیت ارضی و مرزهای سوریه و عراق به طور کامل حمایت می‌کند.وی با بیان اینکه ما از قانون اساسی موجود اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کنیم، یادآور شد: این حمایت خود را در دوران بحران اقتصادی نیز ادامه دادیم. حتی آموزش نظامی حدود 4 هزار نیروی پیشمرگ را نیز ترکیه بر عهده گرفته است.چاووش اوغلو افزود: در عراق مشکلات زیادی وجود دارد، با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کنند، مشکلات دیگری نیز وجود دارد. یعنی در چنین دورانی فرصت طلبی کردن از شرایط کار درستی نیست.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اهتزاز پرچم اقلیم کردستان در کرکوک نیز گفت: این اقدام نیز کار درستی نبود. با هر کشوری که در خصوص رفراندوم بحث کردیم با آن مخالف بود. دیدگاه‌های خود در این خصوص را با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بصورت تلفنی در میان گذاشتیم. در سفر آینده بارزانی به ترکیه این مسائل را به وی نیز گوشزد خواهیم کرد.

چاووش اوغلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما به مقامات آمریکایی هم تاکید کرده‌ایم که به هیچ وجه اجازه تشکیل یک کانتون ترور در شمال عراق را نخواهیم داد. همکاری آمریکا با گروه‌های تروریستی برازنده این کشور نیست.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته