Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به تشبیه دنیا به باران در سوره «حدید» گفت: مومن همیشه صابر و شاکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در جلسه تفسیر قرآن آیه ۲۰ سوره «حدید» اظهار داشت: این آیه پنج ویژگی دنیا را بیان می کند.

پنج ویژگی دنیا در سوره «حدید»

وی با بیان اینکه اگر این آیه راجع به دوران زندگی انسان بدانیم دو دوره برای تربیت بسیار مهم است که شامل نوجوانی و کودکی است افزود: هرچه انسان مسائل تربیتی را بخواهد دنبال کند در این دو دوره باید انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دنیا پیچیده بر پستی ها، بلندی ها، تلخی ها، شیرینی ها بوده و فراز و نشیب متعدد دارد افزود: یک روز دنیا به نفع انسان و روز دیگر به ضرر انسان است و هرکسی که تلخی و شیرینی دنیا را چشیده باشد بر این مطلب تصدیق می کند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در دنیا یک روز فراز است و روز دیگر نشیب بیان داشت: در یک روز اطراف انسان افراد زیادی قرار دارد و روز دیگر می رسد که جواب سلام آدم را نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه این خاصیت دنیایی بوده که ما در آن به سر می بریم و مهم این بوده که چگونه با این دنیا تعامل کنیم ادامه داد: آیه ۲۰ سوره حدید برای ما ویژگی دنیا و نحوه تعامل با دنیا را برای ما بازگو می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به آیه ۲۰ سوره حدید با این عنوان «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَتَکَاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطَامًا ۖ وَفِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ» گفت: نکته اول در این آیه این بوده که قرآن زندگی دنیا را با پنج ویژگی برمی شمارد که شامل بازی، سرگرمی، زینت، فخر فروشی و تکاثر است.

تشبیه دنیا به باران

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه همه این ویژگی خیالات است و دنیا بازیچه است گفت: این ویژگی ها همه موهومات و خیالات بوده و هیچ یک از اینها برای انسان کمالی را جذب نمی کند و باید در این دنیا فکر و روش دیگری را انتخاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه روش لهو لعب، تکاثر، تفاخر و زینت خیالات و موهومات است گفت: مرحوم شیخ بهایی اعلام کرده که این پنج خصلت دنیا اشاره به پنج مرحله زندگی انسان دارد که شامل دوران کودکی، بلوغ، آرایش و جوانی، تفاخر و تکاثر است و فاصله بین این دوران هر کدام هشت سال است و بعد از اینها مرحله تثبیت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به چگونگی تعامل با دنیا بیان داشت: جواب این سوال در آیه ۲۳ سوره حدید خواهد بود که در آن مطرح شده: اگر می خواهید در دنیا راحت باشید دو روش برای خود انتخاب کنید اول اینکه بر آنچه که از دست دادید افسوس نخورید و مایوس نشوید و دوم اینکه به نعمت هایی که به شما داده می شوید خود خواه نشوید و در نهایت فریب ظاهر دنیا را نخورید و آنچه از جانب خدا به شما می رسد آن را نعمت بدانید.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مومن همیشه بین خوف و رجا قرار دارد و صبور و شکور است گفت: همچنین در این آیه خداوند دنیا و زندگی دنیا را به بارانی تشبیه می کند که بر زمین باریده می شود و گیاهانی رویده می شوند که رشد پیدا کرده، زرد و خشک می شوند و از بین می روند.

دنیا فریبنده و زوال پذیر است

وی باتاکید بر اینکه تولد انسان مانند نزول باران است بیان داشت: دلیل اینکه خداوند دنیا را به باران تشبیه کرده این بوده که دنیا فریبنده و زوال پذیر است و خطابش به انسان این بوده که فریب دنیا را نخورد چرا که دنیا زوال پذیر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه زندگی دنیا چیزی جز مطاع فریب و غرور نیست گفت: در این راستا رونده دنیا یا به سوی مغفرت یا به سوی عذاب می رود.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: اگر دنیا را هدف قرار دادیم و دل بسته به دنیا شدیم به سمت عذاب می رویم اما اگر دنیا را وسیله و مقدمه قرار دادیم به سوی مغفرت می رویم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم

سجاد اسحاقیان سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تولید نماهنگی جدید خبر داد و گفت: تلاوت آیات ٢٥٠ تا ٢٥٢ سوره مبارکه بقره بر اساس قطعه مشهور و ماندگار استاد مصطفی اسماعیل با سبکی جدید از تلاوت گروهی قرآن کریم با اجرای قاریان نوجوان گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم تولید شد.

سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم افزود: این همخوانی کاری از گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم است که جدیداً تولید و منتشر شده است.

وی بیان کرد: این اثر در مجموعه تخصصی صدا و تصویربرداری آن در استودیو قرآنی تسنیم اصفهان صورت گرفته است.

این نماهنگ در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود:

کد خبر 6091807 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • (ویدیو) گفتگو با پاکبان شاکر از عملیات وعده صادق
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند