Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@11:39:07 GMT

گفتگوی 18:30/ صرفه جویی چاره رفع خاموشی هاست

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۷۲۱۵

گفتگوی 18:30/ صرفه جویی چاره رفع خاموشی هاست

مدیرعامل توانیر با اشاره به رشد ۹ درصدی مصرف برق در سال جاری، این رقم را نگران کننده خواند و گفت: برای تامین برق در سراسر کشور نیازمند صرفه‌جویی 15 تا 20 درصدی در مصرف برق هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرعامل توانیر در گفتگو با برنامه 18/30 با اشاره به رشد ۹ درصدی مصرف برق در سال جاری، این رقم را نگران کننده خواند و گفت: برای تامین برق در سراسر کشور نیازمند صرفه‌جویی 15 تا 20 درصدی در مصرف برق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودرضا حقی‎فام معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق گفت: این درحالی است که قطع برق در مناطقی از استان‎های خوزستان و سیستان و بلوچستان، مشکلاتی را برای روزه داران در دمای بالای 50 درجه در این دو استان پدید آورده است.
مدیرعامل توانیر از رشد ۹ درصدی مصرف برق خبر داد و افزود: با توجه به در پیش بودن ماه‎های گرم تیر و مرداد، تمهیداتی برای تامین برق و جلوگیری از قطعی احتمالی برق صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تولید برق کشور در حال حاضر پاسخگوی نیاز موجود نیست و برای تامین برق در فصل گرما نیازمند صرفه‌جویی 15 تا 20 درصدی مردم هستیم که این صرفه‎جویی‎ها به میزان زیادی می تواند به تامین برق کمک ‎کند.
حقی‎فام گفت: یکی از کانون‌های اصلی هدر رفت برق، ادارات دولتی هستند و برای صرفه‌جویی و مدیریت در برق ادارات دولتی هم باید اقداماتی انجام داد.
مدیرعامل توانیر همچنین از آغاز اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برق خبر داد و افزود: ما سه راهکار پیش رو داریم: افزایش تولید، محدودیت توزیع و صرفه جویی مردم که عمده انتظار ما صرفه جویی در بخش خانگی است بخصوص در مناطق جنوبی کشور.
حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در ارتباط تلفنی گفت: امروز برق مناطقی از استان خوزستان قطع شده بود. از ساعت 2 نیمه شب پست خوزستان دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش کارشناسان تا نزدیک صبح اطفاء حریق شد ولی بخشی نیاز به بازسازی دارد و گرمای زودرس مشکل آفرین شده است و بار مصرف را افزایش داده است. حاجی زاده افزود: دولت با مصوبات خود در شهر اهواز اقدامات خوبی انجام داده است و پروژه های بزرگی تا سال 97 به بهره برداری می رسد. وی افزود: میزان مصرف برق در استان خوزستان در هفته‎های اخیر رشد داشته است و با توجه به در پیش بوردن ماه‎های گم‎تر سال، پیش بینی می شود این مصرف افزایش یابد.وی گفت:مردم استان خوزستان می‎توانند با صرفه‎جویی در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک مصرف به مسئولان استان در جلوگیری از قطعی برق کمک کنند.
حاجی زاده ادامه داد: استان خوزستان بعنوان قطب اقتصادی و صنعتی و نفتی کشور نیازمند توجه ویژه ای به برق است و انتظار داریم دولت اعتبارات خاصی به این استان اختصاص دهد.رخشانی مهر مدیر عامل شرکت برق سیستان و بلوچستان هم گفت: مشکل تامین برق در این استان نبود بلکه مشکل ما نوسان برق بود که تا حدودی برطرف شد و بهترین کار مشترکین ما مدیریت مصرف بود. وی افزود: مصرف برق در این استان بین 3 تا 5 درصد رشد داشته است و انرژی هم 20 درصد رشد داشت و اینها باعث مشکلات می شود و راه اندازی 200 مگاوات طرح افزایش برق خود باعث جلوگیری از نوسانات برق می شود. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست