Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات استان خراسان شمالی اظهار کرد: جمع آوری زکات باید با نظم باشد و تمامی مجموعه های که در این امر سهیم هستند باید آمار زکات فطریه جمع آوری شده و میزان هزینه کرد را اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.
وی بر اهمیت زکات فطریه تاکید و تصریح کرد: در قرآن بسیار به این امر مهم سفارش شده و در هر جایی که از نماز یاد شده است این امر مهم نیز یادآوری و تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نماز و زکات فطریه دو گانه های بهم پیوسته هستند افزود: این امر نشان دهنده بعد عبادی این امر مهم است.
وی با بیان اینکه این امر مالی عبادی است افزود: تمامی موارد محل های هزینه کرد نیز در قرآن مطرح شده که بیشتر در خصوص مشکلات اجتماعی است.
یعقوبی بر کمک اقتصادی خانواده های نیازمند تاکید کرد و گفت: در قرآن و آموزه های دینی به امر جمع آوری زکات بسیار از سایر امور عبادی سفارش شده است.
وی با بیان اینکه زکات تکلیف دینی و عبادی است افزود: در جمع آوری زکات نیز باید یک انسجام وجود داشته باشد.
امام جمعه بجنورد افزود: در بحث صندوق زکات فطریه ای که در محل مصلی برگزار خواهد شد 40 درصد، 30 درصد و 30 درصد به ترتیب بین کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دفتر امام جمعه تقسیم خواهد شد.
یعقوبی اظهار کرد: آدرس این سه مکان برای مردم و به خصوص نیازمندان مشخص شده است و برای رفع مشکلات مراجعه خواهند کرد.
وی در خصوص موسسه ها و خیریه ها نیز گفت: این مکان ها نیز باید برای این امر مهم ساماندهی شده باشند تا برخی سوء استفاده ها در این خصوص انجام نشود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در سال گذشته مردم مومن و نیکوکار این استان هفت میلیارد و 130 میلیون ریال زکات فطریه پرداخت کردند.
عباس اهرابی افزود: 97 میلیارد ریال نیز زکات از کشاورزان این استان جمع آوری شد.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان 60 هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان این استان توزیع شد، 100 هزار کیسه همیان مولی در سطح استان نیز توزیع شده بود که تاکنون هشت هزار کیسه تحویل این نهاد داده شده است.
اهرابی افزود: 40 هزار وعده غذای گرم نیز توسط آستان قدس برای نیازمندان استان در نظر گرفته شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت کودکان دارای سرپرست نیازمند، بیمار، زندانی تاکید کرد و افزود: در سال جاری دو هزار و 200 حامی جذب این نهاد شده اند که امید وار هستیم تا پایان سال پنج هزار نفر دیگر نیز از طرح محسنسن حمایت کنند.
وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری تاکنون دو هزار و 826 حامی جذب طرح محسنین شده اند.
اهرابی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از سازمان گزارشی از مبلغ جمع آوری زکات و همچنین هزینه کرد آن را ندارند که این امر باید شفاف سازی شود.
هم اکنون 32 هزار خانوار مشتمل بر 53 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند.
3007/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با عمده مشکلات روانشناسان و مشاور‌ها اظهار کرد: بحث تعرفه‌ها از مهم‌ترین مشکلات افراد این صنف است. تعرفه‌ای هم که امسال افزایش ۴۰ درصد داشته است جوابگوی معیشت و هزینه‌های این پزشکان در دفاتر و مراکز درمانیشان نیست. منظور از هزینه‌ها پرداخت اجاره‌بهای واحد، هزینه آب، برق و گاز واحد، هزینه منشی و پرداخت مالیات ازجمله مخارج یک پزشک روانشناس است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود بیشتر بودن تعرفه مشاوره و روانشناسی از سایر پزشکان باز هم از میزان تعرفه گلایه‌مند هستند گفت: پزشکان عمومی و حتی تخصص‌ها در طول روز ممکن است ۲۰ یا ۳۰ بیمار را ویزیت کنند، اما یک پزشک روانشناس در حالت عادی و در یک بعد از ظهر کاری می‌تواند به مشکل پنج بیمار رسیدگی کند؛ بنابراین مبالغ دریافتی و میزان تعرفه این دو باید با یکدیگر متفاوت باشد تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: اگر تخلفی در این باره صورت میگیرد و تعرفه قانونی از سوی همکاران روانشناس و مشاوره‌ای ما رعایت نمی‌شود، برابر نبود میزان دخل و خرج آنها است. انتظار داریم تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که راه را برای هرگونه تخلف ببندد و همچنین در این زمینه بیمه‌ها هم باید به کمک مردم بیایند.

فتحی آشتیانی در رابطه با نحوه برخورد با متخلفین اینچنین گفت: متخلفین به دو روش شناسایی می‌شود. اول اینکه خود بیماران به سازمان مراجعه کرده و تخلفی را گزارش دهند یا با شماره‌هایی که جهت اعلام پیشنهادات و انتقادات در سایت قرار گرفته است تماس بگیرند. روش دوم هم بازرسی‌های رندوم خودمان است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول تذکر شفاهی به همکاران داده می‌شود در صورت عدم رعایت تذکر کتبی و با تکرار مجدد این تخلف لغو پروانه به مدت ۳ ماه تا ۵ سال صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته