Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:44:39 GMT

آخرين وضعيت تب کريمه کنگو در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۸۰۷۶

خبرگزاري آريا - رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت آخرين وضعيت بيماري تب کريمه کنگو در کشور و پايتخت را تشريح کرد.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز،محمدمهدي گويا با اشاره به اينکه تاکنون هيچ موردي از بيماري تب کريمه کنگو در استان تهران و استان لرستان مشاهده نشده است و اخباري که در اين رابطه منتشر شده، کذب است، درباره خبر ابتلاي 4 نفر به تب کريمه کنگو در اليگودرز نيز اظهار داشت: اين خبر به هيچ وجه صحت نداشته و چنانچه مواردي از اين بيماري در کشور مشاهده شود مطابق معمول به‌طور منظم توسط وزارت بهداشت اعلام مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت آخرين وضعيت بيماري تب کريمه کنگو در کشور و پايتخت را تشريح کرد.

محمدمهدي گويا با اشاره به اينکه تاکنون هيچ موردي از بيماري تب کريمه کنگو در استان تهران و استان لرستان مشاهده نشده است و اخباري که در اين رابطه منتشر شده، کذب است، درباره خبر ابتلاي 4 نفر به تب کريمه کنگو در اليگودرز نيز اظهار داشت: اين خبر به هيچ وجه صحت نداشته و چنانچه مواردي از اين بيماري در کشور مشاهده شود مطابق معمول به‌طور منظم توسط وزارت بهداشت اعلام مي‌شود.

رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، افزود: تمام موارد مشکوک به اين بيماري نمونه‌گيري شده و ظرف 24 تا 48 ساعت تشخيص قطعي آن اعلام مي‌شود.

گويا گفت: در شهرستان اليگودرز تمام موارد مشکوک مورد آزمايش قرار گرفتند که همگي منفي بودند.

وي بيان کرد: درج اين‌گونه اخبار بدون اطلاع از صحت و سقم آن و کسب اطلاع از وزارت بهداشت نتيجه‌اي جز تشويش اذهان عمومي و نگراني مردم و روي آوردن به رفتارهاي غيربهداشتي نخواهد داشت.

رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت يادآور شد: همه موارد ابتلا به اين بيماري در هفته‌هاي گذشته در مراحل مقدماتي تشخيص داده شد و تحت درمان قرار گرفتند.

وي با اعلام اينکه از ابتداي امسال تاکنون 3 نفر بر اثر اين بيماري فوت کرده‌اند، تصريح کرد: در مجموع 56 بيمار مبتلا به عفونت تب کريمه کنگو وجود داشته است که به‌جز 3 مورد فوتي، بقيه بهبود پيدا کردند.

رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با تأکيد بر اينکه رعايت نکات بهداشتي مهترين عامل پيشگيري از ابتلا به اين بيماري است، يادآور شد: تب کريمه کنگو عمدتاً بيماري افرادي است که با دام سروکار دارند و ساير افراد بيشتر بر حسب اتفاق به اين بيماري مبتلا مي‌شوند.

گويا خاطرنشان کرد: افرادي که به‌صورت مستقيم با دام سروکار دارند از طريق گزش کنه‌اي که روي بدن دام قرار دارد، ممکن است به اين بيماري مبتلا شوند، اما در اکثر موارد ابتلا، افراد بر اثر کنه آلوده، گزيده شده‌اند که قبلاً روي بدن قرار داشته است و مواردي از ابتلا نيز در زمان ذبح يا تماس با احشاء (اعضاي داخلي بدن) و ترشحات و خون دام، شناسايي شدند.

رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت تأکيد کرد: مردم حتماً گوشت را از محل مطمئن و مورد تأييد سازمان دامپزشکي کشور خريداري کنند.

وي تصريح کرد: دامي که ذبح مي‌شود، بايد 24 ساعت در شرايط ويژه و دماي يخچال، نگهداري شود تا ويروس موجود در بدن، گوشت و احشاء (اعضاي داخلي بدن) دام از بين برود و قابل استفاده باشد.

گويا در پايان ضمن تأکيد بر اينکه بيماري تب کريمه کنگو از طريق خوردن گوشت پخته و بهداشتي، منتقل نمي‌شود، افزود: گوشتي که در شرايط مناسب بهداشتي نگهداري شده و خوب پخته شده باشد، امکان انتقال تب کريمه کنگو را به صفر مي‌رساند.
تسنيم
110
اين اخبار را از دست ندهيد:
علاقه ام به اکبر بيشتر از شوهرم بود لذا او را به خانه دعوت کردم و! + عکس
مردي که خانمي را در طول پرواز آزار داده بود گرفتند!
اقدام شنيع و زشت تازه داماد قبل از مراسم عروسي با برادر زنش!

اخبار داغ روز:
عمليات گسترده انهدام تيم داعشي آل سعود در ايران
ارابه اي شيطاني براي آزار زن مقيم دوبي در حوالي پارک چيتگر!
زوج پزشک متخصص معروفي که با قتل هولناکي روبرو شدند! + عکس
آشناييم با سهيلا در آزمايشگاه رخ داد / او ار من خواست که او را با خودم ببرم!


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است