Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@21:06:01 GMT

مایکروسافت: اپل در حال کپی‌برداری از ماست!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۵۵۳۶

صراط: به تازگی رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است با ذکر دلایلی شرکت اپل را متهم به کپی برداری از محصولات مایکروسافت کرد!

به گزارش تسنیم، به تازگی رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است با ذکر دلایلی شرکت اپل را متهم به کپی برداری از محصولات مایکروسافت کرد!

ماه‌های مه و ژوئن از ماه‌های پرکار برای دو شرکت مایکروسافت و اپل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو غول فناوری در این دو ماه از نسل جدید محصولاتشان شامل دیوایس‌های سری سرفیس و آیپد پرو پرده‌برداری کردند.

تمرکزی که کمپانی کوپرتینویی‌ها (اپل) بر روی آیپد پرو انجام داده است حاکی از آن است که اکنون اپل نگاهی ویژه به بازار دستگاه‌های هیبریدی یا دومنظوره دارند. نکته جالب این ماجرا آنجاست که قبلاً اپل، شرکت مایکروسافت را به علت سرمایه‌گذاری در این بخش تحقیر و مورد تمسخر قرار داده بود!

این موضوع موجب شده است تا مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت، «رایان گاوین» اعلام کند که: به‌طور کاملاً واضح اپل از ما کپی‌برداری کرده است و ایده‌های ما را در دستگاه‌هایی همچون iPad Pro به کار گرفته است.

رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است عنوان کرده:

«تنها تصور کنید که اگر قرار بر این بود چشم ما به شرکت اپل باشد، هیچ‌وقت نمی‌توانستیم محصولاتی مانند سرفیس پرو یا سرفیس بوک را تولید و عرضه کنیم. ما مدام در حال یادگیری هستیم و سال‌های بسیاری است که دستگاه‌های دومنظوره در حوزه دستگاه‌های هیبریدی تولید می‌کنیم و بسیاری از افراد و شرکت‌ها ازجمله اپل؛ هنگامی‌که از سری سرفیس پرده‌برداری شد، به آینده آن‌ها تردید داشتند و آن را به سخره گرفتند؛ اما نهایتاً همان افراد تصمیم به پیروی گرفتند که نمونه بسیار واضح این موضوع هم آیپد پرو است.»

باید اذعان کرد که در حرف‌های گاوین شک و تردیدی وجود ندارد. چراکه مایکروسافت از نخستین مدل سرفیس تحت عنوان سرفیس آرتی در اکتبر سال 2012 رونمایی کرد که دارای یک‌پایه داخلی و یک صفحه‌کلید باقابلیت جدا شدن از سرفیس بود تا با این ایده؛ هم بتوان از آن به‌عنوان لپ‎تاپ و هم به‌عنوان تبلت استفاده کرد.

در آن زمان دستگاه سرفیس آرتی همگان را متحیر و شگفت‌زده نکرد؛ که احتمالاً دلیل آن‌هم این بود که توانایی‌های لازم در نسخه محدود Windows RT وجود نداشت و احتمال زیاد اگر آن زمان سرفیس با ویندوزهای معمول هماهنگی داشت استقبال زیادی از آن می‌شد. در آن زمان «تیم کوک» تحت عنوان مدیرعامل اپل، مایکروسافت را به سخره گرفت و با اعلام این موضوع که سرفیس دستگاهی بین یک یخچال و تستر است! مایکروسافت و محصول جدید آن را تحقیر کرد.

گاوین گفته است هنگامی‌که مدل‌های جدید سرفیس را تولید می‌کردند، به اپل هیچ‌گونه توجهی نداشتند؛ اما او تائید کرده است که به رقبای خود توجه داشتند. نهایتاً می‌توان درباره محصولات سری سرفیس از نوآوری صحبت به میان آورد. درحالی‌که اپل هیچ‌چیز جدیدی برای عرضه ندارد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست

برنمی آیم به تسکین دل خودکام خویش چون فلک در بیقراری دیده ام آرام خویش   موجه بی دست و پا رادایه ای چون بحر نیست فارغم از فکر آغاز و غم انجام خویش   چشمه امید رانتوان به خاک انباشتن ورنه می گشتم ز بی صیدی شکار دام خویش   شکرستانی برای تلخکامان گشته است غفلت شیرین لبان ازلذت دشنام خویش   دردسر بسیار دارد دردمندیها که من سوختم چون لاله تاپرکردم ازخون جام خویش   حرص برمن دردهای نسیه راکرده است نقد صبح نا گردیده می افتم به فکر شام خویش   گرچه مطلب نیست در پیغام دردآلود من خجلتی دارم،که نتوان گفت، از پیغام خویش   شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست چشم ما درپرده دارد جامه احرام خویش   قوت گویاییی تا در زبان خامه هست ثبت کن بر صفحه ایام صائب نام خویش کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون